Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Terry Wahls: Intensive nutrition, progressive exercise, and neuromuscular stimulation

Alles omtrent voeding en supplementen
drelies2

Bericht door drelies2 »

Marc c laat ons je bevindingen weten! Ben er zelf ook aan het over denken.

Leonard stel dat jouw theorie zou kloppen wat zou de remedie dan zijn volgens jou?

Ellen dat wist ik niet van die bonussen.

De reguliere artsen zijn sowieso niet zo van de alternatieve geneeswijzen
. Dieet van Walsh zal wel zo gezien worden(hoewel zijzelf arts is)

Terry Walsh leeft toch nog? Kan zij geen lezing houden op zo'n congres over ms?

Eerstvolgende keer ga ik het toch aan mijn neuroloog vragen wat hij ervan vindt.
Robbie

Bericht door Robbie »

Terry wahls geeft lezingen hoor

[QUOTE]het systeem zit fout, dat moet veranderen. de gemiddelde neuroloog kan daar niks veranderen. dat moeten anderen doen.o [/QUOTE]
Zooo waar....
MarcC

Bericht door MarcC »

@Ellen, de mensen hebben geen chemo gehad, zijn "gewoon" begonnen met het dieet.

Ik zal zeker mijn bevindingen hier delen. Het zal niet zo zijn dat ik binnen een paar weken weer normaal, zonder rollator, kan lopen. Daar zal wel wat meer tijd over heen gaan. Maar die tijd wil ik het wel geven.

groetjes,

Marc
Ellen Hamming

MarcC

Bericht door Ellen Hamming »

MarcC

Ik eet over het algemeen wel zoveel mogelijk Paleo. Maar smokkel ook wel eens.Bij Walsh moet je het systeem toch ook eerst resetten??Of kan het ook zonder?/Waarom heeft zij het dan gedaan met de "chemo"??Ben benieuwd wat het je gaat opleveren.Het ligt er vlg. mij ook aan,hoe lang je al MS hebt mbt het resulaat. Ik wens je veel succes .
Tom1977

Bericht door Tom1977 »

[QUOTE=Ellen Hamming;1038758]Ik eet over het algemeen wel zoveel mogelijk Paleo. Maar smokkel ook wel eens.Bij Walsh moet je het systeem toch ook eerst resetten??Of kan het ook zonder?/Waarom heeft zij het dan gedaan met de "chemo"??Ben benieuwd wat het je gaat opleveren.Het ligt er vlg. mij ook aan,hoe lang je al MS hebt mbt het resulaat. Ik wens je veel succes .[/QUOTE]
Ik probeer het Wahls dieet te volgen, niv 2. Ik heb het boek niet helemaal uitgelezen, kan me er niet toe zetten. Ik heb geen systeem reset gedaan, had daar ook niet eerder van gehoord bij Wahls. Het gaat goed, maar het is niet zo dat ik grote stappen vooruit heb gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
greta † 2017

Bericht door greta † 2017 »

[QUOTE=neuron;822734]Nutrition, Neuromuscular Electrical Stimulation (NMES) and Secondary Progressive Multiple Sclerosis (SPMS)

[B]Interventie[/B]

Other: Wahls Diet
Diet based upon a Paleolithic diet and structured to increase the consumption of greens, sulfur rich vegetables, bright colors, seaweed and omega 3 fatty acid rich foods.
Other Name: Wahls Diet, Paleolithic Diet, Gluten-free, Dairy-free.

Dietary Supplement: Omega 3 fatty acids
4 grams daily by mouth.
Other Name: Pinnaclife Omega 3 fatty acids
Dietary Supplement: Full Spectrum vitamin
Two capsules daily.
Other Name: Pinnaclife
Genetic: Essential - hydroxytyrosol
Two capsules twice daily.
Other Name: Pinnaclife Essential
Dietary Supplement: Maltodextrin fiber supplement
One scoop daily.
Other Name: Pinnaclife Cleanse
Dietary Supplement: Mineral boost (magnesium)
Two capsules daily
Other Name: Pinnaclife Mineral Boost.
Dietary Supplement: Niacinamide
500 mg daily
Dietary Supplement: Methyl B12
Methyl B12 1000 mcg daily
Dietary Supplement: Taurine
one gram daily
Dietary Supplement: Resveratrol
200 mg daily
Dietary Supplement: creatine
one teaspoon daily
Dietary Supplement: thiamine (Vitamine B1)
100 mg daily
Dietary Supplement: riboflavin
200 mg daily
Dietary Supplement: N acetylcysteine
1 gram daily
Dietary Supplement: alpha lipoic acid
300 mg twice daily
Dietary Supplement: L acetyl carnitine
500 mg twice daily
Dietary Supplement: methyl folate
1000 mcg one pill four times a week
Dietary Supplement: coenzyme Q
200 mg daily

Voorts:
Other: Progressive exercise
Strength and endurance exercises designed to improve core muscles and muscles of ambulation.
Device: Neuromuscular electrical stimulation delivered using the electrical therapy device EMPI 300 PV
Neuromuscular electrical stimulation to train core muscles and ambulation muscles. Device is Empi 300 PV manufactured by DJO Inc.
Other Name: NMES, electrical therapy

en

Behavioral: meditation
meditation 15 minutes daily
Behavioral: self massage
self massage of hands, feet, ears 15 minutes daily
Behavioral: learning
completing puzzles or learning 15 minutes daily

Bron: [url]http://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT0 ... +D&rank=19[/url]


Kortom: Naast het Paleolithic Dieet moet je per dag nog zo'n 22 suplementen slikken. Afgezien van de Neuromuscular electrical stimulation en de Meditatie.

De resultaten van dit onderzoek worden eind november verwacht.
Ik ben zeer benieuwd!


.[/QUOTE]

Die Methylcobalamine op zich kan al heel veel doen bij
MS
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=drelies2;1038734]

Leonard stel dat jouw theorie zou kloppen wat zou de remedie dan zijn volgens jou?


[/QUOTE]

zie [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 27300.html[/url]

zoek naar het hoofdstuk 'Therapeutic options'

en volg de 4 stappen...
Marsei

Webcast Terry Wahls

Bericht door Marsei »

Webcast Terry Wahls

[URL="http://events.instantteleseminar.com/?eventid=81144471"]Webcast Terry Wahls[/URL]
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Marsei;1040783][URL="http://events.instantteleseminar.com/?eventid=81144471"]Webcast Terry Wahls[/URL][/QUOTE]


dank voor de posting.

ik heb er naar geluisterd, het is een herhaling van eerdere presentaties, nu in een nog wat ruimer kader...

mijn denken op [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 27300.html[/url] neemt het hele onderwerp nog een stap verder...
Ellen Hamming

Leonard

Bericht door Ellen Hamming »

Leonard

Ik zie niets over de reset. De cyclofosfamide.Anders heeft het toch geen zin?? Het is al heftig genoeg.:???::???:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp