Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

kinder asperine

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

kinder asperine

Bericht door loesepoes »

Vanmiddag bij Dr Oz , Hartchirurch in Amerika.(RTL4)
Na 40 levens jaar
Voor de bloedvaten tegen plak: 2x pd. kinderasperine (bekend denk ik)
Tevens heel goed tegen ontwikkeling van prostaatkanker- karteldarmkanker- borstkanker
(ook verse tomaten gekookt)
Sara

onderzoek spreekt dit dan weer tegen

Bericht door Sara »

onderzoek spreekt dit dan weer tegen

[url]http://www.mednet.nl/nieuws/id5764-effe ... tegen.html[/url]

[quote]Concreet betekent dit dat weliswaar bij iedere 120 patiënten die gedurende zes jaar aspirine gebruiken één cardiovasculaire aandoening wordt voorkomen, maar dat in dezelfde periode één op de 73 patiënten een ernstige bloeding krijgt.[/quote]

[quote]Overigens bekeken de onderzoekers in dezelfde studie ook het preventieve effect op sterfte aan kanker. Sterfte aan geen enkele vorm van kanker werd door preventief aspirinegebruik voorkomen.[/quote]
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Oke, dacht dat een hartchirurch dat wel moet weten, hij verkondigt het wel voor een gigantisch publiek
Maar als zoveel dingen, zegt de 1 dit en de ander dat, wie moet je geloven.
maar toch wel voor de aderen open te houden
Blom

Bericht door Blom »

Beetje flauwe reactie misschien maar,

toch maar gaan voor de vers gekookte tomaten soep.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Blom;824572]Beetje flauwe reactie misschien maar,

toch maar gaan voor de vers gekookte tomaten soep.[/QUOTE]

rode wijn? :D
Sara

Bericht door Sara »

Loesepoes,

er is vast ook onderzoek te vinden dat Dr. Oz gelijk geeft :).

Toevallig was ik 't door mij aangehaalde onderzoek pas tegengekomen.

Het gaat hier trouwens over mensen die nooit een hart- of vaat-probleem gehad hebben. Bij mensen die een hartaanval ofzo hebben gehad, valt de kansen sowieso beter uit voor de aspirine.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:( ik ben geheel onthouder

en ja tomaat vindt ik lekker, maar is niet voor mijn aderen
Sun

Bericht door Sun »

[QUOTE=Sylvia1;824573]rode wijn? :D[/QUOTE]
Lekker! Maar gezond? Dat staat op losse schroeven nu het onderzoek daarnaar van dr. Das in Amerika frauduleus bleek te zijn. Een tweede affaire Stapel die ook allerlei onderzoeksresultaten uit zijn duim zoog.
Maar moeten we daarom ons wijntje laten staan? Welnee. ;)
joge

Bericht door joge »

Na m'n ccsvi ingreep vroeg ik dr. Beelen of het niet verstandig was aspirine in lage dosering te slikken. Geen bezwaar, maar een glas rode wijn per dag vond hij ook prima. Omdat ik niet meer drink (om m'n brein te sparen) ben ik toen begonnen met 160 mg aspirine per dag.

Inmiddels ben ik daar op advies van m'n natuurarts mee gestopt. Die had wat kanttekeningen bij aspirine. In plaats daarvan gebruik ik nu iedere dag een capsule visolie (omega 3 etc).

Dat mensen die rode wijn drinken minder kans op hart- en vaatziekten hebben, bleek een schijnverband. De rode wijn drinkers in het onderzoek hadden een ander eetpatroon (meer mediterraan) dan de bierdrinkers. Het voordeel kwam wellicht niet (alleen) door de rode wijn, maar door het betere eetpatroon.

Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is een schijnbaar eenvoudig onderzoek uit te voeren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp