Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Medical Medium

Alles omtrent voeding en supplementen
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

[QUOTE=Artemis-;1034781]Karin, hier op het forum lopen meerdere draadjes over gezonde voeding...o.a. over het Paleo en Swank dieet.

Lees daar anders eens...;)[/QUOTE]

Doe ik Artemis, dankje!
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1034784]Helaas geeft het wel deze indruk ja... Inderdaad zijn er ook genoeg topics waar wél heel veel geschreven is over alternatieve denkwijzes en ervaringen hiermee. Ervaring heeft helaas ook geleerd dat een aantal mensen heel negatief hier tegenover staat, en zij schoppen dus ook het hardst bij een nieuw topic in deze richting.[/QUOTE]

Jammer ja Leeuwtje! Ik wil graag positief blijven en dit helpt niet. Ik blijf mijn zoektocht vervolgen, maar weet nog niet of ik dit zo graag blijf delen hier...
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

[QUOTE=Karin1965;1034758]Als je te horen krijgt dat je progressieve MS hebt, en er geen geneesmiddel voor is, dan ga je op zoek naar alternatieven (tenminste ik wel).
[/QUOTE]

Tevergeefs, want die alternatieven zijn er ook niet.
Als ze er wel waren, bestond je ziekte immers niet meer, omdat zulk nieuws zich heel snel verspreidt.
Je hebt meer kans op succes als je gaat zoeken naar buitenaardse levensvormen.
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Ik vroeg :
"Noem één product van een grote fabrikant dat door het voedingscentrum aangeprezen zou worden."

Dat kan je niet, dus je verbuigt de vraag naar iets makkelijkers.
"Je vroeg naar een voorbeeld van misleiding door het voedingscentrum:"
Zo gaan drogredenaars te werk.

Vervolgens verwijs je naar de website van een "orthomoleculair therapeut" die van alles schrijft, o.a. :

Levering binnen 2 werkdagen
E-books direct beschikbaar
Steun aHealthylife.nl
Verzendkosten :
1,95 voor boeken
4,95 voor pakketpost
Boven 100 euro gratis !

Ja dàg !
Ik kijk gratis bij het voedingscentrum om er achter te komen dat allerlei spullen die ik op de markt of in de buurtsuper kan kopen heel gezond zijn.
Voor iedereen, niet alleen mensen met MS.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Karin, wellicht vind je meer info waar je wat aan hebt in diverse topis in "anders bekeken". Die zijn al iets gangbaarder en er staan veel ervaringen in. Laat je niet ontmoedigen door dit topic hier, wat helaas meteen weer onder vuur genomen wordt. Dat is niet de eerste keer hier op het forum.

Velen van ons (waaronder ik zelf) zijn erg blij met nieuwe inbreng, ervaringen en zienswijzen naast het reguliere circuit. Niet alles hoeft voor mij verklaard en wetenschappelijk bewezen te zijn, zolang je zelf maar met gezond verstand je zoektocht ingaat en eerlijk naar jezelf bent over de resultaten.

Dus geef vooral niet op, ik hoop nog meer van je te kunnen lezen hier!

En Knutselsmurf: het zou erg gewaardeerd worden als je niet meteen iedereen onder vuur neemt en overal bewijzen bij wilt hebben. Mensen kunnen ook gewoon hun ervaringen delen, en iedere lezer is vrij om daar mee te doen wat hij/zij wil. Ja, jij bent dus ook vrij om je mening hierover te uiten, maar dat mag best op iets minder aanvallende wijze.
zeiler

Bericht door zeiler »

Wat past deze moderator wonderlijk goed bij het nut van deze site!
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

[QUOTE=knutselsmurf;1034794]Tevergeefs, want die alternatieven zijn er ook niet.
Als ze er wel waren, bestond je ziekte immers niet meer, omdat zulk nieuws zich heel snel verspreidt.
Je hebt meer kans op succes als je gaat zoeken naar buitenaardse levensvormen.[/QUOTE]

Ik heb nog één link voor je Knutselsmurf, dan stop ik deze zinloze discussie:

[url]http://energiekevrouwenacademie.nl/insp ... rry-wahls/[/url]
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Volg jij het dieet van Dr Terry Wahls Karin? Zo ja, bevalt dit dieet je?

Groetjes,
Vlinder
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

[QUOTE=Vlinder70;1034848]Volg jij het dieet van Dr Terry Wahls Karin? Zo ja, bevalt dit dieet je?

Groetjes,
Vlinder[/QUOTE]

Nee, dit dieet volg ik niet, maar heb het wel overwogen.
Klaartje

Anthony William

Bericht door Klaartje »

Anthony William

Is er iemand die dit langere tijd gedaan heeft en ook daadwerkelijk het gevoel heeft dat MS hiermee te genezen is? De meeste berichten zijn namelijk al van wat langer geleden.

Ik kreeg het boek van de week van iemand die er helemaal in gelooft. Ik heb zelf erg veel moeite met begin en eind van het boek. Het hele boek komt mij nogal Amerikaans over.

Ik heb in afgelopen jaren best e.e.a. aan alternatieve genezers bezocht. En ik sta voor veel dingen open. Toch krijg ik de kriebels van dit boek.

Ik merk dat mensen die het gelezen hebben er veel heil in zien en dat ze MS niet meer willen erkennen. Ze nemen het me kwalijk dat ik hier niet meteen aan wil beginnen.

Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel diëten en die staan vaak qua ingrediënten haaks op elkaar. Ik ben juist m.b.v. een diëtiste aan het kijken waar mijn lijf behoefte aan heeft en probeer eventuele tekorten aan te vullen.

Een modewoord wordt MS in dit boek genoemd. Ik kan er niks aan doen maar op de een of andere manier gaan mijn nekharen er van overeind staan. Ik heb wel pfeiffer gehad als puber. Verder herken ik me niet zo in dit boek.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp