Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en de relatie met de darmen

Alles omtrent voeding en supplementen
Marsei

Bericht door Marsei »

De toekomst zal leren of voor de mensen die baat bij een dieet hebben het blijvend zal zijn. Het is nu nog te vroeg om dat te kunnen zeggen.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

@ leonard
Wat doe jij dan om je ms onder controle te houden? Of iig wat probeer je? :-)

Gewoon benieuwd om dat ik open sta voor alles

En zo goed engels lezen kan ik niet.
jannie1947

goede probiotica

Bericht door jannie1947 »

goede probiotica

Zonnetje 79

Zonnetje jij vroeg naar goede probiotica, ik gebruikte eerst ook altijd flesjes probiotica maar neem nu probiotica van Orthica, orthiflor original. Kun je alleen kopen bij de apotheek, maar ik merk echt verschil,minder buikpijn, betere ontlasting. neem er 1 per dag, heb nu een grote pot gekocht, 120 stuks, voor 4 maanden kost 50 euro.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

En dat zijn tabletten? Ik zal eens navragen bij de apotheek of zij het ook hebben.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Zonnetje79;1090853]@ leonard
Wat doe jij dan om je ms onder controle te houden? Of iig wat probeer je? :-)

Gewoon benieuwd om dat ik open sta voor alles

En zo goed engels lezen kan ik niet.[/QUOTE]

Ik ben het helemaal met Ellen Hamming eens. HSCT is de effectieve kuur voor zowel de inflammatoire als de progressieve vorm. Nou nog de kuur zien te krijgen...
jannie1947

probiotica

Bericht door jannie1947 »

probiotica

Het zijn capsules, zijn makkelijk open te maken, ik doe de poeder uit de capsule in een glaasje water, goed roeren, 15 minuten laten staan, nog eens roeren en dan opdrinken. Moet wel op een lege maag. Succes!!
Tommie

WaterKefir

Bericht door Tommie »

WaterKefir

Ik drink dagelijks waterkefir en dat werkt hetzelfde of nog beter dan een probiotica van bijvoorbeeld Orthica.

Sinds ik waterkefir drink heb ik ook geen last meer van blaasontstekingen waar ik voorheen frequent last van had!

WaterKefir maak je zelf met Kefir korrels, water, biologische rietsuiker, biologische vijgen en een stukje biologische citroen.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Haal je dat bij de bio winkel, kefir ?
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE]"This is early stage research but the possibility of achieving the desired impact on miRNAs in specific brain regions by targeting the gut microbiota—for example by using psychobiotics—is an appealing prospect."[/QUOTE]


[URL="https://medicalxpress.com/news/2017-08- ... xiety.html"]bron[/URL]
gvvianen

MS en darmen

Bericht door gvvianen »

MS en darmen

Ik ben duidelijk van de alternatieve kant. Dit gegeven vind ik heel interessant, met name omdat er kortgeleden een voedingsonderzoek is gedaan door MSAnders EN het feit dat ook de reuma club gaat kijken naar de darmwerking.Darmen moeten dus belangrijk zijn.
Maar, wat een ingewikkelde taal, niet om door te komen. Ik houd me maar gewoon bij het boek Het Brein in je Buik, duidelijk en in gewone mensentaal geschreven, blijf verse voeding eten, elke dag een glas water met chiazaad EN sinds kort Kefir. Lekker en goed voor de probiotica. Het voorstel van Jolande dit onderwerp te splitsen in alternatief en wetenschappelijk vind ik prima.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp