Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Super Yoga therapie voor MS

Alles omtrent voeding en supplementen
Sarrita

Super Yoga therapie voor MS

Bericht door Sarrita »

Hallo allemaal,

Ik gebruik sinds een paar maanden een link met speciale yoga oefeningen en het werkt heel goed. Docent Veronique Gauthier heeft zelf ook MS en doet al langer dan 10 jaar yoga (zij volgt ook Jellinek dieet).
Hierbij de link voor de oefeningen en ook een tweede link waar gratis oefeningen worden gegeven. Het is goedkoop en makkelijk en kan gewoon lekker vanuit huis. Een groot voordeel is dat het gewoon vanuit huis geoefend kan worden en ook onbeperkt. Het is wel in het Engels maar netjes uitgelegd.
[url]https://vimeo.com/ondemand/tamingthewalrus[/url]
[url]http://tamingthewalrus.com/videos/[/url]
Haar Facebook pagina is Yoga Therapy 4 MS.
Veel plezier en als iemand vragen heeft, aarzel niet...

groetjes

Sarrita
Karin1965

Bericht door Karin1965 »

Interessant Sarrita! Bedankt voor het delen! 👍
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hoi Sarrita.

Ik ben sinds een week of 3 weer begonnen met yoga, en..............ik vind het super!!! Echt een aanrader!

Ik kan niet overal aan meedoen, maar aangepast is "zo" bedacht, en "makkelijk" te realiseren.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Helaas kan ik het merendeel van de oefeningen niet meer doen, dus yoga is niet meer aan mij besteed. Maar ik mis het wel.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bijzonder interessant. Vooral de oefeningen voor de blaas controle sprak mij erg aan. Naar mijn mening mogen dergelijke oefeningen opgenomen worden tijdens de fysiotherapie.
MiSsty

Mooie tip!

Bericht door MiSsty »

Mooie tip!

Heb ook een aantal oefeningen gedaan. Dank je wel.
Dawn

Bericht door Dawn »

Mijn yoga juf heeft ook MS. Loopt wel heel slecht maar als je haar sommige oefeningen ziet doen.....;)

Helaas afgelopen maand ermee moeten stoppen, zijn best duren lessen. Ga dus deze link eens bekijken! Bedankt voor de tip. Moet wel zeggen dat ik het wel lastig vind om thuis zulke oefeningen te gaan doen...
Ellen Hamming

RGM

Bericht door Ellen Hamming »

RGM

Ik ga beginnen met RGM therapie. Donderdag proefles gehad. Ga maar even googelen. Is hersengymnastiek op muziek.Ontwikkeld door R.Gardener. Met een groepje mede MS-ers. We hebben ook ontzettend veel lol gehad.:ogen::ogen::ogen::ogen:
Sara

Bericht door Sara »

Há Ellen,

ik heb in een vakantie ooit een fysiotherapeut (medevakantieganger) gesproken die erg enthousiast was over RGM bij o.a. MS, maar ook voor mensen die een beroerte ofzo hebben gehad.

Heb er voor zover ik me kan herinneren op het forum nooit over gehoord. Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Hou je ons een beetje op de hoogte van je ervaringen?
Charlottelove

Bericht door Charlottelove »

Ik denk dat Yoga wel wat kan doen maar mij fysiotherapeut zei tegen mij dat Yoga heel goed kan helpen bij een aanval van aangezichtspijn en daar geloof ik dus echt helemaal niets van.

Hij vertelde dat wanneer ik dan de pijn ervaar deze weg kan denken door middel van Yoga of meditatie

Ik denk dat de meeste patienten die echt aangezichtspijn kennen het misschien wel met mij eens zijn dat dit onmogelijk is.

Op dat moment sta je meer in de overlevings stand en is er geen enkele vorm van Yoga of meditatie die je gedachten zodanig van de pijn af kunnen brengen omdat ie nu eenmaal zo intens is dat naar mijn menig dit niet mogelijk is.

Ik denk wel dat je door middel van yoga of meditatie je lichaam beter leert kennen en onder controle kunt brengen/houden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp