Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoek naar MS en voeding

Alles omtrent voeding en supplementen
Mobile

Bericht door Mobile »

Dat denk ik zeker ook, er is veel meer onder de zon. Maar wat, hè?
Eet je helemaal geen groenten? Trouwens, planten eet ik ook niet, die staan in mijn kamer!😂😂
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Mobile;1103007]Dat denk ik zeker ook, er is veel meer onder de zon. Maar wat, hè?
Eet je helemaal geen groenten? Trouwens, planten eet ik ook niet, die staan in mijn kamer!😂😂[/QUOTE]

:haha::haha:.....ook die heb ik niet in mijn huis.
Het enigste wat ik momenteel nog enigszins verdraag zonder issues is gestoomde witte kool en spitskool.
Niemand die een verklaring kan geven voor mijn teruglopende lijst van (vnl plantaardige) voedingsmiddelen. Probiotica helpen me hier ook niet echt in.
Mobile

Bericht door Mobile »

:haha::haha: Da’s ook apart zeg! Intolerant voor groenvoer en planten!
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik heb zo mijn eigen theorie erover ontwikkeld;)

Een dier heeft klauwen en/of tanden om zich te verdedigen. Planten kunnen zich niet verweren op deze manier, dus hebben zij anti-stoffen (lectines,oxalaten,salicylaten etc.) om te voorkomen opgegeten te worden.
Ik denk dat mijn lichaam op een of andere manier deze anti-stoffen niet meer krijgt verwerkt. (Los van het feit dat zetmeel en fructose altijd al een aanslag waren op mijn spijsvertering).
Rocco

Bericht door Rocco »

Heb mee mogen doen met de tweede groep.
Goed eten is voor ieder mens goed, maar ervaar als ms-er vooral meer energie. Het is natuurlijk niet iets nieuws. Wat je eet maakt uit, in eten zitten veel voedingsstoffen, stop met vullen, start met voeden, zijn dingen die je echt leert wanneer je serieus overschakelt. At wel al verstandig maar het kon dus nog beter. Aan de hand van fijne recepten, niet vegetarisch, lang niet zoveel kip, vlees en vis gegeten. Verder roggebrood, boter, vette yoghurt, noten, zaden, pitten, fruit, groente om een paar dingen te noemen.
Nu, ruim na het experiment houd ik het aangeleerde patroon als vanzelf vol. Mijn smaak of voorkeur is een beetje aangepast, dus altijd volkoren pasta of rijst ipv witte bijvoorbeeld. Wel drink ik soms een klein glaasje wijn bij het eten, maar veel minder dan vroeger. Twee kopjes koffie per dag en de deelnmers hebben ook de 80/20 regel mee gekregen, als handvat. Maar je gaat vanzelf anders eten. Onbewerkt voedsel graag!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Gisteren was er in het programma 'dokters van morgen' op de NPO een item over dit onderzoek! Voor wie het interessant vindt om terug te kijken.
Klick

Bericht door Klick »

dit is een draadje over die uitzending met link naar de aflevering

[url]https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=39718[/url]
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Thanks! Niet iedereen komt in de huiskamer en de link met het topic over dit onderzoek was nog niet gelegd, dus ik denk ik zet hem ook even hier.
1207

Bericht door 1207 »

een voornemen voor 19 was om m'n vitamine b waarde op te krikken
in bier zit heel wat vitamine B :)
Klick

Bericht door Klick »

het dieet klinkt in die uitzending als koolhydraatarm en zo min mogelijk gefabriceerd spul (potjes/zakjes) en geen suiker.

vooral verse groenten en vlees.

is het te vergelijken met koolhydraat arm?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp