Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

essentiële olie

Alles omtrent voeding en supplementen
Sanne73

essentiële olie

Bericht door Sanne73 »

Zijn er hier ook MenSen die gebruik maken van essentiële olie om hun klachten te verlichten?
Ik heb me het laatste jaar verdiept in deze oliën en nu ik sinds 3 weken de diagnose ms (pp-ms) heb, wil ik kijken of ik hier iets mee kan.
Ik heb 3 mei pas een eerste afspraak bij de ms-verpleegkundige en wil dit ook bespreken, maar zijn er al mensen met ervaringen? Op internet vind ik er nog niet veel over, voornamelijk ervaringen uit Amerika .
Ben zo benieuwd hoe er hier tegen aan gekeken wordt, wat vinden neurologen er van? Kan het huidige medicatie vervangen? etc.
benka

Bericht door benka »

spasmes werk ik tegen met colloidaal zilver maar spierpijn met kajaputi olie en sterkere spieren krijg ik door magnesiumolie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Sanne, ik gebruik ze zelf niet voor mijn klachten, maar heb wel binnen mijn studie colleges gehad over aromatherapie. Ik zou niet zo goed weten hoe ik ze in zou moeten zetten. Tegen spierkrampen gebruik ik Schüsslerzout magnesium, en dat bevalt prima. Dus dat zoek ik alvast niet in de oliën. Benka heeft het over de cajaputi olie. Dat zou misschien iets kunnen zijn voor je?

Verder heb ik zelf niet echt klachten waar ik een olie voor zou kunnen inzetten. Waar denk je aan, om het in te willen zetten? Ik kan hooguit verzinnen dat je iets kunt verdampen bij ernstige vermoeidheid ofzo. En zelf ontslak ik nog wel eens met groene leem en jeneverbesolie (inwendig). Maar dat is niet specifiek tegen MS-klachten.

Mijn ziekenhuis staat hier niet voor open. Als ik zelf wat wil doen: prima. Maar ik hoef er geen goed gesprek over te voeren, zeg maar. ;) En dan vooral omdat de kennis er gewoon niet is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp