Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cocaïne

Alles omtrent voeding en supplementen
abceetje

Bericht door abceetje »

Nou, nou wat een heftige reacties!

De vraag van ER is: Zou je zo'n middel "overwegen"?

Mijn antwoord is: IK (nadruk op IK)zou het MISSCHIEN (nadruk op MISSCHIEN)"overwegen".

Ik schrijf nergens: ja joh, moet je doen.

ER vraagt naar ons idee. Dit is mijn idee.
merel

Bericht door merel »

Hoi Loesepoes,
[QUOTE=loesepoes;895660]Zou het niet zo kunnen zijn dat ik met cocaïne(en drank) nare ervaringen heb gehad in het verleden in mijn directe omgeving[/QUOTE]

Dat omhelsde mijn vraag, anders had ik wel gevraagd of je zelf verdovende middelen had gebruikt.

Vaak wordt er gereageerd vanuit eigen referentiekader, dus vanuit jouw ervaringen gezien, en daar vroeg ik naar. Niet meer en niet minder.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik zou het wel overwegen als ik het nodig had, maar wel in overleg met de huisarts denk ik. (Toevoeging: en dan heb ik het [I]ook [/I]niet over cocaine!)

Ik heb ook Oxazepam genomen op de dag dat mijn vader werd gecremeerd. Ik wist dat ik anders een huilend hoopje zou zijn en dat is niet hoe ik die dag wilde zijn.

Toen er nog heel geen sprake was van MS ben ik wel eens naar een winkel ala De Tuinen gegaan met de vraag of ze iets hadden waarop ik net wat langer door kon gaan. Ik reisde nog al veel en had moeite met het tijdsverschil, soms heb je dan een heeeeeeele lange dag. Ik heb toen iets gekregen en ik kan helaas met geen mogelijkheid meer bedenken hoe het heet. Maar wakker ben ik inderdaad gebleven, pas de derde nacht sliep ik weer een beetje aardig. Geen succes dus :eek:

(Toevoeging: Het kwam in ene boven, het was iets met Guerana (schrijf je dat zo ?) er in.)
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Nee, ik zou [B]never[/B] cocaine overwegen. Never!
Maar ik zat te denken in de trend van 'hoe zou je dag zijn als je bijv. XTC tot je beschikking zou hebben'.

En gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die zoiets in hun hoofd hebben zitten. Dat betekend nog niet doen.. maar gewoon het denken over 'wat zou mij kunnen helpen op zo'n dag'.

Zo bedoel ik het.[/COLOR]

[QUOTE=abceetje;895717]Nou, nou wat een heftige reacties!

De vraag van ER is: Zou je zo'n middel "overwegen"?

Mijn antwoord is: IK (nadruk op IK)zou het MISSCHIEN (nadruk op MISSCHIEN)"overwegen".

Ik schrijf nergens: ja joh, moet je doen.

ER vraagt naar ons idee. Dit is mijn idee.[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Jij snapt me. :cool: [/COLOR]

[QUOTE=merel;895643]Als je toch iets van stimulerende middelen zoals XTC zou willen gebruiken dan lijkt het me raadzaam om dat van te voren meerdere keren uit te proberen.[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]
Ja dat denk ik ook!
Trouwens sowieso de vraag of je het wilt. Je staat dan met grote OGEN op alle foto's. haha.


Ps. Ik ga nog niet trouwen. Maar omdat we straks 4 jaar samen zijn, is denken over een volgende stap wel in mijn hoofd en onze gesprekken.

groetjes,
ER[/COLOR]
Biancaa

Bericht door Biancaa »

Ik zou het niet doen..
Hoe aantrekkelijk de voordelen ook lijken, ik weet ( uit eigen ervaring) dat de nadelen geheel niet aantrekkelijk zijn..
Een megakater de volgende dag/dagen/hele week. Geloof me, dat weegt niet op tegen die ene dag/avond dat je er plezier van hebt. Dat plezier is snel vergeten..

Een andere mening van mij is, dat je alles zelf moet ervaren om tot een weloverwogen besluit te komen...

Dusss.....
jhark

Bericht door jhark »

4130 keer .....bekeken
merel

Bericht door merel »

[QUOTE=jhark;921759]4130 keer .....bekeken[/QUOTE]

Ja, en? :???:
polleke

Bericht door polleke »

Om even ontopic te blijven, cocaïne is zwaar verslavend, en het lijkt me niet verstandig om te gebruiken als je MS hebt. Daarnaast met een kleine 50 euro per gram kost het ook nog een vermogen.

Ritalin is toch ook verslavend? misschien niet dat je lichaam het nodig heeft maar gewoon de geestelijke drang om het te gebruiken omdat je er zo van opknapt?
dientje

Bericht door dientje »

eu..ik heb wel es gedacht, en gezegd..mischien moet ik maar drugs gebruiken ofzo..pep ik wat op.

maar echt doe ik het tuurlijk niet, maar stel ik zou het in een kleine hoeveelheid nemen, en er weer heel goed van lopen, en zo...dan denk ik toch wel dat ik dat ga doen.

maar ja,...stel..stel...

ik ben ieder geval nu het spoor een beetje bijster..
je hebt 4-ap
ritalin lees ik nu....
en de famphyra ofzo...

dus..ik ben wel op het punt, dat ik wat anders wil gaan proberen,...de ldn doet volgens mij niks meer.
ik ga toch achteruit vooral met lopen en armen ook nu...

bah...
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

De 'pest' met drugs is, is dat er ook een kant aan zit dat het heel uitnodigend kan zijn om er allerlei grenzen mee over te gaan.

Ik durf wel toe te geven dat ik ervaring heb met drugs in het verleden en ik kan uit ervaring vertellen dat drugs een dergelijke uitwerking op je kunnen hebben, dat je steeds je grenzen gaat verleggen. Drugs benevelen je namelijk ook en alles wat vervelend was, kan zomaar ineens verdwijnen.

Nou, dan moet je sterk in je schoenen staan om dat gevoel niet steeds weer te willen evenaren. Zeker als het leven je niet mee zit, om het zo maar even te zeggen. En voor je het weet heb je jezelf op zulk glad ijs begeven, dat het moeilijk is om weer op de veilige wal te landen.

Ik denk dat ieder mens op zijn eigen manier wel een soort verslavingsgevoeligheid in zich heeft, al is het bij de één sterker ontwikkeld dan bij de ander.

Neemt niet weg dat ik de overweging zeker wel snap. Natuurlijk.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp