Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rTMS helpt bij 90% patienten

Alles omtrent voeding en supplementen
Bixi

Bericht door Bixi »

[QUOTE=MiSsty;1061330]Dank je Bixi voor de tekst. Heb het vanuit het Grieks naar het Nederlands vertaald.

Maar Nederland doet het alleen bij depressies? Zou je dan naar Griekenland moeten voor MS?[/QUOTE]

Hoi,

[URL="http://www.brainclinics.com/onderzoeksinstituut"]Deze[/URL] kliniek doet het ook in Nederland, je kan op hun webpagina meer lezen.
Ik heb ze vandaag gebeld en je kan behandeld worden voor epressie met een sGGZ verwijsbrief of zelf betalen 95e per sessie. Ze kunnen ook motor cortex behandelen maar dan moet je ze daarvoor bellen en met hun spreken.

Verder is een kliniek in Rotterdam die ook rTMS heeft vlgens Google. Misschien kan jezelf nog meer vinden.

Mensen in Bulgarije doen dat al jarenlang voor de MS, en andere neurodegeneratieve ziektes met succes...
Christian

Bericht door Christian »

Hoe vaak zou je de behandeling moeten herhalen om resultaat te merken?
Bixi

Bericht door Bixi »

Dat is persoonlijk, hangt ook af welke klachten je hebt en wat verwacht je daarvan...

Je kan zelf zoeken - bij de bulgaarse kliniek staat dat mensen van 6-8 series hadden bij ernstige gevallen van MS...

Mooie vind ik dat er geen bijwerkingen of ongemak is, en het is aangetoond te werken bij vele neurodegeneratieve ziektes, dus diverse symptomen dan ook...
Bixi

Bericht door Bixi »

zeiler

Bericht door zeiler »

Als het echt zo goed kun je het beste vragen aan je neuroloog om een behandeling. Die houdt immers als geen ander bij wat er speelt in ms-land!
Bixi

Bericht door Bixi »

In Nederland krijg je behandeling met rTMS voor de depressie, ADHD en OCD, niet voor andere aandoeningen, en neuroloog of rev.arts kan het niet voor MS voorschrijven, jammer genoeg.

In de tussentijd heb ik contact met dr.Kateva in Bulgarije gehad, behandeling daar is mogelijk en het kost 40lev (ongev. 20e) per keer.
Dango

Bericht door Dango »

interessant , een depressie "loop je zo op" tijdens MS klachten....
zeiler

Bericht door zeiler »

Dat begrijp ik niet zo goed; als het goed werkt en geen bijwerkingen heeft, zouden neurologen zich dan niet sterk moeten maken om deze therapie ook bij ms te kunnen gebruiken, of vindt jij dat hun arsenaal aan werkzame middelen en therapien al uitgebreid genoeg is? Of misschien is hierin ook een taak weggelegd voor de ms-vereniging, of zouden ze het te druk hebben met weer een geldinzamelingsactie waar ze vooral, en uitsluitend, zelf iets aan hebben? Vragen, vragen, vragen!
Bixi

Bericht door Bixi »

Het lijkt mij dat artsen in Nederland heel erg gestrikt worden door de regels, senior-artsen in genootschappen etc...

Ik zou niet willen in hun schoenen staan -van een kant wil je helpen aan mensen en heb je Eed gelegd, van andere kant staan allerlei verouderde regels en meningen van ...

In oost Europa worden artsen beloond en vereerd als ze nieuwe inzichten en vooruitgang laten zien, maar hier lijkt het mij anders... En weinig van daar bereikt West überhaupt...
Wie durft hier hoofd uit te steken?
Zo was het ook met CCSVI, zo is het met HSCT...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp