Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kurkuma

Alles omtrent voeding en supplementen
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ben benieuwd Elsepels of het je gaat helpen :-)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

even dit topic omhoog...omdat ik toch nieuwsgierig ben of er nog mensen zijn die kurkuma als capsule of thee nemen en welke hoeveelheid/merk?

hoe lang gebruik je het en wat is je ervaring?
Rijn

Bericht door Rijn »

Ik heb een tijdje Kundalini yoga gedaan (echt leuk om te doen, maar je meot het niet erg vinden om 'raar' te doen met oefeningen, ademhalingstechnieken en mantra zingen :D ) Daardoor vond ik het recept voor 'golden tea/ milk' wat je maakt met kurkuma.

Misschien is het ergens goed voor, maar het is ook een lekker drankje -voor het slapen gaan bijvoorbeeld-

Recept:
Maak kurkumapasta van 6 eetlepels kurkuma en 3 eetlepels water. Doe er een snuifje peper doorheen, eventueel een beetje kaneel en wat kardemom.
Verwarm het geheel in een pannetje op middelhoog vuur en blijf roeren tot het tot een pasta is ingekookt.

Laat de pasta afkoelen, doe het in een potje en bewaar het in de koelkast. Zo is de pasta ongeveer 2 weken houdbaar

Vervolgens kan je golden milk/tea maken door per kop melk (maakt niet wat voor melk ik zelf doe meestal half halfvolle melk en half water) , een halve theelepel kurkumapasta, wat kokosolie en eventueel een beetje honing samen te verwarmen in een pannetje.

Makkelijk en lekker (en misschien ook gezond.)
Suzan

Bericht door Suzan »

Ondanks dat ik hier een aantal berichten zie waarin gezegd wordt dat kurkuma tegen kanker beschermt, heeft het niet altijd een positieve werking.

[URL="https://www.nu.nl/gezondheid/5812104/er ... redirect=1"]Erasmus MC waarschuwt voor kurkuma tijdens borstkankerbehandeling[/URL]

Dus "baat het niet, schaadt het niet" gaat niet altijd op. :cool:
Altijd overleggen met de behandelend arts is verstandig.
Luca76

Bericht door Luca76 »

Hier nog een kurkuma gebruiker.. poeder door het eten af en toe en zakjes die je in het water kunt oplossen.

Naast MS heb ik ook borstkanker, en heb inderdaad dat stuk gelezen Suzan.. mijn oncoloog stond er trouwens wel achter dat ikhet gebruikte maar niet in de eerste week van mijn chemo.

Later ging dat niet meer op omdat ik wekelijks chemo kreeg. Maar ik heb geen hormonaal gevoelige borstkanker
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp