Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Middel tegen spasmes en pijn, wie kent het?

Alles omtrent voeding en supplementen
dientje

Bericht door dientje »

ja....welke,.......wie o wie weet het.............
Wesyma

Bericht door Wesyma »

Ik slik baclofen via de huisarts
Heb meer last van spierkrampen dan spasme maar werkt bij mij goed
Geen last van bijwerkingen
Marlies0

Bericht door Marlies0 »

Ik gebruik CBD olie ( wietolie zonder THC de psychoactieve stof) tegen de spasmes en tegen de pijn.

Heb de baclofen behoorlijk kunnen minderen want dat geeft toch ook weer bijwerkingen.

Alles in overleg met de neuroloog.

Helaas nog niet vergoed maar goed online en via 1 apotheek te koop.
Zelf maken kan ook.
dientje

Bericht door dientje »

ik wil nog geen spierverslappers, ben bang dat ik dan helemaal niet meer kan staan, wietthee heb ik ook al geprobeerd, en de olie wordt een dure grap, dat was de thee al!.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Heb je al eens een magnesium-infuus gehad, Dientje? Mijn orthomoleculair arts geeft dat vaak aan zijn patiënten. Magnesium kan helpen tegen spasme/spierstijfheid/kramp.
dientje

Bericht door dientje »

nee niet geprobeerd magnesiuminfuus............zou ik kunnen vragen

bedankt.
Marlies0

Bericht door Marlies0 »

De olie valt mee, ik doe met een flesje van € 27,50 bijna 2 maanden.

Maar je kunt ook CBDrijke hennep bestellen en daar tinctuur van maken.
Ik heb net een pot gevuld en die staat nu te trekken.
Langzame methode, makkelijk zelf te maken.
En veel goedkoper.

Als je het recept wil laat maar even weten.
Livia

Bericht door Livia »

[QUOTE=vlinder009;1017905]Ik heb goede ervaringen met levertraan (en magnesiumcitraat), maar sinds ik levertraan neem en goed erop let geen chocolade en tomaat te eten, heb ik bijna nooit meer spasmen en pijn :-) en je moet weten dat ik echt gek werd van de pijn, spasmen en het bijna niet kunnen lopen. Ook loop ik soepeler sinds ik levertraan neem. Ben het gaan gebruiken omdat mijn hond het krijgt voor zijn artrose. Ben er tot nu toe erg blij mee dit ontdekt te hebben.[/QUOTE]

Hoi vlinder,

Ik heb net ook levertraan gekocht. Ga het ook proberen :-)
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Heej Livia, heb je het al genomen?
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

Probeer eens Methylcobalamine..eventueel smelttabletten: [url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=35316[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp