Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS, diabetes, vitamine D en cellulaire voeding

Alles omtrent voeding en supplementen
Giechel

Bericht door Giechel »

Leonard,
ik heb het (weer) gelezen maar ik heb geen Chlamydia
(ook niet gehad) en ook geen Eppstein Bar virus.
Dus ik geloof niet zo in die hypothese, zoals ik ook al onder dat topic heb geschreven.

Ik hou het vooralsnog op beschadigde genen en/of beschadigde cellen.

En ik geloof ook niet in vitamine D slikken, in dieten (behalve wanneer iemand te dik is), in LDN, in CCSVI of in MS remmers.
Ik geloof in het principe: behandel je lichaam goed en het zal je belonen.
Daarmee bedoel ik: geen stress, gezond -normaal- eten,
bewegen, rust wanneer nodig en relativeren (voor een gezonde geest)
Voor mij heeft dit tot nu toe meer dan prima uitgepakt.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Giechel;840323]
Ik geloof in het principe: behandel je lichaam goed en het zal je belonen.
[/QUOTE]

Ik heb moeite met deze gedachte. Ik geloof wel dat het verstandig is om gezond te leven, maar ik geloof niet dat je lichaam je straft of beloont als je je lichaam wel of niet goed behandelt. Dan zou je dus een schouderklopje verdienen als je gezond bent en dan zou ziekte je eigen schuld zijn. :???: :nee:
Giechel

Bericht door Giechel »

nee hoor, dat zeg ik niet en dat bedoel ik niet.
maar het is wel zo dat wanneer je niet rookt, je longen schoner blijven en je conditie daarvan niet achteruitgaat.

en als je kunt sporten (en dat ook doet), krijg je een beloning doordat je fitter wordt.
zelfs als je alleen maar de hele dag in een stoel kunt zitten, kun je (zittend) oefeningen doen.
ook dat is beter dan alleen maar zitten.

als je let op wat je eet en drinkt, heb je een grotere kans niet te dik te worden, wat allerlei problemen voorkomt.

nou ja, het is wel duidelijk zo; er zijn voorbeelden te over.
dat heeft toch niks te maken met de orenmaffia.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Marsei;840759]Ik heb het topic nog even terug gelezen. In verschillende berichten en publicaties werd Dr. Roep genoemd die onderzoek naar diabetes doet. Hij is iemand die erg out of the box denkt. Vanwege overeenkomsten tussen diabetes type 1 en MS noem ik wat onderzoeksresultaten.

Vrij recent was hij in het nieuws vanwege [URL="http://www.diabetesfonds.nl/nieuws/baan ... tes-type-1"][U]baanbrekend onderzoek[/U][/URL] bij diabetes:
[URL="http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... ient.dhtml"][U]Volkskrant[/U][/URL] over dit onderzoek

[URL="http://vorige.nrc.nl/binnenland/article ... r_diabetes"][U]Eerder onderzoek (2009)[/U][/URL]:
[URL="http://www.diabetesfonds.nl/artikel/op- ... tes-type-1"][U]De aanval van het afweersysteem[/U][/URL]:[/QUOTE]

dank Marsei, is [U]zeer[/U] toepasselijk..

ik ben ervan overtuigd dat de oorzaak van diabetes en MS dezelfde is.
zie ook het lijntje daarover.

[U]het immuno-mechanisme is secondair[/U], en de irritatie wordt mogelijk bevorderd door een onbalans in de darm en houdt verband met de LSP productie in de darm.

[U]het primaire mechanisme [/U]is dat van de oligodendrocytes die niet goed of niet voldoende gevormd worden; het betreft een transcriptie proces dat komt vanuit de vaatwand.
hier gaan dingen fout, onder andere door de jarenlange ccsvi die de belangrijke tissue van de vaatwand verzwakt.
het betreft met name de receptors die allerlei processen moeten aansturen (transcriptie/voeding) in de fijnste haarvaatjes.

een virus of bacterie infectie is dan genoeg voor een inflammatie (het lichaam signalleert dat hier gaat iets fout) en een acute relapse is het gevolg.
als dit erg genoeg is krijg je RR MS.

in de secundaire fase is het een wat ander proces.
dan komt het slechte voort uit de darm en lever (onderdeel van het endocrine systeem).
dit gaat spelen vanaf middelbare leeftijd.

alle bloed van de darm gaat door de lever.
de LSP productie in de darm kan het immuunsysteem wat oprichten.
maar ik denk dat het met name de cholesterol gerelateerde zaken (MGmin LDL cholesterol enz.) zijn die de receptoren in de vaatwand (en dan met name in de zeer fijne vaatjes) verder onderuithalen en als die receptors verder onderuit gaan verloopt de transcriptie nog slechter en zal de myeline langzaam verder desintegreren.
en SP/PP MS is het gevolg.
enuiteindelijk komt daar dan ook weer het immuunsysteem om de hoek (re-actief) om de zaak op te ruimen...

een nieuwe lever zoals bij de Kaukasische vrouw keerde haar MS om.
ook is er ervaring met darm (flora) transplantatie bij MS waar het ziekte proces omdraait en mensen na 15 jaar nog steeds asymptomatisch blijven...
en het dieet is natuurlijk wel gekend..

het wordt een spannende tijd...
ik denk dat we hier nog veel gaan zien gebeuren...
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE]ik ben ervan overtuigd dat de oorzaak van diabetes en MS dezelfde is.[/QUOTE]
[QUOTE]hier gaan dingen fout, onder andere door de jarenlange ccsvi die de belangrijke tissue van de vaatwand verzwakt.[/QUOTE]
Ook hier geldt weer, hoe zit het met de kinderen die diabetes krijgen? Er zijn zelfs baby's met diabetes.
Ik heb het idee dat je niet op de hoogte bent van het feit dat er twee typen diabetes bestaan die niet vergelijkbaar zijn.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Marsei;841063]Ook hier geldt weer, hoe zit het met de kinderen die diabetes krijgen? Er zijn zelfs baby's met diabetes.
Ik heb het idee dat je niet op de hoogte bent van het feit dat er twee typen diabetes bestaan die niet vergelijkbaar zijn.[/QUOTE]

vroeger heten ze anders.
later is dat dan diabetis type 1 en 2 geworden.
ze moeten dus wat gemeen hebben..

en vwb die baby's, die hebben niet de gecompromiteerde BBB.
als ik zeg dat de oorzaak hetzelfde is wil dat nog niet zeggen dat het hele patroon vervolgens hetzelfde is...
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Is het bekend dat er kinderen zijn van een jaar of zes met type 2 (de voorheen ouderdomsdiabetes genoemde vorm)?

En er zijn ouderen die type 1 krijgen.
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"] er zijn toch ook mensen die zeggen dat diabetes veroorzaakt wordt door een bacterie ??

misschien een verklaring waarom beide types op allerlei leeftijden voor kunnen komen ?[/COLOR]
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

In ieder geval wordt type twee aangemerkt als een welvaartsziekte. De jonge kinderen hebben over het algemeen te veel lichaamsvet.

Gaan ze dat deskundig te lijf, oud of jong, dan verdwijnt de diabetes in vele gevallen. Ook ouderen hebben dat geluk vaker.... zoals onze medeforummer :goed:

Mijn moeder droeg maatje 38, toch diabetes type 2.
Dit type heeft een erfelijke aanleg. Ik heb het niet geërfd, heb type 1.
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=Leonard;841073]vroeger heten ze anders.
later is dat dan diabetis type 1 en 2 geworden.
ze moeten dus wat gemeen hebben..

en vwb die baby's, die hebben niet de gecompromiteerde BBB.
als ik zeg dat de oorzaak hetzelfde is wil dat nog niet zeggen dat het hele patroon vervolgens hetzelfde is...[/QUOTE]
Maakt niet uit dat het twee ziektes zijn met een verschillende achtergrond, zolang de gevolgen maar hetzelfde zijn en er het woordje insuline in voorkomt... ; we gooien het gewoon bij de smeltpot 'ziekte' en dan komt er vanzelf iets uitrollen dat zal kloppen.

Gisteren ging bij MAX de [URL="http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1245746"][U]uitzending[/U][/URL] over diabetes.

Irritant in de uitzending is dat bij mensen met diabetes type 2 het aan levensstijl gerelateerd wordt. Net als Candy al aangeeft hoeft dat niet het geval te zijn. Overgewicht en weinig lichaamsbeweging blijken de kans op diabetes type 2 te vergroten, maar nog niet alle oorzaken zijn bekend.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp