Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Traditionele Chinese Geneeskunde

Alles omtrent voeding en supplementen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Een heetwaterkuur... Nee, zegt mij niets! Ik heb wel ooit gehoord dat je water voor de (energetische??) warmte inderdaad 20 minuten zou moeten laten koken. Maar zoveel geduld heb ik niet. :D Ik drink wel vaak gewoon heet water, ipv thee. Maar dat is vast niet hetzelfde als de kuur die jij noemt...
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Het zou ook weleens kunnen dat die heetwaterkuur uit de Ayurveda komt.

Heb nu een week me gehouden aan warme maaltijden, soep, granen en heet water ipv thee en koud drinken en mijn darmen zijn veel rustiger :-) Moest wel even 'afkicken' van koffie.

Heb een slowcooker en maak hierin s nachts de soepen en stoofpotjes, ideaal. S ochtends eet ik havermoutpap en s avonds meer stoofpotjes e.d.

Weet jij ook Leeuwtje hoe de tcm over voedingssupplementen denkt?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb in mijn hele opleiding nog nooit over supplementen horen praten. De TCM kijkt naar klachten, zij meten ook niets. Dus geen bloedonderzoek, scans of andere dingen. Je hebt een klacht, en daar doen ze wat mee.

Mocht je dus een eventueel tekort hebben, dan uit zich dat in een klacht, en die klacht wordt behandeld met voeding en bijvoorbeeld massage of acupunctuur. Er wordt dus niets extra ingenomen.
mbongena

scriptie MS anders benaderd

Bericht door mbongena »

scriptie MS anders benaderd

Hai Leeuwtje :) Ik kwam via google op deze site. Ik ben zelf ook al een jaar afgestudeerd voetreflexoloog (Total Health). Ik heb nu 2 clienten met MS in behandeling. Lees met interesse jullie forum over MS anders benaderd. Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Chinese visie. Zou ik misschien jouw scriptie mogen lezen? Ben erg benieuwd.

Fijne zondag :D
Groetjes, Mavis
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Mavis, wij kennen elkaar en volgens mij heb ik je ooit al mijn scriptie gegeven. ;) Wij hebben een tijdje massage-uitwisseling gedaan in het kader van mijn MS en jouw studie. :D

Natuurlijk mag je mijn scriptie inzien, dus mocht je hem niet meer ergens hebben, laat het dan vooral even weten! Stuur ik je hem alsnog per mail.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp