Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
timojr

Bericht door timojr »

[QUOTE=Klick;1122696]er zijn nog heel veel artsen (ook neurologen..) die gewoon de normen hanteren.. helaas[/QUOTE]

Kan het niet vinden op het fotmulier
Jammer maar moet weer gaan prikken en dan zal ik er naar vragen en niet of het tehoog of telaag is
Klick

Bericht door Klick »

vraag vooral naar je waarde en bepaal zelf of je dit te hoog of te laag vindt (of vraag het hier aan je lotgenoten)
Saara35

Bericht door Saara35 »

[QUOTE=Klick;1122695]wat een goeie neuro heb je :groots: bij wie zit je?

ik gebruik 2x per week 25000[/QUOTE]

In het Bronovo ziekenhuis in Den Haag😉
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=timojr;1122689]Het is door de neuroloog bekeken en die heeft overlegd met de internist[/QUOTE]

Helaas heeft niet elke arts alle nieuwe ontwikkelingen gelezen. Het ligt er maar net aan waar hun focus ligt qua bijscholing.

Ik heb mijn hoge waardes besproken met:
Neuroloog, die zei: heel goed
Internist zei: misschien minder supplementeren
Gynaecoloog (ik was zwanger) zei: oh nou als je waarde niet hoger wordt prima

Overigens heb ik de internist verteld dat ik niet minder ging supplementeren, omdat hoge waardes de ms remmen en hij zei meteen dat hij daar niet genoeg van af wist om een oordeel te geven.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Toeter;1122715]
Overigens heb ik de internist verteld dat ik niet minder ging supplementeren, omdat hoge waardes de ms remmen en hij zei meteen dat hij daar niet genoeg van af wist om een oordeel te geven.[/QUOTE]

Hoge waardes moet je ook mee uitkijken.
Ik ben al 3kwart jaar ermee gestopt,omdat mijn bloedcalcium te hoog werd. Vit.D zal niet de reden ervoor zijn,want calcium is nog steeds hoog en fosfaat laag, maar D bevordert het wel. Inmiddels kan ik al niet eens meer zonder petje of iets dergelijks even naar buiten als de zon schijnt, zonder er meteen vervelende symptomen van te krijgen.
(PTH natuurlijk ook getest maar die was normaal/laag zoals t hoort)

Maar zoals ik al zei,zal het bij mij niet enkel door D komen. Mijn gehele lichaam lijkt compleet ontregeld (o.a. lage (sex) hormoon waardes).
joge

Bericht door joge »

[url]https://www.medscape.com/viewarticle/91 ... 8840&faf=1[/url]

ter info: meer dan 10.000 IU per dag lijkt slecht voor je.
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Waar koop ik [U]goede [/U]vitamine D3 van > (meer dan) IU 2.000-5.000?

Iherb.com wil geen IU 5.000 aan nederland leveren. :huh:[/COLOR]
Sara

Bericht door Sara »

Hi E.R.,

aan welke eisen moet vitamine D volgens jou voldoen?

Ik slik al > 10 jaar die van Kruidvat, in de zomer 1200 IU, in de winter 2000 IU per dag. Daarmee haal ik een bloedwaarde van rond de 100 nmol/l.

Tabletjes van Kruidvat zijn maximaal 50 mcg = 2000 IU. Ik slik eens per week, dus in de winter 7, en in de zomer 4.

Zou dat voor jou niet voldoen, afgezien van het feit dat de juiste dosis voor verschillende mensen kan verschillen?
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik heb net als Sara gewoon die van Kruidvat.
Heb een waarde van tegen de 150, dus ook voor mij werkt dit prima
Klick

Bericht door Klick »

via de huisarts en apotheek
D-cura 2x per week 25000

of bij bodyandfit
[url]https://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/ ... ans-pride/[/url]

en dan bijvoorbeeld 2 gelletjes nemen ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp