Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

fagen

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Bericht door Klick »

zie ook “dokters van morgen” 24 oktober 2017
[url]https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/24-10-2017/?[/url]
Knillis

Bericht door Knillis »

Gisteren zag ik een vervolg op de uitzending van 2018.

Erg interessant. Ook ik heb inmiddels te maken met een aantal bacteriën waarvoor in resistent ben geworden. Bovendien ben ik drager van de ESBL bacterie (ziekenhuis bacterie).

Ik gebruik langdurig antibiotica en tot nu toe gaat dat nog goed maar eens werkt het niet meer. Ik hoop dat ruim voor die tijd gebleken is dat fagen echt kunnen helpen in de strijd tegen resistente bacteriën en het hier in Nederland ook toegepast mag worden.
Sara

Bericht door Sara »

@Knillis,
ik heb 't ook gezien, en 't ziet er best heel veelbelovend uit!

Raar dat 't zó moeilijk is om een beetje vaart te zetten achter de introductie van dit soort hoopvolle ontwikkelingen. Ik hoop dat 't voor jou beschikbaar is als je 't nodig hebt in ieder geval!
Knillis

Bericht door Knillis »

Waar ik ook wel heel nieuwsgierig naar ben is maar in deze uitzending voor mij niet duidelijk werd is de vraag wat het “gevaar” van behandeling met fagen is.

Wat ik dan wel begreep is dat het niet altijd en bij iedereen werkt maar wat gebeurt er als je fagen niet verdraagt. Wat zijn de eventuele bijwerkingen en zijn er ook mensen slechter van geworden?

Ik hoop dat ze dat in Nederland toch snel allemaal gaan uitzoeken zodat het ook hier gebruikt mag worden.

Het lijkt me echt geweldig om niet langer resistent te zijn voor allerlei antibiotica en niet elke dag opnieuw ab te moeten gebruiken om blaasontstekingen te voorkomen.

Het is inmiddels al zo ver dat ik, als ik een blaasontsteking krijg, alleen nog ab per infuus mogelijk is, dus opname in het ziekenhuis. Is nog niet gebeurd maar is wel een schrikbeeld. Evenals vroeger of later te overlijden aan een eenvoudige blaas of long ontsteking.

Duur is het in ieder geval niet, lijkt me op den duur goedkoper als de behandelingen die er nu zijn.

Ik hoop echt dat men in Nederland snel aan onderzoeken mag beginnen want mijn voorkeur gaat wel uit naar behandelen in eigen land.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Knillis, heb je al eens geprobeerd met een hoge dosis vitamine C van je blaasontsteking af te komen? Voor mij werkt het. Door de vitamine C wordt de zuurgraad van je urine zo hoog dat bacteriën er niet in kunnen overleven.
Knillis

Bericht door Knillis »

Alles is echt uitgeprobeerd, veelal samen met de uroloog, maar niets mocht op den duur meer baten. Ook geprobeerd met granberrysap, vitamine c (al weet ik de hoeveelheden die ik per dag nam niet meer).

Die ecoli bacterie lijkt bijna onverwoestbaar en komt iedere keer weer terug maar wordt waarschijnlijk mede veroorzaakt door wat lekkage van mini beetjes ontlasting zonder dat ik dat echt merk.

Uiteindelijk gaat het tot nu toe het best met onderhoudsdosering antibiotica maar ik weet wat daar de uiteindelijke consequenties van zijn.

Daarom lijkt mij een behandeling met fagen een goed alternatief en dus hoop ik dat hier ook in Nederland snel en goed onderzoek naar zal worden gedaan zodat het hier ook beschikbaar is.
Johan

Bericht door Johan »

Zijn er nog (fagen) ontwikkelingen bekend mbt MS ?
Knillis

Bericht door Knillis »

Voor wat betreft de fagen zou ik dat ook heel graag weten. Heb gisteren hierover een vraag gesteld in De Wereld naar aanleiding van de vraag over urologische problemen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp