Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

nieuwe darmtherapie?

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ja hoor. Alpro soya yoghurt (behoorlijkdik, maar wel lekker):D
Leonard

Bericht door Leonard »

dit bericht over het veranderen van de darmflora is niet helemaal uit de lucht gegrepen.
in California worden hier ook reeds enige tijd experienten mee gedaan.
daar praat met over een transplantatie van de darmflora.
er is ook info op het Internet te vinden.
op deze manier kun je effectief allerlei "auto"immuunziekten (Th1 ziekten) waaronder diabetes (ja daar is ie weer) en MS aanpakken.
op het andere lijntje MS en diabetes, vit D en microcellulaire voeding staat hier ook iets meer over.
nogmaals dit is niet zo maar uit de lucht gegrepen.
er is hier heel veel aan de hand.
ik denk dat uiteindelijk zal blijken dat al die ziekten als diabetes en MS verkeerd geclassificeerd zijn.
maar dan zijn we - helaas - waarschijnlijk weer een aantal jaren verder..:(
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=loesepoes;826480]Ja hoor. Alpro soya yoghurt (behoorlijkdik, maar wel lekker):D[/QUOTE]

Nou... gaan met die banaan dan!
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Met soja zou ik oppassen, veelal genetisch gemanipuleerd en slecht voor je schildklier.

Lees: [url]http://deeyeopener.weblog.nl/voeding/wa ... itrogenen/[/url]
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Nou als Soja ook al niet goed is, zou ik even niet meer weten wat ik dan wel kan gebruiken. Heb een melkallergie
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Er zijn nogal wat mensen die ik ken, ookmet melkallergie/lactose-intolerantie, die wel de rauwe biologische melk verdragen.
In rauwe melk zitten nog de enzymen die ervoor zorgen dat je de lactose af kunt breken.


Ik heb zelf 48 jaar lang helemaal niets moetenhebben van melkproducten en drink nu per dag minstens 300 ml rauwe melk en vind dit nog heerlijk ook.
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=M&MS;826247]Toch vind ik het geen aantrekkelijk idee. Poep van een ander die via mijn neus mijn lijf in wordt gewerkt.

De "donor" zou maar hete pepers hebben gegeten. Krijg je toch een niesbui:haha:[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Droge HUMOR!!! :D[/COLOR] :goed: :goed:
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=joge;826353]Daar komt ie; het is heel simpel;

je koopt een literpak gesteriliseerde volle melk (euroshopper AH, 55ct, Lidl 57 ct) en een pakje actimel (de kleinste verpakking is per vier) of yacult (maar daar moet je er meteen een stuk of tien van kopen)

verder heb je een pannetje en een thermosfles nodig.

Maar de melk warm tot een graad of 45 en giet het flesje actimel er bij.

Doe het spul in de thermosfles. Laat die een dagdeel staan; je hebt dan een liter lekkere dikke actimel-yoghurt.

Hij is dan nog warm, dus doe 'm in een bakje of zo en zet het in de koelkast. Na een halve dag is ie lekker koud.

Je kunt met het laatste restje yoghurt weer een nieuwe liter yoghurt maken, maar goed, je hebt nog drie flesjes over, dus die gebruik ik dan ook maar weer.

(niet doorvertellen hoor, want dan gaat de fabriek failliet, en waar moet je dan die flesjes kopen..?) ;)[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Ik heb pas geleden wat meer research gedaan naar pro-biotica; wat het is & hoe je 't zelf kan maken.

Ik kwam toen op het goedje [B]'kefir'[/B] uit, waarmee je zelf pro-biotica kan maken.

De manier waarop je dat kan maken is precies hoe jij het beschrijft. Een kleine hoeveelheid toevoegen aan 'normale' melk of sojamelk en je hebt weer een liter van het nieuwe product.

Best interessant spul dat KEFIR. Kijk maar eens op: [url]http://www.smulweb.nl/artikelen/153277/ ... s-het-goed[/url]

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd.

Maar als het ook met Actimel kan, dan wil ik dat gelijk proberen!! (Wel met sojamelk. want ik drink geen melk meer..)


Groetjes,
E.R.[/COLOR]
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Loesepoes, kun je ook niet tegen geitenmelk? Het is heerlijk en lokt veel minder allergische reacties uit. Geitenkaas is ook erg lekker. Ik gebruik ook geen koemelk meer, alleen maar geitenmelkproducten.

Wat betreft de bacteriën; ik gebruik al een hele tijd probiotica, omdat dit goed is voor de darmflora én het candida tegen gaat. Nu las ik in de nieuwe MenSen dat juist de goede bacteriën schubs kunnen veroorzaken.

Ook las ik, dat je eigenlijk wormen moet hebben in je darmen, omdat deze schubs tegengaan... Heeft iemand hier een mening over??
De onderzoeken zijn natuurlijk nog gaande, dus echt uitsluitsel kan niemand hierover geven, en komt waarschijnlijk ook nooit, want je hoort meestal iets over een onderzoek en daarna komt nooit uitsluitsel. Dan wordt het stil rond het onderzoek.

Al die tegenstrijdige berichten zijn zo vermoeiend; je wilt het graag goed doen, maar wanneer doe je het goed? Wel of juist geen probiotica. Wel of juist geen antibiotica. Wel of geen melk; wel of geen soja; wel of geen vitamine D; wel of geen medicatie........... Moeilijk!

Groetjes,
Vlinder
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Nee vlinder heb dat nog nooit geprobeerd omdat ik goed op soja reageer.

Zou ook niet weten waar ik dat moest kopen, buiten een boer

Wormen zijn parasieten, lijkt me stug dat die in je darmen moeten leven
(als je bijv een lintworm hebt, kan die meters lang worden, die blijft lekker dooreten:huh: en je wordt mager, dus dat lijkt me echt niet gezond
Dus alle parasieten niet die van jou profiteren (lijkt mij hoor)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp