Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ziekte van parkison ontstaat mogelijk in de darmen

Alles omtrent voeding en supplementen
zeiler

Ziekte van parkison ontstaat mogelijk in de darmen

Bericht door zeiler »

Amerikaanse onderzoekers lijken ontdekt te hebben dat een of meer bacterieen in de darmen van Parkison patienten verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van die ziekte. Als dat zo is dan zou ook de weg vrij zijn voor een remedie van die ziekte.
Het heeft vrij lang geduurd voordat men daarachter kwam. Het zou mij dan ook niet verbazen als zoiets ook zal gelden voor de hersenziekte MS (lijkt immers een beetje op Parkinson).
Zou Leonard dan gelijk hebben gehad toen hij zei xat de sleutel voor MS in iemands' darmen ligt?
Molly74

Bericht door Molly74 »

Men weet inderdaad nog lang niet alles. Ook niet waar bepaalde klachten vandaan komen. Ook al lijken ze op het eerste oog wel verklaarbaar. En men weet vaak ook nog niet wat allemaal verband houdt met elkaar. De mens is zó complex. Ik heb er verder niet veel verstand van. ;) Maar ik moest aan dit onderzoek denken:

"Er is echter een studie waarin 48 mensen met functionele achteruitgang werden onderzocht. In eerste instantie werd aangenomen dat dit ging om achteruitgang in het kader van dementie of van de etiologische diagnose. Echter, in 16% van de gevallen bleek er sprake te zijn van ernstige compressie van het ruggenmerg en myelopathie (ziekte van het ruggenmerg), wat de klachten verklaarde."


[url]http://www.cce.nl/somatiek/model-voor-a ... vernauwing[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp