Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

High doses of biotin in chronic progressive multiple sclerosis: A pilot study.

Alles omtrent voeding en supplementen
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Sara;1098962]In sommige multivitamines zit - of zat vroeger in ieder geval - véél te veel vitamine B6, wat tot neurologische klachten kan leiden :(.

Ik neem aan dat jij dat wel gecheckt hebt, maar voor anderen: let daarop alsjeblieft![/QUOTE]

Nee...dat wist ik niet.
Die van mij bevat 10mcg B6....ik ervaar er gelukkig geen negatieve effecten van. Mogelijk omdat het gebalanceerd het lichaam in komt samen met de andere B-vitamines:???:
Of misschien dat B6 dat effect niet op mij heeft.....ik eet dagelijks ook redelijk wat dierlijke eiwitten die dan ook weer B6 bevatten.

@Klick Ja,dat is het gevaar met ieder supplement....het kan in principe alleen voor hele dure urine zorgen.:ogen:
Ik denk dat het ook ligt aan de betrouwbaarheid en kwaliteit van het merk.
Maar zelfs bij voeding is dat zo.....als je bv een zak met wortels koopt en de waardes op het etiket leest,dan hoeft dat niet per se overeen te komen met de wortels in de zak.
Het zijn algemene referentiewaardes...
Sara

Bericht door Sara »

Oké, hier de link dan naar 't voedingscentrum met de aanbeveling van de Nederlandse Voedsel en WarenAutoriteit:

[url]https://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuw ... enten.aspx[/url]

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADB) B6 per dag is 1,5 mgg.

Maximale totale veilige inname = 25 mg. Maximaal veilig per dag uit supplementen is 21 mg.

Als het echt 10 [B]mcg[/B] is, in je supplement, dan is 't bijna homeopatisch ;). Als 't 10 mg is, dan zou ik er niet meer dan 1 gebruiken.

Hier trouwens 't item van Tros Radar over te hoog gedoseerde B6-supplementen:
[url]https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... tamine-b6/[/url]
Van ruim een jaar geleden. Hopelijk zijn ze ondertussen van de markt gehaald.

Maar ai! Dit topic ging eigenlijk over biotine.

Sorry!
drelies2

Bericht door drelies2 »

Maar eigenlijk helpt de biotine wel dus bij veel mensen met progressieve ms (sls ik t goed begrijp)
Miss J

Bericht door Miss J »

Nog even over B6
Hoorde gisteren bij Jinek dat Sven Kramer dat jaar er uit was vanwege te hoge b6.
Je zou denken dat topsporters top begeleid worden: niet dus!! :cool:
pokey

Bericht door pokey »

tja zo kan ik me dus pissig maken dat bijv die ''nieuwe'' multivitaminenen van Swisse ( [url]www.swisse.nl[/url] ) door team Nl/Sven Kramer worden gepromoot en iddd zit totaal niet goed uitgebalanceerde dosis van sommige schadelijke vitamines als B6 in.

Slecht dat top sporters zich laten verleiden door het geld om deze troep aan te smeren
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp