Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS, diabetes, vitamine D en cellulaire voeding

Alles omtrent voeding en supplementen
merel

Bericht door merel »

Nee Marc, Jolande en Leonard, stop met dit over en weer jennen en uitdagen. Dit spelletje is al te vaak voorbij gekomen en kennen we zo onderhand wel.

Reageer op de inhoud en niet op de man.

Diegene die denken dat ze hier op bedenkelijke en ongewenste wijze hun gang kunnen blijven gaan, zullen bedrogen uitkomen.

Jullie zijn gewaarschuwd.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=merel;822349]Nee Marc, Jolande en Leonard, stop met dit over en weer jennen en uitdagen. Dit spelletje is al te vaak voorbij gekomen en kennen we zo onderhand wel.

Reageer op de inhoud en niet op de man.

Diegene die denken dat ze hier op bedenkelijke en ongewenste wijze hun gang kunnen blijven gaan, zullen bedrogen uitkomen.

Jullie zijn gewaarschuwd.[/QUOTE]

Merel,

je maakt hier een fout.
je mag mij niet over 1 kam scheren met Marc en Jolande.
mijn contributies zijn inhoudelijk tenzij... allemaal, stuk voor stuk..

ik heb MS en wil die klote ziekte overwinnen.
zij niet.
mijn doel is anders dan de intentie van..

ik denk dat een aantal mensen graag zouden willen dat dit draadje werd afgesloten.
misschien het zit er te dicht bovenop..

maar dat mag je niet toelaten.
dit is brainstormen en dit heeft ons ver gebracht (dank Peanuts:) )

en wat betreft die opmerkingen hierboven,
ik heb hier op dit forum wel erger gezien.
laat dat maar gewoon zijn gangetje gaan.
ergens draagt dat uitdagen ook nog bij..

Leo
marc123

Bericht door marc123 »

Wat zeg je nou, Leonard? Zouden wij niet willen dat ms tot het verleden behoort? Het verbaast me niet, maar hierin maak je weer een denkfout!

Wat mij persoonlijk nogal aan jou irriteert is voornamelijk de toonzetting, die doet vermoeden dat je het allemaal wel weet waardoor je hoog boven iedereen

uittoornt, Als dat zo is dan begrijp ik niet waarom je jezelf continu tegenspreekt en iedereen hier maar blijft vermoeien met weer een andere theorie.

Nee hoor, met brainstormen heeft het niets te maken, maar wel met jezelf maar steeds weer terug willen lezen. Ik word hier erg misselijk van. Vandaar!

En Merel, wat is je punt precies? Kan iedereen hier zomaar vanalles roepen en daar mogen anderen niets van zeggen. Is dat het?
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=merel;822349]Nee Marc, Jolande en Leonard, stop met dit over en weer jennen en uitdagen. Dit spelletje is al te vaak voorbij gekomen en kennen we zo onderhand wel.

Reageer op de inhoud en niet op de man.

Diegene die denken dat ze hier op bedenkelijke en ongewenste wijze hun gang kunnen blijven gaan, zullen bedrogen uitkomen.

Jullie zijn gewaarschuwd.[/QUOTE]

Foutje bedankt.
Ik jen niet ik reageer op dat schijn-intellectuele gezanik van Dr Leo.
Je slaat door in je betuttel, dat is mijn mening, mag dat of moeten we het allemaal zoetsappig met iedereen eens zijn, wat een flauwekul zeg!
Ik beledig en scheld niet dus doe ajb normaal
peanuts

Bericht door peanuts »

[QUOTE] iron contributes to microbial growth

amoxicillin, ampicillin, cephalosporin (Rocephin/Ceftriaxone), penicillin, imipenem/cilastatin (Primaxin) leads to formation of L-form bacteria

[/QUOTE]


[COLOR="Blue"]
ijzer draagt ​​bij aan de groei van microben

deze anti biotica ;
amoxicilline, ampicilline, cefalosporine (Rocephin / ceftriaxon), penicilline, imipenem / cilastatine (Primaxin)

leidt tot de vorming van L-vormige bacteriën.

[/COLOR]

bron;
[url]http://mpkb.org/home/othertreatments[/url]
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=marc123;822373]Wat zeg je nou, Leonard? Zouden wij niet willen dat ms tot het verleden behoort? Het verbaast me niet, maar hierin maak je weer een denkfout!

[/QUOTE]

wat is dit hieronder dan? een MS patient schrijft dit zo niet op.


[QUOTE=marc123;814200]Helaas bestaat er hier geen 'omgekeerde negeerlijst' (i.e. degenen die daarop staan kunnen dit niet lezen), anders had ik die Sun en Greta er zeker opgezet,

immers, hun drijfveren bij het continu promoten van dat ldn vind ik ronduit misdadig en daar wil ik liever verre van blijven!

Aan alle anderen hier zou ik zeggen; probeer eens een paar weken het wetenschappelijk geteste middel Fampyra. Dat doe ik nu 4 weken en het effect

op mijn ms is werkelijk verbluffend; ik loop/beweeg veel beter en 'alles' gaat inmiddels beter en soepeler. Al na een paar dagen merk je het onmiskenbaar

positieve effect. Vraag wel eerst toestemming aan je verzekeraar want het is bepaald niet goedkoop (ca. E 500 per maand, maar dan heb je ook wat!)[/QUOTE]
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Leonard;822179]...ik denk dat wij het allemaal nog niet zo goed begrijpen en dat er veel meer gebeurt in die micro-cosmos dan wij weten of kunnen of misschien willen zien [url]http://www.discoverymedicine.com/Shaopi ... infection/[/url]. maar wat het onderliggende concept of mechanismen ook mogen zijn, feit is dat zaken als metformine, ACE inhibitors en ARB blokkers wat doen met die stofwisseling in die vaten en bijv een diabetes2 conditie kunnen stabiliseren dan wel of afstand houden.
...[/QUOTE]

[QUOTE=marc123;814200]Helaas bestaat er hier geen 'omgekeerde negeerlijst' (i.e. degenen die daarop staan kunnen dit niet lezen), anders had ik die Sun en Greta er zeker opgezet,

immers, hun drijfveren bij het continu promoten van dat ldn vind ik ronduit misdadig en daar wil ik liever verre van blijven!

Aan alle anderen hier zou ik zeggen; probeer eens een paar weken het wetenschappelijk geteste middel Fampyra. Dat doe ik nu 4 weken en het effect

op mijn ms is werkelijk verbluffend; ik loop/beweeg veel beter en 'alles' gaat inmiddels beter en soepeler. Al na een paar dagen merk je het onmiskenbaar

positieve effect. Vraag wel eerst toestemming aan je verzekeraar want het is bepaald niet goedkoop (ca. E 500 per maand, maar dan heb je ook wat!)[/QUOTE]

ik dacht het al, Fampyra (promoted door Marc123) is "a tablet designed to act as a potassium channel blocker that works on damaged nerves and prevents charged potassium particles from leaving the nerve cells.This is expected to affect the stimulation of the muscles, in turn managing the symptoms of MS.

Late stage clinical trials showed that Fampyra improved walking speed by about 25 per cent in some people with MS.

However, the CHMP says it was not convinced that Fampyra’s small effect on the walking speed was a meaningful benefit for patients.

“The effect on speed could not be linked to meaningful improvements such as better coordination, balance or stamina or increased range of action,” it said.

Moreover, the committee said it was of the view that the medicine’s uncertain benefits did not outweigh its side effects."

A calcium channel blocker (CCB) is a chemical that disrupts the movement of calcium (Ca2+) through calcium channels.[1]

CCB drugs devised to target neurons are used as antiepileptics. However, the most widespread clinical usage of calcium channel blockers is to decrease blood pressure in patients with hypertension. CCBs are particularly efficacious in treating elderly patients.[2] Calcium channel blockers are also frequently used to alter heart rate, to prevent cerebral vasospasm, and to reduce chest pain caused by angina pectoris. Despite their effectiveness, CCB's often have a high mortality rate over an extended dosage peroid, and have been known to have a high amount of side effects.

we komen dus toch dicht bij ..

MS is een metabolisch probleem met de stofwisseling op microcellulair niveau.
Calcium channnel blocking lijkt mij niet het echte probleem aan te pakken met demyelinering en axonale dood, maar meer het [tijdelijk] verbeteren van de "geleiding" door kalium migratie uit de nerve cell af te stoppen.

het aanpakken van de Vitamine D dysfunction dan zal ons veel directer leiden tot bij de oorsprong van de ziekte.

het lijkt ook dat Vit D en calcium twee zijden zijn van dezelfde medaille. Maar onderzoeksresultaten zijn strijdig; en vitamine D supplementatie met CCB is niet altijd aangewezen:
Supplementation with vitamin D may interfere with the therapeutic effectiveness of verapamil.
(Threlkeld DS, ed. Nov 1992; Fox J, Della-Santina CP. Am J Physiol 1989 Nov;257(5 Pt 1):E632-638.)
• nutritional concerns: Individuals taking calcium channel blockers, especially verapamil, should consult their prescribing physician and/or a nutritionally trained healthcare professional before using supplements containing vitamin D
marc123

Bericht door marc123 »

Het probleem wordt steeds maar ernstiger; onze Belgische ambtenaar (ja, ja!) gaat nu al zichzelf quoten en dus moeten we zijn onzinnig gewauwel tenminste 2x lezen

(voordat we inzien dat er niets in zijn gebabbel zit, waar men hier wat aan heeft, nee hoor, niet lezen is geen optie; pas dan weet je dat het allemaal onzin is)
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Leonard, is het een idee om je theorie eens voor te leggen aan een aantal neurologen of andere wetenschappers? Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer (ik heb dan ook geen medische opleiding), maar ik krijg sterk de indruk dat het nu een soort allesomvattende theorie moet worden.

Iedere keer als er een ontdekking is of een nieuw onderzoek, dan pas jij dat in in je eigen theorie. Volgens mij werkt het niet zo, je slaat dan steeds stappen over. Als je werkelijk gedegen onderzoek hier naar wilt, moeten we misschien een paar stappen terug en stoppen met brainstormen. Eerst maar eens de experts aan het woord laten.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Sebastiaan;822593]Als je werkelijk gedegen onderzoek hier naar wilt, moeten we misschien een paar stappen terug en stoppen met brainstormen. Eerst maar eens de experts aan het woord laten.[/QUOTE]

Volgens mij is dit forum niet bedoeld voor experts, maar voor patiënten. Patiënten die MS allemaal op hun eigen manier verwerken; de ene manier niet beter dan de andere.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp