Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 5

Alles omtrent voeding en supplementen
Suzan

Bericht door Suzan »

... je bedoelt Klick?
Klick

Bericht door Klick »

dan vul je dus technisch gezien om de 2 a 3 mnd je mg aan via je huid. probeer eens een flesje olie ;)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Zo'n bad klinkt niet heel efficiënt. Je huid is geen magnesium-spons en kan maar een x-hoeveelheid opnemen, tijdens zo'n bad. De rest gaat het riool in.

Ik denk dat je baat kunt hebben bij dagelijks supplementeren. Danwel magnesiumtabletten, danwel dagelijks magnesium-olie.

Als je met 10.000ie niet stijgt, lijkt ophogen me zinloos.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ik neem ook dagelijks 400 mg magnesiumcitraat, maar voel me altijd heerlijk na zo'n bad☺
Klick

Bericht door Klick »

dikke kans dat je die pillen niet opneemt.
Met een bad neem je wel wat op, dus voel je je beter.


o ja via de huid neem je nooit teveel op, je lichaam regelt de hoeveelheid die het nodig heeft neemt het op. Je kan dus nooit overdaseren, maar idd neem je ook geen extra buffertje op.

hogere D lijkt mij ook zinloos...

tipje:
[url]https://www.permsal.nl[/url]
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Dankjewel voor je tip, kick!☺
Sylvia1

Ionisch magnesium

Bericht door Sylvia1 »

Ionisch magnesium

Ik slik nu ionisch magnesium; dat adviseert Dr Coimbra. Ik neem deze [url]https://www.eidon.nl/18-ionisch-elementair-magnesium[/url].

Wel duur maar de vloeistof scheelt me een hoop pillen of injecties. Een stuk minder belastend dus.
Miss J

Bericht door Miss J »

"Magnesium komt in de natuur als drie stabiele isotopen voor. 24Mg maakt daarvan ongeveer 80% uit. De overige 20 procent bestaat uit 25Mg en 26Mg. 26Mg is een vervalproduct van aluminium-26 dat een halveringstijd van 717 duizend jaar heeft. 26Mg wordt regelmatig in grote hoeveelheden aangetroffen in sommige meteorieten."

Ionisch Mg? :huh: :haha:
Pak je scheikunde boek er even bij en zoek t op...
The things we do for making money :haha:
Ik zou zeggen trap niet in deze onzin en eet een watermeloen.

Ohof deze magnesiumrijke pareltjes uit de natuur
spinazie, boerenkool, broccoli, noten, chocola, avocado, banaan.
Allen behebt met belangrijke co-mineralen voor de juiste synergy
Maar je kunt ook een dure zinloze pil nemen! EET SMAKELIJK :cool::D
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik vind jouw toon altijd erg vervelend.

Ik eet al die pareltjes van je met regelmaat, 90% chocola is mijn favoriet, maar keer op keer krijg ik pijn als ik mijn magnesiumtabletten een tijdje niet neem.

Van de pijnstilling af, dankzij de magnesium. Dan slik ik wel die 'zinloze' pil.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=vlinder009;1113712]

Nu ben ik echt bang voor prikjes, maar ik zag op internet ampullen van 25.000 IE. [/QUOTE]

Weet je zeker dat dit ampullen zijn om te injecteren? :???:
Ik kreeg van de huisarts ampullen die ik openmaakte om de inhoud oraal in te nemen. Gewoon een soort boost om in snel tempo de D-waarde te verhogen. Na een paar weken weer overgestapt naar gewone pillen.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp