Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cocaïne

Alles omtrent voeding en supplementen
jhark

cocaïne

Bericht door jhark »

:( :(

ik heb concentratie problemen , plus woordvindings problemen en kan niet adrem reageren , lichaamlijk redelijk tot goed, kan cocaïne een uitkomst zijn ondanks verslavingsgevaar ? een zeer zeer zeer kleine hoeveelheid bijvoorbeeld ? :(
ik heb zelf nog nooit cocaïne gebruikt.
reactie's dat het gevaarlijk is ..liever niet dat weet ik .
wie heeft de ervaring?
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Lijkt mij niet verstandig. Zijn je vitamines (B6, foliumzuur, B12 en D) al eens gecontroleerd? Concentratieproblemen kunnen bijvoorbeeld door een B12-tekort ontstaan en een B12-tekort komt veel voor bij MS.
jhark

Bericht door jhark »

niet dat ik weet, maar vitamines B, foliumzuur, B12 en D is geen standaard controle in het ziekenhuis? Ik heb toen wel bloed gegeven in 2003 (jaar constatering MS), ik kom bij deze Topic omdat ik met alcohol ook beter functioneer , vreemd genoeg(voor mij) telt dat niet voor anderen
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=jhark;805724]niet dat ik weet, maar vitamines B, foliumzuur, B12 en D is geen standaard controle in het ziekenhuis? [/QUOTE]

Zou wel zo moeten zijn, maar helaas. Ik zou even bloed laten prikken via je huisarts en vervolgens de waardes vragen zodat je zelf kunt beoordelen of het goed is. Ik voel me een stuk beter sinds mijn vitamines op orde zijn.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Zowel een B12-tekort als een vitamine-D-tekort (laag-normale waarde) kan extreme vermoeidheid veroorzaken.
Sara

Bericht door Sara »

Hoi jhark,

wel een creatief idee, cocaine...

Ik heb es gegoogled, ook in 't Engels, maar kom zo snel niks tegen van mensen met MS die beter functioneren met cocaine.

Zelf heb ik er ook geen ervaring mee. Wel met alcohol, en daarbij heb ik ook 't idee dat ik beter functioneer, maar eerlijk gezegd betwijfel ik of dat beter functioneren wel objectief is.

Alcohol ontremt, en je kunt er daarom wel meer adrem van worden, denk ik, maar een verbeterde concentratie en woordvinding, daar twijfel ik sterk aan. Ik stoor me niet meer zo aan m'n warrigheid als ik wat gedronken heb, dat lijkt me in mijn geval een nuchterder conclusie dan dat ik echt cognitief beter functioneer :p.

Maar okay, je vraag betrof cocaine... Ik ben benieuwd of er iemand positieve ervaringen heeft :).
jhark

Bericht door jhark »

ga ik vragen aan mijn huisarts, kreeg ook tip "privé"dank daarvoor
maar openheid voor deze topic blijft belangerijk ,(denk ik)
ieder is anders , ieder maakt een een andere(eigen) keuze en dat mag !
alleen ik twijfel . de MS verpleegkundige raadt (uiteraard) dit af , maar er zijn er ook velen die homeopathie afwijzen .ik weet het niet ik wacht de berichten af . en hoop dat er een praktijk ervaring tussen zit (tussen de smilies kan ik niet niet kiezen tussen de lach en droef )
jhark

Bericht door jhark »

dat kan Sara, maar ik werk nu 40 uur p/w gelukkig, maar moet/wil snel kunnen reageren .Ik erger me echt blauw en geel als ik een woord als b.v. trapleuning niet kan ,niet snel, kan benoemen. dan krijg je zoiets als "ach hoe heet dat ook al weer" , met een lichaamlijke beweging met je hand. zeer pijnlijk . dit moet beter worden.er moet hier toch "iets"voor zijn ?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Ik ben een paar jaar geleden twee keer aan een oog geopereerd. Het oog is verdoofd met cocaïne. Het bleek door mijn traanbuisje in mijn neus terecht te zijn gekomen. Ik voelde me jolig... maar zal dit nooit zomaar gebruiken.

Ik denk dat ik als ik had kunnen lopen, mijn stuur niet recht had kunnen houden.

De oogartsen in opleiding moesten ervaring opdoen met elkaar en daar viel soms "per ongeluk" een drupje in de mond van een collega. Het bracht toen nogal wat hilariteit te weeg.

Het lijkt mij niet verstandig om je lichaamsstabiliteit in de waagschaal te leggen.
eve

Bericht door eve »

Tegen Richard Pryor werd gezegd dat zijn MS zo hard ging juist omdat hij coke - weliswaar in grote hoeveelheden- had gebruikt. Ik heb nog nooit gehoord dat coke iets positiefs zou doen met MS.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp