Vitamine D - deel 5

Alles omtrent voeding en supplementen
greyde

Bericht door greyde »

Mijn neuroloog vindt (vond) het niet echt boeiend. Hij kon mij alleen niet helpen met de problemen die ik toendertijd had en vond het goed dat ik het ging proberen met de vitamines op hoger peil te brengen, maar wel onder controle van de huisarts. Zij wilde dat wel doen en zodoende ben ik extra vitamine gaan gebruiken. Ik had toen een waarde van < 10. Werd afgedaan als wel wat laag.:???::Dit is wel jaren geleden hoor. Inmiddels wordt vit. D toch belangrijker geacht.

Billy, ik ben niet echt erg te zwaar (70/71). Heeft denk ik eerder te maken met dat jouw/mijn lichaam slecht vit D aanmaakt
Billy

Bericht door Billy »

Nee dat ben je idd niet te zwaar :)
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik ben ook zeker niet te zwaar, BMI van 19. Toch heb ik 3000 IE / 75 mcg vitamine D nodig per dag om aan een waarde van 125 te komen.

Dus of ik neem het slecht op, of mijn lijf verbruikt heel veel vitamine D.

Mijn neuroloog zegt ook: bij MS liefst boven de 100. Maar de bepaling van de waarde gaat via de huisarts, kan ook prima via de eerste lijn.
Fia

Bericht door Fia »

Hier ook extra vit D 25.000 IE per week waarde nu 95. Vind ik zelf aan de lage kant, maar de huisarts is erg voorzichtig.

Jarenlang heb ik 50.000 per week geslikt. Nu lijkt mijn lichaam het eindelijk ook een beetje zelf oo te pakken om vit D goed op te nemen. Mijn waarde is niet zohard gekelderd als anders.

Mijn verbruikt ligt niet aan mijn gewicht. 56 kg

Liefs Fia
Billy

Bericht door Billy »

Het was ook een gedachte van mij waarvan ik nu zeker weet dat die niet klopt.

Ik blijf het heel apart vinden dat bij mijn hond alles op gewicht gaat, pijnstiller zelfs tot op de ons. Of wij mensen nu 50 kilo of 150 kilo wegen, bijna altijd dezelfde hoeveelheid.

Maar ik dwaal af :o
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Wat ik ooit eens heb gelezen is dat vit.D opname ook te maken heeft met de mineralenhuishouding, waaronder magnesium als een belangrijke.
Bij mensen met een (chronische) ziekte verbruikt het lichaam over t algemeen meer magnesium...

Heb je een mineralentekort (disbalans) dan kan dit de vit.D opname vermoeilijken. (Los van lekke darm en andere spijsverteringsproblematiek)
Suzan
Contacteer:

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Billy;1123041]
Ik blijf het heel apart vinden dat bij mijn hond alles op gewicht gaat, pijnstiller zelfs tot op de ons. Of wij mensen nu 50 kilo of 150 kilo wegen, bijna altijd dezelfde hoeveelheid.[/QUOTE]

Daar heb je zeker een punt. :hmmm:
Fia

Bericht door Fia »

@Billy, daar heb ik ook aleens discussie over gehad met de neuroloog. Ik blijf het raar vinden dat er niet naar gewicht en geslacht wordt gekeken bij de dosering van de medicatie.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

@billy; helemaal mee eens! Vraag me altijd af hoe ik met mijn 1.58 en 53 kilo hetzelfde binnen zou moeten krijgen als iemand van 180 en een stuk zwaarder...
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=Sara;1122912]Hi E.R.,

aan welke eisen moet vitamine D volgens jou voldoen?
[/QUOTE]

Hoog gedoseerd, liefst uit schapenwolvet (lanoline)
zonder maltodextrine, zonder smaak en zoetstoffen, en het liefst opgelost in goede olie. (Geen zonnebloemolie)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp