Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aloe vera

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Aloe vera

Bericht door Klick »

Heeft iemand ervaring met aloe vera?

Schijnt goed te zijn nu heb je dat in veel soorten en maten...
Iemand positieve effecten gemerkt van de gedroogde stukjes?

Ik denk dat ik er meer energie door heb gekregen, het is op, nu denk ik achteruitgang te merken. Ben alleen vergeten waar het gekocht is:o:o

Waar kopen jullie het?
Klick

Bericht door Klick »

Niemand?
Sara

Bericht door Sara »

Ha Klick,

ik heb eerder niet gereageerd, omdat m'n ervaring niet zo positief is:

Héél lang geleden, in ieder geval meer dan 10 jaar, toen ik voor 't eerst te maken kreeg met de ernstige MS-vermoeidheid, heb ik een maandje of twee aloë vera gebruikt.

Het zat naar mijn herinnering in grote wit-achtige plastic flessen, en ik kocht 't bij de Tuinen.

Het was duur én vies, twee eigenschappen die het placebo-effect zouden moeten versterken. Desondanks had ik er geen enkele baat bij.
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

We moeten af van de ongeschreven regel dat negatieve reacties niet mogen. Voor zover ik weet wordt MS-web niet gesponsord door een drogist.
Klick

Bericht door Klick »

Ja idd ook negatieve ervaringen kunnen meehelpen in andermans zoektocht ;)
zeiler

Bericht door zeiler »

Knutselsmurf, wie ben jij ook alweer om te zeggen dat we ergens vanaf MOETEN. Voor de goede orde; ik MOET helemaal niks en geloof niet dat jij dat kunt bepalen! Je kunt hooguit stellen dat jij voortaan geen onzin meer gaat blaten en dat je gaat proberen te begrijpen wat iemand zegt, maar dat MOET je natuurlijk zelf maar weten!
Sara

Bericht door Sara »

Jongens,

ik had eerder niet gereageerd omdat ík niet zo'n zin had om m'n negatieve reactie te plaatsen, niet omdat ik last had van ongeschreven regels, laat staan van al of niet moeten, dus laat de discussie daar over maar achterwege wat mij betreft.

Ik heb 't idee dat de aloë vera vroeger veel populairder was dan tegenwoordig, in de strijd tegen vooral vermoeidheid. In de tijd dat ik 't gebruikte was ik echt niet de enige, maar nu lijkt 't een beetje uit de gratie.
eendje

Bericht door eendje »

Mijn moeder kocht het een tijdje voor me in de hoop dat het iets voor me deed, maar ik vond het vooral heel vies. :bah:;)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Jaren geleden heb ik idd ook een tijdje iedere dag een beetje puur Aloe Vera sap gedronken om mijn darmwand te helen.
Zoals meerdere hier al zeiden,lekker smaakt het niet dus als je de sap koopt zou je het evt in een smoothie of iets dergelijks kunnen verwerken om de smaak wat te maskeren.
nora † 26-06-2020

Bericht door nora † 26-06-2020 »

Ik zie 'aloë vera' staan en denk: ja, dat ken ik!!

Niet als drankje overigens,

ik gebruik namelijk 'aloë vera gel'.

Ik heb de laatste tijd zo'n jeuk op mijn rug en daar helpt het prima voor. Althans, ik kan dan zonder jeuk slapen - echt 'weg' is het helaas nog niet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp