Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Traditionele Chinese Geneeskunde

Alles omtrent voeding en supplementen
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb trouwens vanochtend voor het eerst mijn Brinta met rijstemelk gemaakt, en dat viel me helemaal niet tegen moet ik zeggen. :lekker:
Ik kan hier alleen maar dure vinden, maar in Duitsland kost hij onder de euro in de bio-winkel. :goed:

Amandelmelk bevalt ook goed, de echte veganisten-soya vond ik wat minder.

En kaas... tja... ik laat het gewoon achterwege, maar niet als het bij de warme maaltijd (ovenschotel bv) hoort. Maar er zijn ook veganisten kazen op de markt, dus wie weet ga ik dat ook wel eens proberen. Maar dan eerst even inlezen welke variant ook fatsoenlijk smelt.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Soya werd mij juist bij MS afgeraden, schijnt toch ook niet helemaal goed te zijn. En rijstmelk is lekker zoet (van Ricedream in elk geval), maar inderdaad: flink duur! Maar een ritje Duitsland pakt voor mij duurder uit... :haha:

Kaas hoort er soms inderdaad gewoon bij, en dan geniet ik ook 300% van mijn "zonde". :D
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb een beetje gezocht op soja, maar kan de problemen ermee niet zo snel vinden. Bedoel je misschien het extra toegevoegd calcium Leeuwtje?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb het ook maar als advies gekregen. Ik heb 2 consulten gehad bij een voedingsdeskundige volgens de 5 elementen en zij gaf aan dat ik soja beter kon vermijden. Het was namelijk mijn vervanger voor melk in pap enzo, maar ik kon beter rijstmelk nemen volgens haar. Ik weet ook niet precies waar het mee te maken had. :o
polleke

Bericht door polleke »

Om even terug te komen op het Tradittionele Chinese gedeelte van dit topic. Ik heb een hele tijd terug (ik denk wel 5 of 6 jaar geleden), op televisie eens gezien dat ze MS "bestrijden" dmv wespensteken.

Zijn er mensen die hier meer over weten? Ben daar wel nieuwschierig naar.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik denk dat je bijengif bedoelt? Daar was geloof ik een topic over, kun je even zoeken met de zoekfunctie. Maar in 2009 was hier tevens een onderzoek over in Groningen.

Bijensteektherapie heeft overigens helemaal niets met TCM te maken. ;)
polleke

Bericht door polleke »

Het was toen een documentaire over MS en de wespensteek behandeling was toch echt in China vandaar..... :)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Leuk, dit is helemaal nieuw voor mij. Maar helaas weet ik er dus niets van. :D
elli † 22-04-2016

Bericht door elli † 22-04-2016 »

[COLOR="Blue"]Hallo Leontien, ik ben zeker wel geïnteresseerd. in TCM voedingsleer. Van 2003-2007 ging ik regelmatig naar een TCG consulente voor voeding en idd ook poeder. Ik heb daar veel aan gehad en ben enorm aangesterkt. Vanaf 2007 ben ik een beetje gaan freewheelen wb voeding, maar nu merk ik dat ik weer aan de chinese methode toe ben.

Ga niet direct weer voor poeders een consult aanvragen, maar wel weer beginnen met de voeding. Door jouw enthousiaste soepverhaal dacht ik 'o ja, een goed begin.' En nu heb ik een soepje sudderen voor morgenochtend van gedroogde tomaat en linzen. Doe ik straks nog wat quinoa bij. Vlees heb ik niet in huis maar ik ga ook stapje voor stapje weer eens die kant op, biologische schenkel en kip voor een langsuddersoepje. Toch wel erg lekker 's morgens hoor....

Wordt wel eerst afkicken van lijnzaadbrood met kaas en koffie, zal me de meeste moeite kosten dat weet ik nu al:o

Door je topic ben ik weer gestimuleerd om het roer maar weer eens om te gooien. Bovendien kreeg ik te horen dat mijn cholesterol veel te hoog was (nooit verwacht) en er kan intussen best wat buikspek af bij mij :D

Dus ik ga weer een serieuze poging wagen. Dank voor je zetje in de rug via dit topic. Nogmaals gefeliciteerd met het goedkeuren van je scriptie en veel succes met de laatste loodjes.[/COLOR]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hey Elli, wat leuk om te lezen!! Fijn dat ik je weer heb kunnen inspireren. Mijn voedingspatroon is op het moment weer even heel slecht en ik probeer het zelf ook weer wat op te krikken. Meer groene groentes en een warm ontbijtje. Jouw berichtje motiveert mij dus ook weer. :haha:

Ik ga nu mijn wok-groente-rijst-met-kip maar in een pan gooien, en dan braaf aan mijn goede ontbijtje. :D Ik heb me zelf verdiept via mijn scriptie in het belang van goede voeding, dus dan moet ik er ook maar weer eens wat strikter in zijn. Jij succes met de nieuwe stappen!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp