Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie heeft ooit een white-out gehad na wietolie?

Alles omtrent voeding en supplementen
Hannes

Wie heeft ooit een white-out gehad na wietolie?

Bericht door Hannes »

Hallo,

Ruim anderhalf jaar gebruik ik medicinale cannabis en sinds maart/ april dit jaar wietolie. Dit werkt bij mij heel goed tegen pijn en spasmen!

Gisteren zat ik rustig het ontbijtnieuws te kijken en zomaar vanuit het niets, viel ik weg (buiten bewustzijn), heel even maar. Maar toen ik weer bijkwam had ik een rare druk in mijn hoofd en was ik nog heel ver weg. Voordat ik weer een beetje helemaal terug was, waren we een uur verder. Ondertussen heeft iemand de huisarts gebeld, want ik had het gevoel dat ik elke keer weer weg kon vallen. Direct nadat ik bijkwam had ik moeite met praten en denken, maar dat ging later gelukkig wel goed.

Wat blijkt dit is een white-out.
Een plotselinge bloeddrukdaling. Dit kan zomaar gebeuren bij wietgebruik. Dit heeft niets te maken met de hoeveelheid die je neemt, maar met domme pech. Het komt vaker voor bij vermoeidheid, ziektes, te weinig eten/ drinken etc.
Nu ben ik verkouden en is er van alles meer aan de hand, dus triggers genoeg om dit blijkbaar te ontlokken.

Hier staat heel duidelijk wat het is en hoe het ontstaat:
[url]https://sensiseeds.com/nl/blog/wat-er-g ... -cannabis/[/url]

Maar wat is het eng! En het vreet energie, ik ben nu nog dood- en doodmoe van dit alles.

Maar kennen jullie dit? Zelf meegemaakt of over gehoord? Ik wist niet dat dit kon gebeuren.
Op zich is het redelijk onschuldig, maar wel angstaanjagend.

Groet, Hannes
annette54

Bericht door annette54 »

dit lees ik in de uitleg:
[I]Een ‘whitey’ of ‘white-out’ levert het slachtoffer meestal een plotselinge duizeligheid, misselijkheid en zwakte op; soms verliest hij/zij het bewustzijn. Zoals het woord ‘whitey’ al zegt, heb je bij deze symptomen vaak ook nog een extreem bleke huid. In extreme gevallen kan het slachtoffer zelfs zenuwtrekken of zelfs stuiptrekkingen krijgen; ook komt zwaar braken voor. [B]Met de juiste zorg komt een cannabisgebruiker die een white-out krijgt er weer helemaal bovenop en zal hij/zij geen langdurige effecten ervaren[/B].[/I]
wat zou de juiste zorg in dit geval zijn?
wat zorgde voor jouw (langzame) herstel? het lijkt me een heel angstige ervaring, helemaal als je alleen zou zijn als je dit overkomt.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=annette54;1066599]
wat zou de juiste zorg in dit geval zijn?
[/QUOTE]

Pin me er niet op vast, maar ik weet nog van "vroegâh" dat suiker tot je nemen enorm werkt iemand dan binnen no-time weer bij de levenden komt.
Ik heb het over ranja/frisdrank, chocola, suikerklontjes, maakt niet uit, als er maar snelle suiker in zit.

Maar ik heb het dan over blowen, dus ik weet niet of het ook zo werkt met wietolie.
Hannes

Bericht door Hannes »

Hoi Annette,

Gelukkig was mijn huishoudelijke hulp er, zij heeft meteen mijn moeder gebeld.
Ik weet dus inderdaad niet wat je dan het beste kunt doen. Rustig proberen te blijven en wachten tot het overgaat? Dat heb ik in ieder geval gedaan en iets eten.

Na een uur was de echte white-out over, maar zoals ik met zoveel dingen er lang over doe om te herstellen, was/ is dat nu ook het geval.
Vandaag ben ik nog extreem moe... Ik weet niet of dit normaal is....
Knillis

Bericht door Knillis »

@ Suzan

Zou je dan niet beter druivensuiker kunnen nemen? Dat neemt het lichaam - dacht ik - het snelste op.

Ik heb er verder helemaal geen verstand van, tenminste niet van de werking na een dergelijke gebeurtenis.

Onze hond kreeg het soms na enorme inspanning (hard lopen) en viel dan gewoon weg. Na het bijkomen gaf hij over waarna we hem een bak water met druivensuiker gaven. Hij was er dan snel weer bovenop.

En nee, onze hond gebruikt geen wiet :D

@ Hannes
Wat een enge gewaarwording moet dat zijn geweest. Sterkte en ik hoop dat het nooit meer gebeurt.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Knillis;1066607]@ Suzan

Zou je dan niet beter druivensuiker kunnen nemen? Dat neemt het lichaam - dacht ik - het snelste op.[/QUOTE]

Ongetwijfeld, maar dat heeft niet iedereen in de kast of op zak, en je moet op zo'n moment roeien met de riemen die je hebt. ;)
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hannes,

Wat een NARE ervaring. :eek:

Wat voor soort wietolie gebruik jij?
Hoeveel %thc?

Hopelijk was dit eenmalig.
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=Suzan;1066611]Ongetwijfeld, maar dat heeft niet iedereen in de kast of op zak, en je moet op zo'n moment roeien met de riemen die je hebt. ;)[/QUOTE]

Daar heb je helemaal gelijk in. Het was ook meer een vraag omdat ik er niet helemaal zeker van was ;)

Het is ons destijds geadviseerd voor de hond die "weg viel", maar dan door een plotseling suiker tekort.
Hannes

Bericht door Hannes »

@Roosje

Ik gebruik Bediol CBD 2,0% / THC 1,3%
moon2

Bericht door moon2 »

Ik heb het vaker gehad, meestal als ik erg ver over mijn grens ga,ziek ben etc. etc.
Maar dan gaan al mijn autonome functies minder worden, en daar dus reeds 2 maal mee in het ziekenhuis beland.
Heeft niets te maken met hypoglycemie , en dus ook niet op te lossen met een snel suikertje.
Ik gebruik geen cbd, wiet o.i.d.
Heb dan ook geen ms, maar lyme.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp