Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 5

Alles omtrent voeding en supplementen
Miss J

Bericht door Miss J »

[QUOTE=Toeter;1113783]Dan slik ik wel die 'zinloze' pil.[/QUOTE]
Zinloos is het voor jou dus niet. Je kunt voor veel minder nog te vullen capsules kopen, misschien werkt dat ook.

Als je het niet probeert weet je het niet. Alleen moet iemand het je geven zonder dat je weet van het verschil, Dat is een serieuze kwestie en een doorn in het oog van vele onderzoekers en pharma's. Het werkt namelijk vaak net zo goed :cool:

En mijn toon, tja, ieder vogeltje zingt zoals het gesnaveld is he :haha: heb mezelf niet gemaakt, sorry als ik vals tjilp :D
Je moet maar denken dat ze het goed bedoelt. :p Boodschap is dat mensen beter gezond kunnen eten dan zich volstoppen met pillen.

Als iemand dan komt ja maar door uitputting van de grond zit er nog maar zo weinig magnesium in mijn spinazie, eet je er toch wat meer van?:cool:

Dat vitamine D samenwerkt met magnesium klopt, maar dat niet alleen, het heeft nog 83 stofjes nodig, ga je die dan ook bijslikken?
Het is allemaal niet zo simpel als hier wordt voorgeschoteld, eet gewoon gezond eten en er is geen pil meer nodig zelfs geen paracetamolletjes :haha:
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Heel prettig eens iets op een normale toon van je te lezen, Miss J. Opeens komt je boodschap luid en duidelijk over. :cool:
Racer

Bericht door Racer »

Toeter, de bijdrages hier van misJ vind ik juist een verademming; het is nooit ‘gezwets’ in de ruimte en het is vrijwel altijd wat zinnigs. Het zou zo fijn, en nuttig, zijn als men zich beperkt tot de objectieve waarheid ipv deze site gebruiken voor persoonlijk ‘nut’.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Gelukkig is dit forum bedoeld om ervaringen uit te wisselen en vragen te stellen, en dus vooral voor "persoonlijk nut". Niet iedereen zal zich daarin kunnen vinden, maar daarvoor zijn er dan weer genoeg wetenschappelijke websites.
Racer

Bericht door Racer »

Wil je er een beetje op los liegen hier? Geen probleem, dan ben je bij deze site op het juiste adres, maar kijk wel even of leeuwtje de moderator van dienst is, want die zit op je lijn en begrijpt sowieso niet zo erg waar het om gaat!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Racer, je laatste bericht is verwijderd. Het is op dit forum niet toegestaan (zie spelregels) om mensen openlijk aan te vallen of te beledigen. Dat heb je nu in 1 dag tijd 2x gedaan, dus hierbij krijg je een waarschuwing. Bij je volgende sfeerverziekende bericht zullen er maatregelen genomen worden.
Racer

Bericht door Racer »

He, we horen niets maar van Marsei. Wel jammer want ze weet zo veel van het menselijk lichaam is steeds belangeloos bereid om dat met ons te delen. Tja!
Racer

Bericht door Racer »

Leeuwtje, dit was een beetje kinderachtig van mij. Sorry!
Klick

Bericht door Klick »

ja, er is een verband..

ik heb geen wetenschappelijke artikelem paraat maar weet wel dat donkere mensen minder D opnemen.

mij is ooit uitgelegd dat dat komt doordat donkere mensen van oorsprong komen uit warmere gebieden, gebieden met veel zon, hoe meer zon hoe donkerder de huidskleur. Veel D en snel opnemen ervan is niet nodig, met een tragere opname krijg je dan al genoeg binnen.

lichte huidskleur neemt snel D op, in koude klimaten met weinig zon is het lichaam ingesteld op pakken wat je pakken kan.

het probleem hierbij ontstaat als donkere mensen in koudere klimaten gaan wonen. Minder zon, maar nog altijd een trage opname, zo ontstaat heel vaak een tekort.
Klick

Bericht door Klick »

ik heb geen idee, huidskleur heb ik nog nooit zo in onderzoeken gezien...
wel zijn er bewijzen dat hoe verder van de evenaar je woont hoe meer kans op MS (dat zegt ongeveer hetzelfde lijkt mij)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp