Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bacteriën en parasieten

Alles omtrent voeding en supplementen
neuron

Marshall Protocol

Bericht door neuron »

Marshall Protocol

[QUOTE=Anne-Marie;1020394]Ik denk juist dat het immuunsysteeem onderdrukt is en daardoor de bacterieën de kans hebben zich te manifesteren.

Zelf activeer ik al bijna 7 jaar mijn immuunsysteem dmv het Marshall Protocol.

Resultaat tot nu toe: Van de AIH (auto-immuunhepatitis) die ik had, is niets meer te vinden.
Van de MS is steeds minder te zien op MRI, m.aw de laesies worden minder en kleiner. Klinisch ben ik stukken beter, in die bijna 7 jaar nog één keer een terugvalletje gehad (in het tweede jaar)

Van 100% WAO naar fulltime baan gegaan tijdens de behandeling.

Eén zwaluw maakt nog geen zomer, maar voor mij wél![/QUOTE]


Waarom open je niet een topic over het Marshall Protocol?

.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[url]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29544[/url]

ik zou het niet aandurven
Robbie

Bericht door Robbie »

Punt is dat het MP, net als alle andere remedies, voor een aantal werkt.....omdat er diverse oorzaken zijn. Maar we noemen het allemaal ms:???:
Het Mp is erg intens....
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Robbie;1020435]Punt is dat het MP, net als alle andere remedies, voor een aantal werkt.....omdat er diverse oorzaken zijn. Maar we noemen het allemaal ms:???:
Het Mp is erg intens....[/QUOTE]

Komt dat even goed uit dat er al een MP topic is, dan kan het MP hier tenminste weg.

.
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=neuron;1020460]Komt dat even goed uit dat er al een MP topic is, dan kan het MP hier tenminste weg.

.[/QUOTE]

Wat mij betreft niet , maar wat ik mis in dit verhaal is dat vitamine D met geen enkele onderbouwing dan een aanname slecht zou zijn.

Ik heb pas sinds enkele maanden de diagnose MS maar maar maanden daarvoor gezocht op mijn klachten en dan kom je een hoop tegen op het www en dan MOET je filteren maar dat is als leek met boeren verstand lastig zal ik maar zeggen.

Gezond eten met af en toe zondigen is DE essentie welke voor ieder gezond mens een hoop ellende voorkomt.

Ik proef wel een tikkeltje vijandigheid tegenover MP maar dat herken ik ook met de "succes" verhalen van de diverse diëten welke mij ook te mooi lijken om waar te zijn.

Maar ook ik slik D en B12 en eet 2 á 3 keer per week een lekker visje (ik ben gek op vis dus dat is geen straf) omdat dat volgens het zeggen belangrijke "bouwstoffen" bevat en verder spuit ik 1x p/w Avonex.
Rauw vlees zoals carpatio biefstuk en file american laat ik nu links liggen....

Het feit dat mijn gevoel in de onderbenen en voeten weer voor 85 % terug is en ik weer met intervallen kan hardlopen heeft met het bovenstaande misschien niets te maken maar dat wil nog niet zeggen dat ik een van de weinige uitzonderingen ben.

De duizelingen en soms fysieke druk in mijn hoofd treden helaas daarintegen wel soms op waardoor ik mij op slechte dagen een verjaardag of visite bezoek aan me voorbij laat gaan.

my 2 cents...
Anne-Marie

Bericht door Anne-Marie »

Ik blijf wel weg hier, hoor!

Mensen die het MP willen vinden, hebben hier geen topics nodig.....
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Anne-Marie;1020485]Ik blijf wel weg hier, hoor!

Mensen die het MP willen vinden, hebben hier geen topics nodig.....[/QUOTE]

Niet nodig wat mij betreft.

Maar ieder zijn eigen keuze , ik was alleen nieuwsgierig na het lezen van jouw resultaten dus ging ik als leek op zoek.

Dat gaf mij zoveel vraagtekens , welke jou niet hebben tegengehouden de MP uit te proberen ondanks bloeddruk verlagende middelen (bijwerkingen en voorgeschreven door wie?) en onthouding van vitamine D dat ik ben afgehaakt na het niet vinden van goede onderbouwende en gedocumenteerde testen en teksten.

D.
Robbie

Bericht door Robbie »

Tsja, het is jammer dat mensen zich weg laten jagen, net zo jammer als mensen die zeggen 'het werkt niet bij mij, dus het is niets'....

Nogmaals; de successen van MP en de niet-suiccessen van MP (evenals bij dieten, vit D, CCSVI etc) bevestigen voor mij de stelling dat er heel veel oorzaken zijn voor het gedrocht wat MS wordt genoemd...
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Robbie;1020576]Tsja, het is jammer dat mensen zich weg laten jagen, net zo jammer als mensen die zeggen 'het werkt niet bij mij, dus het is niets'....

Nogmaals; de successen van MP en de niet-suiccessen van MP (evenals bij dieten, vit D, CCSVI etc) bevestigen voor mij de stelling dat er heel veel oorzaken zijn voor het gedrocht wat MS wordt genoemd...[/QUOTE]


Als ik voor mijzelf mag spreken heb ik MP niet geprobeerd dus kan ik er geen oordeel over geven maar ik trek de onthouding van vitamine D en het gebruik van bloeddrukverlagers wel in twijfel.

De hele wereld roept dat een tekort aan vitamine D slecht is en bij mensen die rond de evenaar wonen of veel vis eten veel in minder gevallen met MS voorkomen...meer zon?...meer aanmaak vit.D...meer warmte?

Ik weet het niet.

Hoe MS ontstaat is zoals iedereen weet bij de geleerden nog steeds niet duidelijk dus is symptoom bestrijden nu het enige en dure alternatief.

Ik sta open voor diverse aanpak maar probeer wel te filteren
Robbie

Bericht door Robbie »

Dat is jouw goed recht, en dat doe ik ook:D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp