Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cocaïne

Alles omtrent voeding en supplementen
jetje54-2 † 04-07-2018

Bericht door jetje54-2 † 04-07-2018 »

@Jos
Als je op internet gaat zoeken naar hypomane buien , dat kom je steeds bij manisch depressiviteit uit . Een enkele keer bij border line of ADHD .
Dus ik denk dat je tegen jhark niet kunt zeggen - de beste stuurlui staan aan wal - .

Je kunt toch ook zelf uitleggen hoe het nu in elkaar zit .

Ik zelf heb periodes dat ik vreselijk moe ben . Mijn hoofd wil wel , maar mijn lijf niet .

Ik zit nu in een periode dat ik energie heb , maar het lijkt wel teveel energie .
Of je teveel adrenaline hebt of teveel koffie gedronken .
Gewoon Hyper .

Natuurlijk maak ik daar gebruik van door achterstallige dingen in te halen.

Dat van die prednison kuur herken ik maar al te goed en ik denk met mij veel andere mensen .
Zo vreselijk hyper , niet in woorden te vatten .
Gewoon maar doorgaan en niet kunnen stoppen .

En voor alle duidelijkheid ; ik ben niet manisch depressief , heb geen border line noch ADHD .

MS alleen is al genoeg :haha:

Jetje
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Het volgende stukje heb ik van [URL="http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypomanie"]Wiki[/URL] gekopieerd.

[QUOTE]Hypomanie is een lichte vorm van manie. Evenals bij een manie treden hyperactiviteit, overmatige vreugde, impulsiviteit of prikkelbaarheid op,[B] maar het contact met de realiteit gaat niet verloren[/B] en er treden ook geen psychotische symptomen op (zoals wanen en hallucinaties).
In lichte gevallen hoeft hypomanie niet eens als een aandoening gezien te worden, maar in combinatie met andere symptomen (met name depressiviteit) kan er wel sprake zijn van een stemmingsstoornis.[/QUOTE]

En wat bij mij heel erg speelde is het volgende. Na mijn verhuizing voelde ik heel erg goed dat ik MS heb. Toen kwam er een stemmingsomslag naar het hypomane en leek het net alsof ik geen MS meer had.

Toen ik in de SP fase zat kreeg ik [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... +prednison"]regelmatig prednison[/URL]. En kreeg dus ook regelmatig van die hypomane buien. En die hypomane buien vraten gewoon energie maar door de pred kon ik dat heel goed trekken.

Daar vertel ik dan wel nog bij dat ik mijn hele leven van de ene in de andere aandoening ben gerold. Dus echt gezond zijn kende ik niet. Zo'n hypomane bui was dus feest voor mij. Dubbel op. Feeststemming en lichamelijk goed voelen.

Ik was dus een echte pred-junk.

En door dat regelmatige pred heb ik wel (matige) botontkalking. Maar ik heb wel een goeie tijd gehad.
jetje54-2 † 04-07-2018

Bericht door jetje54-2 † 04-07-2018 »

:goed: :goed: :goed:

Maar niet de botontkalking :(

Jetje
Sun

Bericht door Sun »

Betreft dat liedje 'Drie maal drie':

[QUOTE=jetje54-2;809335]Tja , ik ben een grote sukkel .
Het was bedoeld voor mijn eigen topic .
Hopelijk wordt me dit niet kwalijk genomen .[/QUOTE]

Nee Jetje, jij bent zeker geen sukkel. Integendeel. Ik vind dat liedje juist in dit topic helemaal op zijn plaats.
Blom

Bericht door Blom »

Jetje, ik heb dat liedje al doorgestuurd, vind het een geweldige :D .
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey Jharl,
hoe gaat het nu met je? Heb je iets gehad aan de reacties over coke?
jhark

Bericht door jhark »

afgezien van cocaïne, leek me in 1e instantie ook niet slim. maar was erg benieuwd of andere ms gerelateerde patienten dit gebruikten, de tijd van hyperactiviteit gebruik ik ten volle, maar als de mindere periode aanbreekt verlang ik naar de hypo tijdperk. En ja ik spring soms van hak op de tak ook nu... stemmingswisselingen (of gewoon ik ?) en ja daar is de twijfel weer. Het belangenrijkste ,vind ik, om vrolijk te zijn e/o over te komen, om mijn gezin te ontlasten c.q. niet te belasten. Dat levert positieve respons op wat weer reflecteerd op mij, hoop ik.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=jhark;810521] Dat levert positieve respons op wat weer reflecteerd op mij, hoop ik.[/QUOTE]

Persoonlijk denk ik niet dat je daardoor gaat genezen o.i.d. Ik denk dat je beter kunt proberen je ziekte te aanvaarden. Dat maakt jouw leven en dat van je omgeving een stuk aangenamer.

Heb je al een revalidatiearts? Revalidatie kan je daar heel goed bij helpen.
Jolande

Bericht door Jolande »

Ik snap je niet Sylvia
Aan de ene kant maak je hele vreemde bokkesprongen om je ziekte aante pakken en aan de andere kant moet je het aanvaarden? Kun je dat uitleggen? Ikke beetje simpel :haha:
cor

Bericht door cor »

Ik snap JOU niet Jolande.......in diverse topics blijf je maar hakken en zoeken om iemand te kleineren.......je bent gewoon een hoopje zielig mens !!:haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp