Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MRI na 1 jaar Jelinek dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
ms_mingle

MRI na 1 jaar Jelinek dieet

Bericht door ms_mingle »

Vorige week kreeg ik de resultaten van mijn MRI. Ik had nu iets meer dan een jaar het Jelinek dieet gevolgd (gelijk na mijn voorlopige diagnose), en geen medicijnen genomen. Mijn eigen idee was dat ik het dieet een jaar zou aankijken, en daarna misschien alsnog medicijnen zou gaan nemen.

[B]Waar op mijn vorige MRi nog vier grote vlekken te zien waren, zijn ze nu allemaal weg. Er is ook geen littekenweefsel aanwezig. [/B]

Mijn neuroloog was erg verbaasd over deze aanzienlijke verbetering, en ik legde hem uit dat dit kwam doordat ik minder dan 5 gram verzadigd vet per dag at/eet. En dat hij deze resultaten in het licht moest zien van het onderzoek van de inmiddels overleden emeritus hoogleraar neurologie Roy Swank. Op zijn vraag heb ik hem nu Swanks artikel dat gepubliceerd werd in de Lancet gestuurd :)

Binnenkort zet ik mijn nieuwe MRI's online, ik houd jullie op de hoogte.

Beterschap!
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Geweldig voor je! Zijn het Jelinek-dieet en het Swank-dieet trouwens hetzelfde?
ms_mingle

Bericht door ms_mingle »

Het Jelinek dieet is een verfijning van het Swank dieet. Doordat Prof Dr. Jelinek in de literatuur aanwijzingen zag dat het koeienmelkeiwit een rol speelt bij de autoimmuunreactie op de myeline, heeft hij mede daarom alle zuivel uit Swanks dieet gehaald. Ook zit er geen vlees en eigeel in.

Hierdoor zit het Jelinek dieet qua verzadigd vet op 0 gram. En de 0-5 gram groep in het onderzoek van Swank haalde weer de beste resultaten...
jossi

Bericht door jossi »

Geweldig !!! Ik volg het dieet ook, sinds een maand of 5. Ik heb helaas al 31 jaar m.s., maar beter laat dan nooit. Ik kan nog douchen, de trap oplopen, wat "lopen" met de rollator. Ik ben overtuigd van het dieet, maar je moet het wel "goed" doen. En de juiste supplementen nemen.

Jossi
blue

Bericht door blue »

ik heb het lang gedaan maar nu ik ouder wordt(58) ga ik me zorgen maken over de inname van calcium

en om dat alle zuivel te weren???

ik weet het niet
jossi

Bericht door jossi »

Dan moet je w.s. juist meer magnesium nemen, en minder calcium.
Juist vooral in "het westen" komen veel meer botbreuken voor dan elders. Door calcium dus. Het lijkt ingewikkeld, maar doe uiteraard wat je het beste lijkt.

Jossi
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Wat een geweldig goed nieuws zeg!
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

ik zou ook graag het jelinek dieet willen gaan volgen. Heeft iemand enig idee waar ik iets zou kunnen vinden hierover in het nederlands.

voor mij werkt het alleen als het voor mezelf duidelijk is wat ik moet doen zeg maar!
peanuts

Bericht door peanuts »

[COLOR="Blue"]Geweldig ms_mingle.:cool:

heb op je site gezocht naar een Jelinek site + zijndieet regels
nie gevonden.

mocht je die nou eventueel wel hebben
wil je die link dan ff hier zetten ?

[/COLOR]
jossi

Bericht door jossi »

"Overcoming Multiple Sclerosis" (OMS). Ik zit al een half jaar op deze site.
Heel veel informatie en ervaringen; de meesten hebben pas of nog niet zo lang de diagnose (niet iedereen hoor). Het dieet werkt echt zeer positief !! Maar duurt wel 1 a 4 jaar.
George Jellinek geeft zeer vaak zelf antwoorden of aanbevelingen.

Jossi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp