Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek en Swank dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
stijn

Jelinek en Swank dieet

Bericht door stijn »

Waarom zijn er hier niet veel meer mensen hier die dit dieet volgen?

Bedoel: Zijn toch best een aantal onderzoeken met behoorlijke aantallen mensen die aantonen dat het volgen van zo'n dieet een behoorlijk positieve invloed heeft op de ontwikkeling van MS.

Er valt uiteraard veel aan de merken op de onderzoeken en de diverse resultaten die zij laten zien, maar kom op...Ik denk dat je wel mag veronderstellen dat het werkt.

Of het nu door het drastisch verminderen van verzadigd vet komt of door een placebo-effect. Het werk voor het overgrote deel van de mensen. (volgens dr Swank en dr Jelenik).

Heeft er hier iemand ervaring met dit dieet over een periode van minstens 5 jaar?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Stijn, er zijn diverse topics over zowel Jelinek als Swank. Via de zoekfunctie kun je over beiden meer informatie vinden. Er zijn redelijk wat mensen hier die zich ermee bezig houden, maar omdat er in de alternatieve topics nogal snel negatieve commentaren gegeven worden, wordt er helaas ook steeds minder over geschreven.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit dieet, maar van wat ik heb gezien wat wel en niet is toegestaan lijkt het een dieet wat voor mij persoonlijk een negatieve werking gaat hebben.

Persoonlijk voel ik me beter bij een manier van eten dichter bij het Wahls dieet. (....met ..ja ja.. ook verzadigd vet).
stijn

Bericht door stijn »

Eet je dan alleen vlees van grasgevoerde dieren Mulder's Girl?
Klick

Bericht door Klick »

Ik voel me ook beter richting Wahls.. echter niet hardcore..
Alles biologisch, vlees liefst rauw.. enz.

Ik ben wel meer gaan letten op biologisch. Het vlees is zeker lekkerder als het bio is.

Verder eet ik veel meer fruit en noten/zaden.

Glutenvrij is lastig.. wel heb ik alle zuivel vaarwel gezegd.
C31

Bericht door C31 »

Ik ben me er ook in gaan verdiepen, als vind ik het behoorlijk lastig om uit te voeren🤔 ik ben echt een slechte eter, en mn gewicht is veeeeel te laag. Ik lees vooral wat je niet mag, en aangezien ik altijd een slechte eter ben geweest, is het voor mij vooral lastig om te vinden wat je allemaal wel mag eten. Dus hele menu's zijn welkom hoor (desnoods in een pbtje)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Carl

Bericht door Carl »

Ik vind het heel moeilijk vol te houden.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=stijn;1079054]Eet je dan alleen vlees van grasgevoerde dieren Mulder's Girl?[/QUOTE]

Ik probeer inderdaad voor grasgevoerd te gaan en anders biologisch, maar gewoon conventioneel vlees eet ik niet meer. (ook omdat ik de behandeling/mishandeling vd dieren te erg vind en dat vlees meestal ook allerlei toevoegingen heeft om het een 'smaakje' te geven.)
En van vis eet ik alleen wildgevangen.
Varkensvlees eet ik sowieso niet en kip af en toe.

Maar het is dus niet zo dat ik puur alleen op dierlijke eiwitten leef,ik eet ook veel groenten (niet zozeer veel verschillende soorten omdat ik er een heleboel niet verdraag,maar grote hoeveelheden.)
Veel mensen denken vaker,en zo wordt t dikwijls ook neergezet, alsof je vrijwel alleen maar vlees eet met een blaadje sla erbij als garnering.

Ik ben in grote lijnen bekend met Wahls maar ken er de fijne details niet van. Mijn manier van eten zal denk ik een beetje een kruising zijn tussen Wahls en Bulletproof dieet (zonder Bulletproof koffie;) )
trezy † 23-06-2017

Jenik dieet

Bericht door trezy † 23-06-2017 »

Jenik dieet

Ben drie weken beig met dit dieet, maat het bevalt echt goed. Het leuke ervan i dat ik er al iets van denk te merken, maar ik durf ht niet te vertellen mar vorige week liep ik beter. Dus ik ben nu erg enthousiast maar ik moet even afwachten. Jullie horen nog van me. Trèzy
stijn

Bericht door stijn »

[QUOTE=Mulder's Girl;1079130]Ik probeer inderdaad voor grasgevoerd te gaan en anders biologisch, maar gewoon conventioneel vlees eet ik niet meer. (ook omdat ik de behandeling/mishandeling vd dieren te erg vind en dat vlees meestal ook allerlei toevoegingen heeft om het een 'smaakje' te geven.)
En van vis eet ik alleen wildgevangen.
Varkensvlees eet ik sowieso niet en kip af en toe.

Maar het is dus niet zo dat ik puur alleen op dierlijke eiwitten leef,ik eet ook veel groenten (niet zozeer veel verschillende soorten omdat ik er een heleboel niet verdraag,maar grote hoeveelheden.)
Veel mensen denken vaker,en zo wordt t dikwijls ook neergezet, alsof je vrijwel alleen maar vlees eet met een blaadje sla erbij als garnering.

Ik ben in grote lijnen bekend met Wahls maar ken er de fijne details niet van. Mijn manier van eten zal denk ik een beetje een kruising zijn tussen Wahls en Bulletproof dieet (zonder Bulletproof koffie;) )[/QUOTE]

Mag ik vragen hoe lang je dit kruisingsdieet ;-) volgt en of je het idee hebt dat het je vooruit helpt?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp