Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS, diabetes, vitamine D en cellulaire voeding

Alles omtrent voeding en supplementen
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Sebastiaan;822593]Leonard, is het een idee om je theorie eens voor te leggen aan een aantal neurologen of andere wetenschappers? Ik zie zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer (ik heb dan ook geen medische opleiding), maar ik krijg sterk de indruk dat het nu een soort allesomvattende theorie moet worden.[/QUOTE]

heb je een voorstel?

laat ze hier eens naar kijken, het is wat meer geconsolideerde versie:
[url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-255.html[/url]

[QUOTE=Sebastiaan;822593]Iedere keer als er een ontdekking is of een nieuw onderzoek, dan pas jij dat in in je eigen theorie. Volgens mij werkt het niet zo, je slaat dan steeds stappen over. Als je werkelijk gedegen onderzoek hier naar wilt, moeten we misschien een paar stappen terug en stoppen met brainstormen. Eerst maar eens de experts aan het woord laten.[/QUOTE]

ik wil geen jaren durend onderzoek, ik wil een oplossing..
onlangs heeft nog een artikel in The lancet gestaan dat we eerst maar eens beter moeten gebruiken wat we al weten..
die overweldigende research cultuur is een barriere geworden...

ik wil ook niet stoppen met brainstormen..
een jaar geleden wist ik bijna niks.
ik heb ook geen medische opleiding maar kan intussen papers redelijk goed plaatsen..

en het belangrijkste punt: welke experts wil je vragen?
het probleem is dat verdomde opgeknipte werkveld waar MS over de grenzen van al die werkvelden heen gaat..
en niemand die zich expert voelt over het geheel of buiten zijn terrein wil treden..
je krijgt dan een situatie van distributed irresponsibility.
en daar lijden wij allemaal onder..
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=Sylvia1;822596]Volgens mij is dit forum niet bedoeld voor experts, maar voor patiënten. Patiënten die MS allemaal op hun eigen manier verwerken; de ene manier niet beter dan de andere.[/QUOTE]

Natuurlijk is het forum daar voor bedoeld, dat bedoelde ik ook niet. Leonard heeft een uitgebreide theorie waarmee hij denkt een stap te kunnen zetten in de genezing van MS. Hij zegt zelf dat hij MS de wereld uit wil hebben (net als wij allemaal).

Misschien is het dan tijd om de theorie verder de wereld in te helpen, waar experts er mee aan de gang kunnen. Dat was mijn suggestie.
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=Leonard;822604]heb je een voorstel?

laat ze hier eens naar kijken, het is wat meer geconsolideerde versie:
[url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-255.html[/url]


ik wil geen jaren durend onderzoek, ik wil een oplossing..
onlangs heeft nog een artikel in The lancet gestaan dat we eerst maar eens beter moeten gebruiken wat we al weten..
die overweldigende research cultuur is een barriere geworden...

ik wil ook niet stoppen met brainstormen..
een jaar geleden wist ik bijna niks.
ik heb ook geen medische opleiding maar kan intussen papers redelijk goed plaatsen..
en het belangrijkste punt: welke experts wil je vragen?
het probleem is dat verdomde opgeknipte werkveld waar MS over de grenzen van al die werkvelden heen gaat..
en niemand zich expert voelt of buiten zijn terrein wil treden..
je krijgt dan een situatie van distributed irresponsibility.
en daar lijden wij allemaal onder..[/QUOTE]

Ik heb geen direct voorstel, maar wil er best over nadenken. Er zijn genoeg MS-experts die wel over de grenzen van hun eigen werkveld heen kijken. Wellicht kan MS Research je op de goede weg helpen met onderzoekers?
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=marc123;822561]Het probleem wordt steeds maar ernstiger; onze Belgische ambtenaar (ja, ja!) gaat nu al zichzelf quoten en dus moeten we zijn onzinnig gewauwel tenminste 2x lezen

(voordat we inzien dat er niets in zijn gebabbel zit, waar men hier wat aan heeft, nee hoor, niet lezen is geen optie; pas dan weet je dat het allemaal onzin is)[/QUOTE]

niet lezen is wel een optie, ga in de plaats een hamburger eten of zo, bij McDonald in Hendrik Ido Ambacht verkopen ze hele goeie..
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Leonard;822741]niet lezen is wel een optie, ga in de plaats een hamburger eten of zo, bij McDonald in Hendrik Ido Ambacht verkopen ze hele goeie..[/QUOTE]
oh Leonard je bent ook nog eens enorm geestig :nee:
Leonard

Bericht door Leonard »

dit is mooi [url]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... GfBSLdstQk#[/url]! (dank Marsei)

en waarom sterven die oligodendrocytes af? lees dit lijntje maar...:) :) :)
Marsei

Bericht door Marsei »

.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Leonard;822077]Van onderzoek op diermodellen voor MS en in situ bewijs in MS-patiënten blijkt dat antistoffen, geactiveerde T-cellen en pro-inflammatoire cytokines betrokken zijn bij de vernietiging van myeline en het verlies van oligodendrocyten in actieve gebieden.
[url]http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12974875[/url]

De belangrijkste functie van oligodendrocyten is ondersteuning bieden aan axonen en de myeline te produceren die axonen isoleert.
[url]http://blustein.tripod.com/Oligodendroc ... ocytes.htm[/url]

In de bovenstaande postings zagen we de functie van de vitamine D receptor voor het activeren van natuurlijke anti-biotica genaamd anti-microbiële peptiden voor bijv. herstel van een gezond bacteriële evenwicht in de darmflora. Maar er zou wel eens een andere belangrijke functie van het vitamine D receptor kunnen zijn namelijk om de productie van myeline oligodendrocyten peptiden te activeren. Waar een defect vitamine-D-mechanisme [veroorzaakt door een "vervuiling" van het vitamine D receptor door de enzymen van de slechte darmbacteriën] ertoe zou kunnen leiden dat de transcriptie van myeline oligodendrocyten peptiden vertraagt. Met -en dat is belangrijk voor ons als ook voor diabetes 2 patiënten- demyelinisatie en uiteindelijk axonale dood als gevolg.

Dus, een disfunctioneren van de vitamine D receptor (waar wij de oorzaak in de darm vinden) kan, naast ondervoede en te weinig geladen (ionenpomp) cellen, misschien ook leiden naar een meer directe route naar demyelinisatie en axonale dood via de vermindering van de myeline producerende oligodendrocyten. Met andere woorden, het falende vitamine D-metabolisme als boosdoener van de demyelinisatie ...

Therapien voor MS zouden dan kunnen "lenen" van de therapien die ontwikkeld zijn en ook succesvol zijn voor diabetes2. Metformine is daar zeker aangewezen, maar er zijn ook andere meer recente ontwikkelingen (SIRT1).[/QUOTE]

Ik denk dat het meer is dan een falend vitamine D metabolisme.

Ook andere receptoren zullen vervuild raken en slecht gaan functioneren.

Dat zijn dan met name receptoren die de oligodendrocytes (of toch de pre-cursors daarvan) moeten "aanzetten" dwz activeren of transcriben.

Dat is een 'globaal' probleem dat ook diabetes2 patienten zullen hebben. En zij hebben dan ook van dezelfde symptomen als MS patienten.

Maar daarnaast geeft de vele jaren van ccsvi voor ons ook een kapot tissue. De BBB gaat eraan, maar ook het endothelium gaat eraan. Dat endothelium bevat cruciale cellen om dat proces van transcriptie aan te sturen, en zal niet meer naar behoren werken. Dit is een lokaal effect bij draining veins van MS patienten.

En opgeteld is het precies wat wij zien, een 2-stage disease (van RR naar progressief), zelfs een dubbele piek in de grafiek van de age of onset..
Leonard

Bericht door Leonard »

deze C. pneumoniae bacterie vervuilt, net als het Bar Eppstein virus (met name in de eerste fase, komt met intervals) en de commensal darm bacterien zoals segmented filamentous bacteria (in de tweede fase; is diabetes gerelateerd, continue proces) de vitamine D receptoren en ook andere receptoren.

allerlei processen gaan dan mank lopen: cellulair voeding, maar ook activatie/transcriptie van oligodendrocytes. de eerste zorgen voor een slechte celvoeding en ook slechte lading van de ionenpomp, de tweede zorgen voor een slechte "voeding" van de myeline waardoor deze desintegreert.

het immuunsysteem komt daarna; het ruimt de rotzooi op. ondervoede cellen worden ook vatbaar voor infectie die worden opgeruimd. het zeflde voor de gedesintegreerde myeline cellen en axonen.

ccsvi bereidt de conditie voor. jaren van slecht afvloeiing compromiteren de endotholial lining van de vaatwanden in de kleinste arterioles en cappillaries, en ook de BBB. voeding en transcriptie verlppen dan niet goed meer. de vervuiling van de receptoren is dan genoeg om het proces dat al slecht verliep helemaal te stoppen..
peanuts

Bericht door peanuts »

[QUOTE] Oorspronkelijk geplaatst door Leonard

Van onderzoek op diermodellen voor MS en in situ bewijs in MS-patiënten blijkt dat ;

antistoffen, geactiveerde T-cellen en pro-inflammatoire cytokines betrokken zijn bij de vernietiging van myeline en het verlies van oligodendrocyten in actieve gebieden.

[/QUOTE]

[COLOR="Blue"] Een van de onderdelen van het aangeboren immuunrespons is het vrijkomen van inflammatoire cytokines.
meestal tegen bacteriën.

Het resultaat is wat de geneeskunde noemt ontsteking, die over het algemeen leidt tot een toename van klachten.

de eerste reactie is die van de VDR [vitamine d receptor]
[/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp