Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Normast

Alles omtrent voeding en supplementen
Ekster

Bericht door Ekster »

Ja Greta, ik zit aan net 2 weken aan de LDN, maar de apotheker heeft niet gezegd dat dit niet samen gaat met morfine.

Ik voel me echter wel heel raar sinds gisteren en nu jij dit zegt zal ik maar eens bellen met de ms-verpleegkundige en horen wat mijn neuroloog hiervan te zeggen heeft, want hij heeft me de morfine voorgeschreven.

ps. Heb de bijsluiter nog nagelezen en daar staat niks in over LDN.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Ik heb gereageerd onder LDN gebruikerervaringen want we zitten anders off-topic
Ekster

Bericht door Ekster »

Ja, daarom had ik het daar ook maar even neergezet:D . Zal het nu even gaan lezen.
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

cruella

Bericht door cruella »

Even een update;

Mijn neuroloog heeft het bekeken en heeft toestemming gegeven voor het gebruik van Normast.
Het recept wordt gefaxt naar de apotheek.
Apotheek belde echter dat zij het niet kunnen bestellen omdat het niet ingeschreven staat als medicijn.
Zij verwijzen naar een internetsite.
RoOsJe *59

lillian 54?????

Bericht door RoOsJe *59 »

lillian 54?????

lillian54,
hoe is het nu met je?:???:
merk je al iets, of nog niet?
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=RoOsJe *59;760571]lillian54,
hoe is het nu met je?:???:
merk je al iets, of nog niet?[/QUOTE]

dit is wat me is opgevallen, maar of het echt bij de normast hoort weet ik natuurlijk niet:
de eerste dagen leek het wel of ik wat hoofdpijn had. vreemd gevoel, of de aderen wat onder druk stonden,
er ging een paar keer per dag een soort warm briesje over mijn voeten, de prikkels in mijn bovenbenen lijken te minderen en dat geldt ook voor mijn voetzolen.

het is denk ik te vroeg om zeker te weten wat hiervan de oorzaak is. als ik het 2 weken geslikt heb zal ik wat op het forum laten weten.

ik blijf positief!
annette54

gebruikershandleiding en mijn manier

Bericht door annette54 »

gebruikershandleiding en mijn manier

een paar reacties hoger in dit topic heb ik de gebruikershandleiding al geplaatst, maar ik doe het op eigen houtje op MIJN manier:

ik ben begonnen met 1 zakje per dag, 1 uur voor het eten.
er zitten 20 zakjes in de doos, dus dit doe ik 20 dagen.
als de zakjes op zijn ( en ik heb geen rare bijwerkingen of wat anders) bestel ik 2 dozen met 20 tabletten/ds en daar ga ik dan mee verder.

dus: in het totaal duurt mijn test 60 dagen.
20 dagen met 1 zakje ( 600mg)
40 dagen met 1 tablet (600m)

daarna zie ik dan wel weer.

(ik heb ook ergens gelezen, dat PAS als het middel in Nederland is geregistreerd het dan op doktersrecept geleverd kan worden en daarmee dus ook vergoed gaat worden. (volgens mij op de site van NORMAST zelf)) dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.
__________________
cruella

Bericht door cruella »

Hoi Lilian,

Mijn arts heeft het recept geschreven en gefaxt naar mijn apotheek.... deze kan het niet bestellen omdat het niet geregistreerd is dus terug verwijzen naar Internet en dus ook niet vergoed.
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=cruella;760752]Hoi Lilian,

Mijn arts heeft het recept geschreven en gefaxt naar mijn apotheek.... deze kan het niet bestellen omdat het niet geregistreerd is dus terug verwijzen naar Internet en dus ook niet vergoed.[/QUOTE]

sorry....ik heb het woordje PAS in mijn tekst vergeten.
zo moet het:

[I](ik heb ook ergens gelezen, dat PAS als het middel in Nederland is geregistreerd het dan op doktersrecept geleverd kan worden en daarmee dus ook vergoed gaat worden. (volgens mij op de site van NORMAST zelf)) dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk.[/I]vanaf de eerste reactie op dit topic over NORDAST, was het al duidelijk dat je het zelf moet betalen.

wellicht is het goed om de site van de neuropatische kliniek te Soest eens te bekijken. je kan de behandeling ook geheel via de kliniek laten lopen. ze nemen blijkbaar weer patienten aan.
misschien is er dan wel sprake van een vergoeding.
ik ben benieuwd. laat je het dan weten?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp