Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ontwikkelingen mbt herstel

Alles omtrent voeding en supplementen
Ellen Hamming

Marsei.

Bericht door Ellen Hamming »

Marsei.

Ik lees ook alles van MARSEI.Vind het super wat ze doet.
Marsei

Bericht door Marsei »

Dank je Ellen :)
Marsei

MS: Experimental drug holds promise for repairing nerve damage in multiple sclerosis

Bericht door Marsei »

MS: Experimental drug holds promise for repairing nerve damage in multiple sclerosis

MS: [URL="http://www.ibtimes.co.uk/ms-experimenta ... cation=ufi"][U]Experimental drug[/U][/URL] holds promise for repairing nerve damage in multiple sclerosis
[QUOTE]An experimental drug has been found to repair nerve damage in people suffering from multiple sclerosis.

A Phase-2 study of the experimental antibody anti-LINGO-1 tested the drug or a placebo on 82 people suffering from acute optic neuritis, a disease that normally affects one eye and is characterised by inflammation, damage to nerve fibres and loss of myelin within the optic nerve.[/QUOTE]
[QUOTE]In the study, all participants were treated with high dose steroids then half were chosen to receive anti-LINGO-1 while the other half received a placebo. The drug was taken once every four weeks, with six does taken in total.

Throughout the study, participants were assessed every four weeks for six months.

Researchers then assessed the drug's effectiveness by comparing the recovery of the optic nerve latency in the damaged eye in comparison with the normal unaffected eye (with measurements taken at the start of the study).

After six months, people who received the drug had improved by about 34% compared to the placebo. After eight months, this improved to 41%.

Findings also showed that 53% of the people who were given the drug had recovered to normal or nearly normal.[/QUOTE]
Marsei

Miconazol en clobetasol goed voor MS?

Bericht door Marsei »

Miconazol en clobetasol goed voor MS?

[URL="http://www.msweb.nl/nieuws/4766"][U]Miconazol en clobetasol[/U][/URL] goed voor MS?
[QUOTE]Amerikaanse onderzoekers lieten ruim 700 bestaande medicijnen los op muizencellen in het laboratorium. Twee daarvan lieten een opmerkelijk resultaat zien: Micanazol en clobetasol.

Miconazol en clobetasol, een middel tegen schimmelinfecties en een medicijn tegen eczeem bleken de aanmaak van myeline te stimuleren. Bij patiënten met MS is myeline, de beschermlaag om de zenuwcellen, beschadigd.

Bij muizen die de twee geneesmiddelen kregen toegediend, herstelde het beschadigde myeline zich, schrijven de wetenschappers in vakblad Nature. De verlamde dieren konden daarna weer lopen. Omdat de medicijnen al op de markt zijn, is het makkelijker om het effect ook bij mensen te gaan testen, aldus de onderzoekers.[/QUOTE]
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb toevallig net een heel grote tube gyno-miconazolnitraat leeg gebruikt.

Maar dat zal wel niet genoeg zijn om mijn myelineschade te herstellen vrees is.

Maar mocht blijken dat iets dergelijks werkt dan zou het een simpele oplossing zijn die ook snel door mensen kan worden uitgetest.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik smeer zo'n 2 keer per jaar miconazol-nitraat tussen mijn tenen (zwemmerseczeem), maar dat zal wel niet werken tegen de laesies in mijn hersenen, denk ik??;)

Hopelijk hebben ze snel helder in welke vorm en hoeveelheid het wel helpt tegen MS.

Maar ik moet zeggen dat ik al zoveel verschillende hoopvolle berichten heb gelezen van middelen die zouden kunnen helpen, maar tot nu toe is er nog geen enkele officieel op de markt gekomen, dus ik zie het allemaal als een dooie mus (waar we blij mee gemaakt worden).

Maar goed, blijven hopen natuurlijk! Er zal er vast wel eens eentje raak kunnen zijn!
Ellen Hamming

Hanna71

Bericht door Ellen Hamming »

Hanna71

Ik wordt er ook wel eens moe van. Er wordt zoveel geopperd. Maar er is nooit eens een keer een doorbraak!! Zucht.:???::???::???:Vind het soms wel moeilijk om de moed er in te houden.En de miconazol zal in orale vorm gebruikt moeten worden,denk ik. En niet als smeersel.dat komt niet verder dan de oppervlakte.
Robbie

Bericht door Robbie »

Het heeft ook met het oppikken van dit soort ontwikkelingen te maken door neurologen etc.......vergeet dat niet
Ellen Hamming

Robbie

Bericht door Ellen Hamming »

Robbie

Dat geloof ik ,Robbie. Maar hoe moet je dat dan voor elkaar krijgen??Stel je voor ,dat er al iets is en zij wijzen het af.? Dan zijn wij toch mooi het bokje ? Dat kan toch niet waar zijn ??
Robbie

Bericht door Robbie »

Het zou niet mogen Ellen...

Maarrrr.....neem aimspro: een succesvolle eerste trial jaren geleden. Beperkt maar hoopgevend. Toen Is daval, het bedrijf, bijna kapotgeprocedeerd door big pharma....bijna..

[url]http://www.davalinternational.com/devel ... tatus.html[/url]

Het gaat traag.....geldgeldgeld.....maar geven niet op
Neem abc.....kost enorm veel kracht,geld en tijd.

Met pharmageld was er al wat op de markt geweest dat meer doet, minder bijwerKingen en minder kost
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp