Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vasten, Autofagie en Multiple Sclerose

Alles omtrent voeding en supplementen
neuron

Vasten, Autofagie en Multiple Sclerose

Bericht door neuron »

Vasten en Autofagie zou weleens heel belangrijk voor mensen met MS kunnen zijn.

[URL="https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Autofagie_(biologie)"]Autofagie[/URL]

[URL="https://m.youtube.com/watch?v=Gm626MgpveI"]Dr. Guido Kroemer on Autophagy, Caloric Restriction Mimetics, Fasting & Protein Acetylation[/URL]



.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Neuron, heb jij je supplementen wel gewoon ingenomen tijdens het vasten?
neuron

Bericht door neuron »

Sylvia1,

Goed punt.
De eerste keer was ik te vroeg begonnen met het innemen van probiotica. Die moet je juist niet innemen.

Vitamine D moet je juist wel innemen.

.
neuron

Bericht door neuron »

Hypothese of veronderstelling:
1-MS-remmende middelen doden B-cellen,
2-met name de Memory B-cellen die het EBV (Epstein Barr Virus) bevatten,
3-als je met vasten cellen kan doden of kan "resetten" dan doe je in feite hetzelfde.

Natuurlijk moet deze hypothese nog Wetenschappelijk Bewezen worden, dat bewijs zal nog wel 16 jaar in beslag nemen, daar kan ik niet op wachten, daar ben ik nu te oud voor.


.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=neuron;1089634]Sylvia1,

Goed punt.
De eerste keer was ik te vroeg begonnen met het innemen van probiotica. Die moet je juist niet innemen.

Vitamine D moet je juist wel innemen.

.[/QUOTE]

Dank je. Dan geldt dat, neem ik aan, ook voor mijn andere supplementen. Bijvoorbeeld vitamine C, selenium en zink.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Neuron, waarom eigenlijk drie dagen vasten? Ik heb dat volgens mij niet gehoord in het interview (of ik heb niet goed opgelet).
neuron

Bericht door neuron »

Choi IY, Piccio L, Childress P, Bollman B, Ghosh A, Brandhorst S, Suarez J, Michalsen A, Cross AH, Morgan TE, Wei M, Paul F, Bock M, Longo VD.
[B][URL="https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27239035"]A Diet Mimicking Fasting Promotes Regeneration and Reduces Autoimmunity and Multiple Sclerosis Symptoms.[/URL][/B]
Cell Rep. 2016 Jun 7;15(10):2136-46.


[QUOTE][B]Abstract[/B]
Dietary interventions have not been effective in the treatment of multiple sclerosis (MS). Here, we show that periodic 3-day cycles of a fasting mimicking diet (FMD) are effective in ameliorating demyelination and symptoms in a murine experimental autoimmune encephalomyelitis (EAE) model. The FMD reduced clinical severity in all mice and completely reversed symptoms in 20% of animals. These improvements were associated with increased corticosterone levels and regulatory T (Treg) cell numbers and reduced levels of pro-inflammatory cytokines, TH1 and TH17 cells, and antigen-presenting cells (APCs). Moreover, the FMD promoted oligodendrocyte precursor cell regeneration and remyelination in axons in both EAE and cuprizone MS models, supporting its effects on both suppression of autoimmunity and remyelination. We also report preliminary data suggesting that an FMD or a chronic ketogenic diet are safe, feasible, and potentially effective in the treatment of relapsing-remitting multiple sclerosis (RRMS) patients (NCT01538355).[/QUOTE]

[URL="http://www.cell.com/cell-reports/abstra ... 16)30576-9"]doi: 10.1016/j.celrep.2016.05.009[/URL].

.
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Sylvia1;1089640]Neuron, waarom eigenlijk drie dagen vasten? Ik heb dat volgens mij niet gehoord in het interview (of ik heb niet goed opgelet).[/QUOTE]

Ik heb gevast op voorschrift van mijn orthomoleculaire arts.

.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Hoe vaak adviseerde je orthomoleculair arts je om drie dagen te vasten? En met hoeveel tussentijd?
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Sylvia1;1089650]Hoe vaak adviseerde je orthomoleculair arts je om drie dagen te vasten? En met hoeveel tussentijd?[/QUOTE]

De eerste keer deed ik het in voorjaar 2016, maar ik deed het niet geheel volgens voorschrift merkte ik achteraf.

De tweede keer was een jaar later, toen ik weer eens niet vooruit te branden was.

Ik denk dat mijn arts eens in het half jaar geen gek idee vindt, maar dat vind ik vooralsnog teveel van het goede. Ik overweeg om dagelijks te gaan vasten: 8 uur eten / 16 uur vasten.

Eerst maar eens meer erover lezen. Ik volg Rhonda Patrick.

.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp