Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek en Swank dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik moet ook meer burgers maken, maar heb tot nu toe geen lekker recept gevonden. Heb jij er één voor me?
stijn

Bericht door stijn »

Mobile? Mag ik je wat vragen? Ik lees net wat onderzoeksresultaten op de site van OMS waarin te lezen valt dat het gebruik van enkel en alleen visolie geen significant voordeel geeft bij mensen met MS.
Op het forum van OMS Nederland las ik gisteren dat er aanbevolen wordt om de eerste 9 maanden een hoge dosis visolie genomen dient te worden, welke na 9 maanden vervangen kan worden door lijnzaadolie.

Weet jij zo of de dosis visolie te laag was in het eerdere onderzoek en dat later is gebleken dat een hoge dosis wel kan werken?
Vindt het ook appart dat dr. Jelinek aangeeft dat de eerste 9 maanden vaak geen verbetering oplevert omdat dat de tijd is die minimaal nodig is om 'alle' cellen in het lichaam de vernieuwen.
Maar hoe kan hij dan weten dat die 9 maanden hoge dosis visolie werkzaam is...dit volgens het forum van OMS Nederland?

Weet jij hoe het zit?
Mobile

Bericht door Mobile »

De Australische site is leidend. Op omsnederland.proboards.nl zijn bepaalde dingen nog niet aangepast aan het tweede boek.

De Australische site is up to date en zegt:
Diet and supplements
• A plant-based wholefood diet plus seafood, with no saturated fat, as far as is practical
• Omega-3 fatty acid supplements: Take 20-40mls of flaxseed oil daily; fish oil can be used instead if desired
• Optional B group vitamins or B12 supplement if needed.

Op de Facebookpagina (besloten groep) kun je ook heel veel vragen kwijt.
20-40 ml lijnzaad is het advies. Visolie is dus facultatief. Jelinek is van visolie afgestapt wegens de vervuiling. Ik neem geen visolie! Alleen koudgeperste lijnzaadolie.
stijn

Bericht door stijn »

Mijn eerste maand Jelinek bevalt me goed. Qua lichamelijke klachten lijkt er een positieve tendens te onstaan, maar dit is nog te minimaal en de tijdspanne te kort om daar hardere uitspraken over te kunnen doen.

Op hormonaal gebied veranderd er wel veel. Heel duidelijk en dat gaat zover dat ik andere invloeden durf uit te sluiten.

Omdat ik MS zie als een probleem binnen het neuro-endocriene systeem ( oa hormonen ) is bovenstaande voor mij bijzonder positief.

Ik ga zeker door met Jelinek!
Op zijn site overcomingms.org kun je terugvinden waar hij en zijn team mee bezig zijn. Onderzoeken onder duizenden mensen laten zien dat zijn programma werkt voor de meeste(94%).
Swank en Jelinek zijn geen zeverzakken!

Blijf kritisch en openminded en pak zoveel mogelijk mee van waar jij denkt mee geholpen te kunnen zijn.
Mobile

Bericht door Mobile »

Fijn om te horen Stijn! "Zit" je inmiddels al op de Nederlandse FB groep OMS Nederland?
stijn

Bericht door stijn »

Vind het ook positief. Hopenlijk blijft het zo nog een aantal maandjes doorgaan, zodat ik voor mezelf kan zeggen dat het dieet werkt.
Van de andere kant: Als je de onderzoeksresultaten van dr Jelinek en zijn team bekijkt is het e.a. wel duidelijk genoeg. Zij kunnen resultaten van duizenden mensen laten zien van wie het dieet volgen.
Over duizenden mensen met een chronische progressieve ziekte zou je achteruitgang mogen verwachten. Het tegendeel is waar.
Maar goed nog efkes een aantal maandjes zo doorgaan.
Bevalt eigenlijk wel. Heb er geen moeite mee. Het is een beetje duurder al dat fruit en groente, maar goed als je daarmee valide oud kunt worden is me dat zeker waard. Voel me ook veel beter en nog wat positievere dingen. 1 nadeel voor mij. Ben 8 kilo afgevallen.
Ik zit niet op die FB groep. Ben zelf ook niet echt actief meer op FB.

[QUOTE=Mobile;1081879]Fijn om te horen Stijn! "Zit" je inmiddels al op de Nederlandse FB groep OMS Nederland?[/QUOTE]
Mobile

Bericht door Mobile »

Klinkt goed Stijn. Ik ben ook afgevallen, 10 kilo, maar sta nu stil....Ik ben er wel blij mee, was wat aangekomen door voormalig medicijngebruik.

Jammer dat je niet bij de FB groep zit. Is een erg waardevolle FB pagina!

Vind het op zich wel meevallen met dat duurder zijn. Ik at voorheen ook al veel groenten en fruit.....
stijn

Bericht door stijn »

Ja de meesten vinden afvallen wel fijn. Komt er wel weer bij hier.
Alles bij elkaar gingen er hier wel 10 suikerklontjes per dag in de koffie.Dat is ook weggevallen.

De facebookgroep? Misschien meld ik me wel aan ja. Als ik wat meer tijd heb weer. Ik wil ook graag een objectief verhaal naar buiten brengen. Daar is het nu nog wat te vroeg voor.

Fijne avond!

[QUOTE=Mobile;1082103]Klinkt goed Stijn. Ik ben ook afgevallen, 10 kilo, maar sta nu stil....Ik ben er wel blij mee, was wat aangekomen door voormalig medicijngebruik.

Jammer dat je niet bij de FB groep zit. Is een erg waardevolle FB pagina!

Vind het op zich wel meevallen met dat duurder zijn. Ik at voorheen ook al veel groenten en fruit.....[/QUOTE]
RoOsJe *59

Ik ook!

Bericht door RoOsJe *59 »

Ik ook!

Na best wel veel gelezen te hebben en geprobeerd me hier serieus in te verdiepen heb ik besloten : [B]ik ga ermee beginnen.[/B]

Als ik vragen :???: heb hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
stijn

Bericht door stijn »

Goed idee! Voor mij was het belangrijk om voldoende overtuigt te zijn.
Dat werd ik pas toen ik op de site van overcoming ms van dr Jelinek
de resultaten zag van duizenden mensen welke het oms programma volgen en welke zij gedurende een aantal jaren monitoren.
Volgens mij gaan zij nu het 5e jaar in.
De grote van de groep, de periode van 5 jaar, samen met eerdere resultaten van dr Swank en ene madam uit ik geloof Frankrijk waarbij tevens een aantal mensen met PPMS betrokken waren hebben voor mij de doorslag gegeven.

Als je vragen hebt...zeker stellen!
[QUOTE=RoOsJe *59;1082204]Na best wel veel gelezen te hebben en geprobeerd me hier serieus in te verdiepen heb ik besloten : [B]ik ga ermee beginnen.[/B]

Als ik vragen :???: heb hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.[/QUOTE]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp