Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Medical Medium

Alles omtrent voeding en supplementen
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Mensen vertrouwen de informatie op dit forum misschien.
Dan kun je allerlei onzin beter niet weersproken laten.

[URL="http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... iften.aspx"]ontgiften is onzin[/URL]
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Ja, dit is het Voedingscentrum. Daar heb ik weer weinig vertrouwen in.

Gisteren bij het programma Kassa ging het over de vele gifstoffen die in bont zitten. De Voedsel en Waren autoriteit vindt dit niet zo erg; mag gewoon verkocht blijven worden (nog afgezien van de wreedheid van bont!)

[url]http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... en-te-koop[/url]

Lekker te vertrouwen dus dit soort instanties. De economie is belangrijker dan onze gezondheid en (dieren)welzijn.

Vlinder
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

Mee eens Vlinder, in het voedingscentrum heb ik ook niet zoveel vertrouwen meer. Het wordt zwaar gesponsord door belanghebbende fabrikanten, waardoor een gekleurd beeld gegeven wordt wat gezond is en wat niet. Mega-concerns betalen veel geld om hun producten te promoten. En dat zijn niet altijd de gezondste....
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Moet ik aannemen dat de opbrengsten van de verkoop van het boek waar je hier reclame voor maakt allemaal naar een goed doel gaan ?
Ik zie hier op het forum regelmatig boeken, video's, voedingssupplementen en dure, onbewezen behandelmethodes langskomen waarvan alleen maar duidelijk is wie er financieel beter van wordt.
Ik zie ook steeds weer hoe een onafhankelijk instituut (*) als het voedingscentrum verdacht gemaakt wordt door types als jij.
Want als je eenmaal een reputatie gesloopt hebt, kun je elk argument met dezelfde ad-hominem drogreden van tafel vegen.

(*) Noem één product van een grote fabrikant dat door het voedingscentrum aangeprezen zou worden.
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

Knutselsmurf, jammer dat je zo reageert. Ik heb geen idee waar de opbrengsten van dit boek naartoe gaan, en dat boeit me ook eigenlijk niet. Iedere schrijver van een boek moet zijn geld verdienen. Ook heb ikzelf geen enkel financieel belang bij de verkoop van dit boek. De reden waarom ik het gepost heb, is dat ik er zelf heel enthousiast over ben en misschien ook anderen op weg kan helpen. Als je te horen krijgt dat je progressieve MS hebt, en er geen geneesmiddel voor is, dan ga je op zoek naar alternatieven (tenminste ik wel).
Je vroeg naar een voorbeeld van misleiding door het voedingscentrum:

[url]http://www.ahealthylife.nl/margarine-ee ... bevordert/[/url]

En misschien nog een mooie spreuk:

[I]Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken, blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht.
Als ik blijf denken wat ik altijd heb gedacht, blijf ik geloven wat ik altijd heb geloofd.
Als ik blijf geloven wat ik altijd heb geloofd, blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan.
En als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan, blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt [/I]
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Dit is ook een kwakzalversite Karin.... ;)


Vlinder
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Het Voedingscentrum is erg transparant over hoe ze aan hun geld komen:
[url]http://www.voedingscentrum.nl/nl/servic ... lagen.aspx[/url]
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

[QUOTE=Vlinder70;1034764]Dit is ook een kwakzalversite Karin.... ;)


Vlinder[/QUOTE]

Dit is zeker geen kwakzalver Vlinder, maar een zeer goede en gerespecteerde voedingsdeskundige!
Maar als jullie iedereen die bewuste en gezonde voeding aan de kaak stelt, een kwakzalver noemen, dan denk ik dat ik op het verkeerde forum beland ben. Hier zitten blijkbaar geen mensen die liever met hun gezondheid bezig zijn, ipv met hun ziekte....
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Karin, hier op het forum lopen meerdere draadjes over gezonde voeding...o.a. over het Paleo en Swank dieet.

Lees daar anders eens...;)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Karin1965;1034780]
Maar als jullie iedereen die bewuste en gezonde voeding aan de kaak stelt, een kwakzalver noemen, dan denk ik dat ik op het verkeerde forum beland ben. [/QUOTE]

Helaas geeft het wel deze indruk ja... Inderdaad zijn er ook genoeg topics waar wél heel veel geschreven is over alternatieve denkwijzes en ervaringen hiermee. Ervaring heeft helaas ook geleerd dat een aantal mensen heel negatief hier tegenover staat, en zij schoppen dus ook het hardst bij een nieuw topic in deze richting.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp