Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Normast

Alles omtrent voeding en supplementen
RoOsJe *59

Normast

Bericht door RoOsJe *59 »

oftewel NORMAST.

goeiemorgen.

kent iemand deze (zenuw)pijnstiller? ik heb dit gevonden via iocob.nl.:D
zou het iets zijn:???:
annette54

de betreffende site

Bericht door annette54 »

de betreffende site

[url]http://www.iocob.nl/ziekten/natuurlijk- ... oph-4.html[/url]

op deze site staan inderdaad veelbelovende teksten.
ik ben óók heel benieuwd of er iemand is die hier ervaring mee heeft.

misschien is het zelfs goed te gebruiken bij gevoelstoornissen.
vraag voor de neuroloog?????
annette54

deze site hoort er ook bij

Bericht door annette54 »

deze site hoort er ook bij

[url]http://www.iocob.nl/multiple-sclerose/p ... hanol.html[/url]
Cocoontje † 29-06-2012

Bericht door Cocoontje † 29-06-2012 »

[QUOTE]Palmitoylethanolamide: een niet-psychotroop analgetisch cannabinoid

Palmitoylethanolamide (PEA) is een pijnstiller met een geheel nieuw werkingsmechanisme. Deze stof is verwant aan Cannabis, maar zonder de psychoactieve bijwerkingen. Het is een lichaamseigen stof, die eind 2010 in Nederland aangemeld is als dieetvoeding voor medisch gebruik onder de naam Normast. Normast is als palmitoylethanolamide beschikbaar in twee formuleringen: gemicroniseerde granules van 600 mg voor sublinguaal gebruik, en 600 mg en 300 mg tabletten, alle in verpakkingen van 20 stuks. [/QUOTE]

Denk dat ik eerder PEA zou willen proberen dan Baclofen of een pijnstiller. Ik vind het er goed uitzien!

Stel het voor aan je neuro, zou ik zeggen en lees je goed in want het kan goed dat je neuro het niet kent. Kan in iedergeval geen kwaad dit middel (en dat is al heel wat!) :cool:
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Wat een woord !!! :D
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

ja mirjam, ik ben het met je eens dat het een bizar woord is, maar ja, stel je voor dat het echt werkt dan zal ik het met liefde en plezier helemaal uit mijn hoofd leren en evt.nog achterstevoren.;) :D .

ik denk dat ik mijn neuroloog een mailtje stuur,of een telefoontje pleeg met mijn huisarts, maar, als ik bel moet ik het P-woord ook uitspreken.
eerst maar even oefenen:haha:
Ekster

Bericht door Ekster »

Ik ga volgende week vrijdag naar mijn neuroloog om over nieuwe medicatie te spreken voor mijn a-typische aangezichtspijn. De gabapentine doet erg weinig en wat ik hier nu lees lijkt me wel wat om uit te gaan proberen.

Ik heb het al uitgeprint en neem het mee. Ik laat jullie weten wat mijn neuroloog er over denkt en als ik het voorgeschreven zou krijgen, hoe het werkt voor me.
annette54

reactie ms centrum

Bericht door annette54 »

reactie ms centrum

dit is de reactie die ik op mijn mailtje kreeg van de verpleegkundige van het MS-centrum Groesbeek:

[B]Hallo Lilian,

Heb het artikel gelezen. Kan me voorstellen dat het je wat lijkt. Echter kan de neuroloog dit niet zo voorschrijven om dat dit onder complementaire/alternatieve behandeling valt en er dus vaak voldoende wetenschappelijk bewijs ontbreekt. Bovendien hebben we als Centrum ook geen ervaring met het middel.

Kan je wel een afspraak aanbieden met de neuroloog om de mogelijkheden je pijn aan te pakken op een rijtje te zetten. Met de huisarts overleggen is ook een optie.

Hopelijk kun je hier iets mee.[/B]

ik ben benieuwd wat de ervaring is met jullie neuroloog.
ik ga het aan mijn huisarts voorleggen en kijken of hij het "probeertraject" met mij in wil gaan.
annette54

Bericht door annette54 »

is er al iemand op dit forum die ervaring heeft in het gebruik van normast (palmitoylethanolamide)?????????

het liefste zie ik toch dat mijn huisarts in het gebruik wil begeleiden, maar anders denk ik er over het op eigen gelegenheid via internet aan te schaffen en ermee te starten.

het zou heerlijk zijn als de gevoelstoornissenpijn (en gelijk de nekherniapijn) ermee weg zou gaan.
gerda L

Bericht door gerda L »

heb net het artikel over Normast gelezen en opgezocht op google
ik ga een maandag eens vragen aan de ha of die me dit wil voorschrijven ,want in de pijnpleisters zit een vorm in van morfine.
en daar word ik goed suf van en alles gaat een beetje buiten mij om
en zo te lezen heeft dit middel bij na tot geen bijwerkingen
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp