Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MRI na 1 jaar Jelinek dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
ms_mingle

Bericht door ms_mingle »

[B]@zonnetje79[/B] Ze heeft er tekentjes bijgeplaats wat wel en niet MS proof is, en dan ook vervangende producten bij geplaatst. Maar jouw indruk ontgaat mij ook niet. Het uitzoeken is het wel meer dan waard.

[B]@Leonard[/B] cool!

[B]@mobile[/B] wat zijn je zorgen?

[B]@Anneliees[/B] het schrappen van voedsel was voor mij geen probleem, omdat ik de noodzaak zag (net zoals jij als ik het zo lees). Probeer de Alpro chocomel op soja basis eens voor de gein. Die smaakt volgens de meeste beter dan de enige echte. Ik vind hem ook okee, maar ik gebruik nu meestal cacao met wat soja melk.

Mijn eerste vakantie was wel een uitdaging, maar goed te doen. Het ligt wel aan de eetcultuur van het land hoe goed je met uiteten gaan uit de voeten kunt. Swank schrijf hier ook over in zijn boek.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

ms mingle, het lukt mij niet een pbtje te sturen, geen idee waarom niet!

zou je mij eens een berichtje willen sturen. Wil nog wat vragen betreffende het boek.

Groetjes Zonnetje
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Zonnetje79;815356]ms mingle, het lukt mij niet een pbtje te sturen, geen idee waarom niet![/QUOTE]

Hoi Zonnetje79,

Ms_mingle is nog (even) een [URL="http://www.msweb.nl/forum/faq.php?faq=f ... faq_junior"]Junior deelnemer[/URL], vandaar dat de mogelijkheid tot PB'tjes sturen er nog niet is.

Groetjes,
ms_mingle

Bericht door ms_mingle »

[QUOTE=Zonnetje79;815356]ms mingle, het lukt mij niet een pbtje te sturen, geen idee waarom niet!

zou je mij eens een berichtje willen sturen. Wil nog wat vragen betreffende het boek.

Groetjes Zonnetje[/QUOTE]

Op mijn blog vind je als je onder nieuwe berichten op mijn 'hoofd' klikt ook mijn e-mailadres. Ik behandel alle e-mail vertrouwelijk.

Groet!
Anneliees

Bericht door Anneliees »

@ ms mingle: hey bedankt voor je antwoord!
De soja melk met cacao klinkt goed, kan je soja melk dan laten koken om er pure cacao bij te voegen?
En heb je in het jaar dat je al bezig bent met het dieet dan nooit gezondigd?
Ja het lijkt me inderdaad wel zoeken wanneer je in het buitenland bent omdat bijna alle gerechten worden gemaakt met veel olie of boter.

Heb het boek gisteren gekregen van overcoming multiple sclerosis en ga proberen van het zo snel mogelijk uit te lezen:)
ms_mingle

Bericht door ms_mingle »

[QUOTE=Anneliees;815699]@ ms mingle: hey bedankt voor je antwoord!
De soja melk met cacao klinkt goed, kan je soja melk dan laten koken om er pure cacao bij te voegen?
En heb je in het jaar dat je al bezig bent met het dieet dan nooit gezondigd?
Ja het lijkt me inderdaad wel zoeken wanneer je in het buitenland bent omdat bijna alle gerechten worden gemaakt met veel olie of boter.

Heb het boek gisteren gekregen van overcoming multiple sclerosis en ga proberen van het zo snel mogelijk uit te lezen:)[/QUOTE]

Zoals gezegd je kunt het ook kant en klaar kopen in de winkel, maar soja melk laat zich goed koken. De chocolade vla is super machtig.

Nee, ik heb nooit bewust gezondigd. Dat zou alleen maar ten nadele van mijzelf zijn. Als geruststelling voor als ik iets fout heb gedaan, heb ik nog wel de gedachte dat Swank 20 gram verzadigd vet per dag toestaat. Je hebt dus een marge.

Ik kan Swanks boek überhaupt aanraden. Het is de bron van Jelineks advies en er staan praktische tips in. Bijvoorbeeld hoe het met het dieet zit als je uiteten gaat of op vakantie. Je hebt in ieder geval een excuus om naar een warm land te gaan waar ze veel kip grillen en olijfolie gebruiken ;)

Als je nog vragen hebt, of steun zoekt; je weet me te vinden. Houd me sowieso op de hoogte!
Robbie

Bericht door Robbie »

He Mingle,

Ik vraag mezelf af; rood vlees is niet toegestaan....maar 'wit' zoals kalfs mag dat wel??
Jolande

Bericht door Jolande »

Het gaat hier dus vooral om verzadigd vet.
Vandaar geen rood en wel beperkt wit vlees.

Maar wat is de visie van Jelinekkers anno 2011 over kokosvet, ook verzadigd maar veelvuldig aangeprezen door voedingsartsen die menen dat dat niet als nadelig verzadigd vet gezien mag worden. Is daar al onderzoek naar gedaan?
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Jolande;815939]Het gaat hier dus vooral om verzadigd vet.
Vandaar geen rood en wel beperkt wit vlees.

Maar wat is de visie van Jelinekkers anno 2011 over kokosvet, ook verzadigd maar veelvuldig aangeprezen door voedingsartsen die menen dat dat niet als nadelig verzadigd vet gezien mag worden. Is daar al onderzoek naar gedaan?[/QUOTE]

Da's iets wat ik me ook al een tijdje afvraag...

Iemand die hier iets meer over weet?
TvG

Bericht door TvG »

[URL="http://www.msrc.co.uk/index.cfm/fuseact ... ageid/1121"][U]msrc.co.uk[/U][/URL]:

[QUOTE]A wealth of scientific data refutes claims that coconut oil is rich in "artery-clogging" saturated fats. Switching from polyunsaturated vegetable oils to traditional cooking fats such as coconut oil would actually reduce several significant health risks - So says James South MD.[/QUOTE]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp