Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Normast

Alles omtrent voeding en supplementen
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

jeetje wat een reacties.
nou lilian wat een domper, ik hoop dat je h.a. wat positiever reageert.
zelf heb ik geen ervaring in het bestellen van (echte) medicijnen via internet, en ik ben er eerlijk gezegd ook een beetje huiverig voor.

nou ekster ik ben benieuwd hoe je neuro zal reageren..

gerda l. wil je ons laten weten hoe je h.a. reageerde?
ik ga volgende week ook maar eens met de h.a. bellen.
Ekster

Bericht door Ekster »

Ja, ik ben ook benieuwd Roosje.

Ik had eerlijk gezegd ook niet begrepen dat dit een homeopatisch middel is:o . Dat vind ik wel wat een domper:( .

Mijn ervaring met homeopathie is namelijk niet goed.
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=Ekster;759040]
Ik had eerlijk gezegd ook niet begrepen dat dit een homeopatisch middel is
QUOTE]

het is ook geen homeopatisch middel zie:

[url]http://www.iocob.nl/ziekten/natuurlijk- ... oph-4.html[/url]

gedeelte tekst:
[I]Palmitoylethanolamide wordt aangetroffen in allerlei levende wezens, tot in eieren toe en is een lichaamseigen stof. De stof wordt in ons lichaam afgebroken via een enzym dat in elke cel aanwezig is. Er zijn vele duizenden patienten behandeld, ook recent met allerlei chronische pijnen, zoals herniapijn en het carpale tunnel syndroom, en bij neuropathische pijn bij diabetes, ener zijn geen opzienbarende bijwerkingen gemeld.[/I]
Ekster

Bericht door Ekster »

Maar waar valt het middel dan onder Lillian?

Dat zou ik wel graag willen weten voor ik met mijn neuroloog hierover ga praten.:cool:
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=Ekster;759153]Maar waar valt het middel dan onder Lillian?

Dat zou ik wel graag willen weten voor ik met mijn neuroloog hierover ga praten.:cool:[/QUOTE]

ik denk dat het dan het duidelijkst is, als je de gegevens print, en de naam van de site erop vermeld.

maar, zoals ik al heb aangegeven, mijn neuroloog schrijft het niet voor omdat het onder de complementaire en alternatieve geneesmiddelen valt.

ik heb 3 keuzes:
ik regel het met mijn arts
ik koop normast via internet
ik ga naar het Behandelcentrum Neuropathische pijn te Soest
cruella

Bericht door cruella »

Beste mensen,

Is er inmiddels al iemand die Normast voorgeschreven heeft gekregen en/of gebruikt?

Ik ben benieuwd omdat ik het door de neuroloog voorgeschreven middel (Gabapentine) liever niet wil gebruiken.

Groetjes,
Cruella
annette54

de volgende stap is gezet

Bericht door annette54 »

de volgende stap is gezet

inmiddels heb ik al heel wat gelezen en videootjes bekeken over NORMAST en ben ik wel overtuigd.

Ik heb net telefonisch kontakt gehad met de leverancier en hij stuurt me een gebruikershandleiding en info op en tevens heb ik een bestelling gedaan van 1 doos 600mg sachets.

dit neem ik mee naar de huisarts en dan hoor ik wel of hij er in mee wil gaan.
als iemand de handleiding doorgemaild wilt krijgen, laat weten.

ik hoor, jammer genoeg, nog niets over gebruikers...............
cruella

Bericht door cruella »

Hoi hoi,

Dat wil ik wel.
Ik heb vanmorgen contact gehad met de MSverpleegkundige, zij gaat het overleggen met mijn behandelend neuroloog. Ik ben nog niet teruggebeld. Ben benieuwd of hij daarvoor openstaat.

Wanneer zou jij wilen beginnen?
Wil je mij op de hoogte houden van jouw ervaringen?

Groetjes,
Cruella
annette54

gebruikershandleiding

Bericht door annette54 »

gebruikershandleiding

Voor nieuwe gebruikers van Normast is het wenselijk om te beginnen met een starterprotocol van 50 dagen.
Het starterprotocol bestaat uit;
- één verpakking Normast 600 mg, 20 sachets
- vier verpakkingen Normast 600 mg, 20 tabletten
De eerste 10 dagen dient er, vanwege de snelle orale opname in het mondslijmvlies, tweemaal per dag een sachet met poeder te worden genomen.
De poeder langzaam laten smelten onder de tong, en zo min mogelijk doorslikken.
Na tien dagen wordt er overgegaan naar tweemaal daags één tablet. Neem de sachets en tabletten een uur voor of na een maaltijd in met ongeveer 12 uur verschil tussen de tijdstippen van inname.
Pas na vijftig dagen kan de werking van Normast goed beoordeeld worden en wordt het duidelijk of langer gebruik zinvol is.
Indien de pijn duidelijk is verminderd in deze eerste periode kan worden overgegaan op een lagere vervolg- of onderhoudsdosering van twee tabletten 300 mg Normast per dag.
Deze tabletten ook weer een uur voor of na een maaltijd innemen met ongeveer 12 uur verschil tussen de tijdstippen van inname.
Het vervolgprotocol bestaat uit vijf verpakkingen met 30 tabletten Normast 300 mg, voldoende voor 75 dagen.
Mochten gedurende het vervolggebruik de pijn en eventuele andere ongemakken toch weer toenemen, bestel dan nog een doos met Normast sachets en neem weer tien dagen de poeder onder de tong. Meestal neemt de pijn dan weer af.
Iedere patient moet in overleg met de behandelend arts individueel vaststellen of twee 300 mg tabletten voldoende is als onderhoud of dat toch meer nodig is. Ervaring leert, dat de werking van Normast bij iedere patiënt verschillend is.
Sommige patiënten hebben al baat bij de inname van tweemaal een tablet van 300 mg Normast per dag.
Andere patiënten hebben een hogere dosering nodig, bijvoorbeeld tweemaal daags tabletten van zowel 600 mg als 300 mg tegelijk, dus 900 mg per dag.
Het resultaat van het gebruik van Normast is bij elke patiënt dan ook verschillend.
De ene patiënt heeft al reductie van de pijn binnen één week nadat is begonnen met de inname van Normast, terwijl de andere patiënt deze reductie van de pijn pas na ruim een maand ervaart.
Raadpleeg altijd de huisarts bij de beslissing ten aanzien van het gebruik van Normast en ten aanzien van een van de bovenstaande adviezen voor de dosering van Normast.
Informeer uw huisarts eveneens over het resultaat van het gebruik van Normast, zodat met het doorgeven van deze kennis ook lotgenoten geholpen kunnen worden.

Prof. dr. Jan M. Keppel Hesselink, behandelend arts, januari 2011
cruella

Bericht door cruella »

Dank je wel.
Ben heel benieuwd, begrijp dat je pas na enkele weken kan zeggen of het iets voor je doet.

Groetjes,
Cruella
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp