Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Perilla olie

Alles omtrent voeding en supplementen
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Een bekende van mij heeft onderzoek gedaan naar spierafname bij kankerpatienten. De conclusie was dat de patiënten die tijdens de chemoperiode visolie kregen, minder spierverlies hadden dan degene die dat niet deden.

Zij raadde me aan zeker visolie te gaan nemen, omdat spierafname ook bij ms-patiënten een probleem is.

Bodybuilders gebruiken ook altijd grote hoeveelheden visolie voor hun spieren.

Dus het zal misschien niet direct invloed hebben op je shubs, maar kan wel helpen bij je algehele gesteldheid.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het gebruik van echinaforce, tegen verkoudheid, staat ook bekend als weerstand/immuunsysteem versterkend. Mijn huisarts adviseerde me dat niet te gebruiken :???: (in verband met de MS) :???:
Robbie

Bericht door Robbie »

Heb je ook gevraagd waarom?
Knillis

Bericht door Knillis »

Met dezelfde reden als Suzan in bijdrage 5 van dit topic noemt.
Robbie

Bericht door Robbie »

Dat is toch zwaar achterhaald?
Deb9

Bericht door Deb9 »

Bedankt voor alle reacties.

Ik ga de stap nemen en de Perilla olie toch proberen.

Ik heb in de december een erge schub gehad, de weken erna eigenlijk steeds grieperig geweest, eerst zware hoest dat 8 weken duurde en

daarna 4 weken verkouden, mijn immuunsysteem was erg verzwakt (door erge stress en prednisonkuur) . Eindelijk deze week van mijn verkoudheid af.

Dus ik denk dat mijn immuunsysteem aan het aansterken is...

Ik heb nog even gezocht op internet en vond dit:

[url]http://www.optimalegezondheid.com/immuu ... en-deel-2/[/url]

Maar heeft nog niemand deze olie geprobeerd??

Groetjes
Deb
Deb9

Bericht door Deb9 »

Sara even reactie op het stukje van jou:

*In grote lijnen komt daaruit dat 't niks uitmaakt. Een enkel onderzoek vindt een positief effect. Gevaarlijk is het niet. Ik weet niet of er nog iets anders in die perilla-olie zit, maar voor de omega-3 zou je het qua MS niet hoeven doen, maar ook niet hoeven laten.*


De Perilla-olie staat bekend om zn ontstekingremmende werking bij verschillende aandoeningen en bevorderd je Denkvermogen.

Dat wil ik wel proberen en kijken hoe ik me erbij ga voelen.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik moet morgen naar de neuroloog en ga het eens vragen over die echinaforce.
Sara

Bericht door Sara »

Van echinaforce wordt inderdaad vaker gezegd dat het bij MS géén goed idee is.

Voor omega-3 geldt dat níet. Ik heb gister pubmed nog es doorgezocht op MS en omega-3, en daar kwam uit wat ik eerder al berichtte: uit de meeste onderzoeken komt dat 't niks uitmaakt voor MS, uit sommige onderzoeken komt een positief effect, maar gevaarlijk is 't zeker niet. Natuurlijk moet je 't niet per halve liter tot je nemen, maar verder is 't geen probleem.

Ik hoop dat 't je helpt, Deb, op welk gebied dan ook, maar op 't forum heb ik er nooit eerder van gehoord.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Sara;1007167]Van echinaforce wordt inderdaad vaker gezegd dat het bij MS géén goed idee is.
[/QUOTE]

Ik heb dat vanmorgen aan mijn neuroloog gevraagd, want ik zat net gisteren te denken om weer wat Echinaforce te nemen, omdat ik al maanden kamp met een sluimerende longontsteking (althans, daar lijkt het wat op volgens de huisarts) die weer opspeelt.
Maar toen ik dit las, heb ik toch maar even gewacht.

Mijn neuroloog keek eerst op van mijn vraag en heeft daarna wat opgezocht in de computer. Hij kon geen goed beargumenteerd antwoord geven, maar gaf wel aan voorzichtig te zijn met middelen die het immuunsysteem versterken. Dus liever geen Echinaforce als het niet persé hoeft.

En over vitamines gesproken: Mijn neuroloog gaf aan dat we vooral moeten oppassen met vitamine B6. Een teveel aan deze vitamine werkt weer negatief op de zenuwpunten. Dus niet voor ons!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp