Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voeding en supplementen

Alles omtrent voeding en supplementen
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik neem vit B 12, D en C.
Verder magnesium tegen spierkrampen.
En biotine/ alfa liponzuur / q10 en acetyl-l- carnitine tegen vermoeidheid.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Naast D3 en C,neem ik ook E, probiotica, NAC, Choline bitartraat&Inositol, Chlorella tabletten en een B-Complex.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Mulder's Girl;1090648]neem ik ook E, .., NAC, Choline bitartraat&Inositol, Chlorella tabletten [/QUOTE]

waarom neem je deze?
kun je uitleggen wat het zijn? (de E snap ik de rest nog nooit van gehoord :ogen:)
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=Klick;1090625]
wie gebruikt er supplementen die hier nog niet staan? welke en waarom?[/QUOTE]

[URL="https://www.ahealthylife.nl/sterke-bott ... n-calcium/"][U]Vitamine K2[/U][/URL] is ook belangrijk en zeker als je vitamine D neemt.
Klick

Bericht door Klick »

ik ga me eens verdiepen in K2 dan.
thnx ;)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Klick;1090668]waarom neem je deze?
kun je uitleggen wat het zijn? (de E snap ik de rest nog nooit van gehoord :ogen:)[/QUOTE]

NAC is N-Acetyl-Cysteine, NAC is de voorloper van glutathion wat een belangrijke rol speelt bij o.a. ontgiften.

Chlorella is een alg en staat bekend om zijn ontgiftende werking door het binden van toxines/zware metalen.

Choline Bitartraat (afgeleide van choline) neem ik met name voor de ondersteunende werking van de lever.
Inositol is officieel geen B-vitamine maar wordt wel onofficieel gerekend tot de B-vitamines. Samen met Choline Bitartraat wordt dit meestal ingezet voor de ondersteunende/ontgiftende werking vd lever.
Ik heb besloten Inositol te proberen (ik had nog een kortingscoupon van dat bedrijf), omdat het ook een kalmerend effect zou hebben op de bijnieren en de aromatisering van oestrogeen naar DHT zou blokkeren.

Ik neem deze supplementen dus niet direct voor MS, maar wel voor orgaanfuncties en hormoonstelsel wat er niet al te best aan toe lijkt te zijn.
Klick

Bericht door Klick »

o wacht dan heb ik die alg denk ik ook hier staan in de vorm van groen poeder biologisch. Ga eens kijken of het nog goed is. Ik heb het potje ooit gekocht toen ik Terry Wahls filmpjes had gekeken, maar het is ergens achter in de kast beland ben ik bang..
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Klick;1090737]o wacht dan heb ik die alg denk ik ook hier staan in de vorm van groen poeder biologisch. Ga eens kijken of het nog goed is. Ik heb het potje ooit gekocht toen ik Terry Wahls filmpjes had gekeken, maar het is ergens achter in de kast beland ben ik bang..[/QUOTE]

Het zou ook nog Spirulina kunnen zijn wat je hebt. Een alg die momenteel ook erg populair is. (..of Kelp)
Klick

Bericht door Klick »

:o ik was helemaal vergeten te kijken, beetje druk dus vergeetachtig..

heb het nu gelijk even opgezocht en idd is het spirulina poeder.
raw en organic. het is nog goed tot ergens in 2018
Maar werkt die ook ontgiftend?
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ja, Spirulina werkt ook o.a. ontgiftend. Ik gebruik deze echter niet, omdat Spirulina wordt afgeraden voor mensen die last hebben van obstipatie. Vandaar dat ik voor Chlorella heb gekozen, aangezien mijn darmwerking niet bepaald optimaal is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp