Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek en Swank dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik heb heel veel steun aan de groep gehad. Beheers Engels redelijk, maar je leest toch niet zo lekker door een boek heen dan...

Heb eerst alles goed op een rij gezet, er staan handige plaatjes op de Australische OMS site, en veel etiketten lezen....

Het is eigenlijk veel makkelijker dan ik dacht en goed te combineren met mijn gezin. Ben nu een keukenmachine en Airfryer rijker en bak de heerlijkste cakes om het een beetje vol te kunnen houden. Ik mis geen enkel voedingsmiddel dat ik niet meer mag, heel raar. Maar er is zoveel voor in de plaats gekomen!

Kwestie van knop omzetten" knap dat jij zo goed kan mediteren. Daar moet ik nog aan "werken"....
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Als ik het goed begrijp neigt het naar een meer plantaardig dieet met vis zonder de oliën.

Ik kan ook redelijk veel recepten vinden als ikm daar op zoek en dan enigzins aanpassen
Mobile

Bericht door Mobile »

Kort door de bocht idd wel. Lijnzaadolie moet en extra vierge olijfolie mag....
stijn

Bericht door stijn »

Even een update na 5 maanden dieet.

Ben nu voor 100% overtuigd dat een dieet laag in verzadigd vet, aangevuld met lijnzaadolie en vette wildvangvis werkt.
Ik volg niet het complete Jelinek-programma en heel soms eet ik wel eens producten welke niet OMS zijn. Wel zit ik qua verzadigd vet zelden tot nooit boven de 10 gram/dag en probeer om zoveel mogelijk onder de 5 gram/dag te blijven.
Mediteren doe ik niet. Wel ik merk ik dat stress een belangrijke rol speelt.
Desondanks zijn mijn rechterbeenklachten zo goed als over. Heb hier 3 jaar lang in toenemende mate last van gehad.
Ook klachten aan voornamelijk m'n rechteronderarm en hand zijn zo goed als verdwenen.
De laatste maanden voor de start van het dieet begonnen er ook diverse klachten aan de rechterzijde van m'n gezicht te ontwikkelen.
Deze zijn ook zo goed als voorbij.
Een aantal andere klachten lijken ook te verminderen, maar daar kan ik nog geen harde uitspraken over doen.

Super tevreden met het resultaat al na 5 maanden!
Mobile

Bericht door Mobile »

Goed om te horen Stijn! Ik mag half oktober de MRI in. Ben benieuwd of die wat laat zien. Stress is bij ook echt een boosdoener in het laten toenemen van mijn oude klachten, die verdwenen waren. Belangrijk dus om stress zoveel mogelijk te vermijden. Alleen is dat helaas niet altijd mogelijk...
stijn

Bericht door stijn »

Ben ook benieuwd of er veranderingen te zien zijn op je mri straks
Mobile. Succes alvast. Laat je het even weten wanneer je iets meer weet?
Mobile

Bericht door Mobile »

Doe ik zeker!
donna

Bericht door donna »

Ik reageer via het account van m'n vrouw maar ook ik heb ms. Ik had geen zin om een account aan te maken maar wil hier graag even reageren.

Inmiddels 6 maanden het OMS (Jelinek)programma aan het volgen. Voor mij is deze levensstijl zeer positief, zoals het ook positief is voor andere mensen die het OMS programma volgen.

Veel kritiek wat ik hier en daar heb gelezen is vaak gebaseerd op wat mensen denken. Een enkeling wil het nog wel wetenschappelijk benaderen maar komt ook niet met harde feiten waarom het niet zou werken.

Het is dan misschien niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt maar evengoed ook niet wetenschappelijk bewezen dat het niet werkt. Wel zijn er heel veel positieve reacties te vinden van mensen die het OMS programma volgen. Daarbij is het natuurlijk ook logisch dat er geen geld beschikbaar wordt gesteld voor wetenschappelijk onderzoek daar er voor niemand financieel gewin is te behalen.

Dit is in de traditionele medische wetenschap wel anders. Je moet bereid zijn om de OMS levensstijl te omarmen. Je krijgt er heel veel voor terug. Ik voel me sinds lange tijd weer energiek, ik kan me veel beter concentreren, ben nauwelijks nog terneergeslagen en loop weer als de beste ( van 15 a 20 minuten met de hond wandelen/slenteren naar 13km in 2u). Placebo-effect misschien? Wie zal het zeggen.

Maar dat is ook effect zullen we maar zeggen. Natuurlijk heb ik er veel dingen voor moeten laten. Ik hou namelijk erg van barbecue, pizza, bier, chips, frituur, etc maar dat zijn per dag enkele minuten genot, terwijl ik nu zowat de hele dag kan genieten. Zelfs het anders eten ga je waarderen. Kortom, als je het mij vraagt, een echte aanrader!

Groeten,
Alex
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Dus je voelde je heel zwaar en toen kwam je er achter dat je veel te dik was.
RoOsJe *59

Bericht door RoOsJe *59 »

Hoi Alex/Donna.

Wat goed om je verhaal te lezen.
Fijn dat je verbetering merkt......super.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp