Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bloedverdunner en intolerantie

Alles omtrent voeding en supplementen
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Mijn man is hartpatiënt, is twee keer gedotterd en heeft een stent. Bij een teveel aan bloedverdunners, zou hij mogelijk kans maken op een hersenbloeding.
vrouwvan man

Bericht door vrouwvan man »

[QUOTE=Saskia18;830298]Mijn man is hartpatiënt, is twee keer gedotterd en heeft een stent. Bij een teveel aan bloedverdunners, zou hij mogelijk kans maken op een hersenbloeding.[/QUOTE]

Eerlijk gezegd snap ik het niet, Saskia.
Bij een stent en twee maal gedotterd moet je toch bloedverdunners gebruiken?

Jij zegt bij een teveel aan bloedverdunners is er mogelijk kans op een hersenbloeding. Is die kans met niacine niet veel meer aanwezig dan?

Kreeg je man dit advies van een orth. arts?
En wat zegt de cardioloog hier van?
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Nicotinezuur (i.e. vitamine B3) is een natuurlijk product, waar veel mensen een tekort aan hebben.

Bij gelijktijdig gebruik van bloedverdunners zoals Ascal, kan het dus fout gaan.

Ascal is echter een product van de farmaceutische industrie en daar zit geen greintje vitamine in.

Bovendien gebruikte mijn man Lipitor om zijn cholesterol te verlagen. Ook dit laat hij nu achterwege, omdat B3 de bijkomstigheid heeft eveneens het cholesterol te verlagen.

Vier weken geleden heeft mijn man nog een uitgebreid hartonderzoek gehad in het LUMC omdat hij zich zo benauwd voelde.

De oorzaak lag in een gekneusde rib. En waar het om zijn hart gaat . . . die is gelukkig in uitstekende conditie :)
de echte willem

Bericht door de echte willem »

en van al die cholesterol statines zoals oa Lipitor krijg je hoge bloeddruk
dus...
pilletje er bij om de bloeddruk te verlagen
ook weer prima voor de pharma jongens
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ja Willem, de farmaceutische industrie weet het geld wel binnen te slepen!

Er moet mij ineens toch iets van het hart . . . Ik ben absoluut geen zweverig mens die het heil zoekt in zoveel mogelijke natuurlijke supplementen.

Echter, nicotinezuur (oftewel vitamine B3) heb je gewoon nodig. Wanneer daar een tekort aan is, dan kun je dit eenvoudig aanvullen.

Niks geen enge toevoegingen, maar zuiver dátgene wat je lichaam nodig heeft.

Dat B3 in pilvorm wordt toegediend, maakt helemaal niets uit. Deze vitamine werkt dus aan twee kanten. Enerzijds de bloedverdunning, anderzijds het verlagen van het cholesterolgehalte.

Het jarenlange gebruik van Lipitor als cholesterolverlager bij mijn man is nu zéér waarschijnlijk de oorzaak van het feit, dat mijn man gewrichtsproblemen heeft gekregen.

Deze gewrichtsproblemen lijken niet gerelateerd te zijn aan het feit dat hij MS heeft. Dit wordt binnenkort onderzocht in het ziekenhuis.

Groetjes,

Saskia
de echte willem

Bericht door de echte willem »

Bijwerkingen van statines
Bij het gebruik van statines kunnen verschillende bijwerkingen optreden. In de bijsluiter van deze middelen worden deze in het algemeen uitputtend genoemd. Uiteraard krijgt niet iedereen last van alle bijwerkingen die in de bijsluiter genoemd worden. Bij het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb worden vooral de opvallende bijwerkingen gemeld. Onderzoek van de Lareb databank over het laatste jaar laat zien dat de bijwerkingen die het vaakst bij Lareb gemeld worden vooral bijwerkingen op de spieren zijn. Het gaat dan in verreweg de meeste gevallen om spierpijn en in enkele gevallen om ernstiger klachten zoals kramp, spierzwakte, gewrichtspijn en in een enkel geval afbraak van spierweefsel. Daarnaast worden in mindere mate ook heel andere bijwerkingen gemeld, bijvoorbeeld haaruitval, jeuk, zweten, vermoeidheid en wisselwerking met andere middelen.
vrouwvan man

Bericht door vrouwvan man »

[QUOTE=Saskia18;830647]Ja Willem, de farmaceutische industrie weet het geld wel binnen te slepen!

Er moet mij ineens toch iets van het hart . . . Ik ben absoluut geen zweverig mens die het heil zoekt in zoveel mogelijke natuurlijke supplementen.

Echter, nicotinezuur (oftewel vitamine B3) heb je gewoon nodig. Wanneer daar een tekort aan is, dan kun je dit eenvoudig aanvullen.

Niks geen enge toevoegingen, maar zuiver dátgene wat je lichaam nodig heeft.

Dat B3 in pilvorm wordt toegediend, maakt helemaal niets uit. Deze vitamine werkt dus aan twee kanten. Enerzijds de bloedverdunning, anderzijds het verlagen van het cholesterolgehalte.

Het jarenlange gebruik van Lipitor als cholesterolverlager bij mijn man is nu zéér waarschijnlijk de oorzaak van het feit, dat mijn man gewrichtsproblemen heeft gekregen.

Deze gewrichtsproblemen lijken niet gerelateerd te zijn aan het feit dat hij MS heeft. Dit wordt binnenkort onderzocht in het ziekenhuis.

Groetjes,

Saskia[/QUOTE]

Saskia, ik wil niet betweterig overkomen, maar het feit dat jij niacine (B3 ) als bloedverdunner omschrijft, begrijp ik niet.
Dat B3 een cholesterolverlager is, daar kan ik met je mee gaan, als ook bloedverwijder, maar geen bloedverdunner.

Als ik fout zit moet je het zeggen.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Is het goed wanneer ik je morgen antwoord geeft "vrouwvan man"? Ik moet naar bed want ik val nagenoeg om van vermoeiheid.

Ik kom erop terug! En dat is beloofd :)

Lieve groeten,

Saskia
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp