Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek en Swank dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
Mobile

Bericht door Mobile »

[QUOTE=RoOsJe *59;1082204]

Als ik vragen :???: heb hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.[/QUOTE]

Zeker! Ik stuur je een pb RoOsJe *59!
stijn

Bericht door stijn »

Heb de afgelopen weken in Voerendaal gewerkt ivm de nieuwe Aldi daar.
Is vandaag geopend toch?
Lekker belangrijk, maar is wel toevallig.

[QUOTE=Mulder's Girl;1079899]Zuid-Limburg..Voerendaal...ik heb 't idee dat we allemaal redelijk dicht bij elkaar wonen.
Trezy sowieso...Voerendaal ligt ongeveer 10 a 15minuten fietsen bij mij vandaan.

Mobile ben/was jij bij Zuyderland in behandeling of in Maastricht?[/QUOTE]
Veraa

Bericht door Veraa »

[QUOTE=stijn;1081020]Ik mediteer niet. Moet daar wel eens mee aan de slag gaan, want ik denk wel dat het een belangrijk onderdeel is van het OMS-programma. Vind eerlijk gezegd een beetje zweverig, maar goed, laten we het maar eens gaan proberen.

Wat me wel opvalt is dat dr. Jelinek op zijn site vis adviseerd, maar in een youtubefilmpje de voorkeur geeft aan lijnzaadolie als vervanger voor omega 3.
Dit omdat volgens hem het percentage verzadigd vet in lijnzaadolie een stuk lager is dan in visolie.
In mijn beleving gaat hij voorbij aan diegene die beweren dat de omega 3 uit lijnzaad (ALA) door het lichaam slecht word omgezet naar EPA en DHA. Het gaat voornamelijk om de EPA en DHA als je anderen mag geloven. EPA en DHA zitten juist in visolie.

Zijn er mensen met ms die volledig vega eten?[/QUOTE]

Hey Stijn,

Ik vind meditatie ook een dingetje. Maar omdat ik slaapproblemen heb, heb ik het een kans gegeven. Begin bijvoorbeeld met slaapmeditatie op youtube. Sommigen, waaronder ik, gebruiken de app "Bodyscanmeditation".

Ik heb niet alles na deze post gelezen en ik niet heel goed ervoor, maar Jelinek adviseerde eerst ook visolie te nemen. In zijn nieuwe boek en eerder al de website is hij daarvan teruggekomen en adviseert hij je lijnzaadolie-inname te verhogen.

En antwoord op je vraag over vega: Ja! Er zijn mensen die volledig veganistisch en olievrij eten. Inderdaad olievrij. Diegene neemt elke dag lijnzaad, maalt het fijn en neemt het tot zich. Dit lijkt meer op TSS.

De facebookgroep geeft veel duidelijkheid en motivatie.

Succes! :goed:
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Meditatie houd ik hooguit 10 minuten vol. Ik ben best ongeduldig, maar ik merk wel dat het helpt. Ik kan beter beslissingen maken, voel me vrolijker e.d.

Ik volg meestal the law of attraction guided meditatie :-) :-)

Ik probeer ook the starch solution te volgen, heb ook wel Jelinek gevolgd, maar voel me erg goed bij tss.
stijn

Bericht door stijn »

Bedankt Vera! Ik proberen mn leven zo in te gaan richten dat ik s'middags een half uur, drie kwartier kan gaan powernappen.
Dat wil ik in mn leven gaan inbouwen.

Of zou mediteren toch beter zijn?
Mobile

Bericht door Mobile »

Volg jij reeds OMS Stijn? Want daar hoort toch echt meditatie bij....
Oefening baart kunst!
stijn

Bericht door stijn »

Op dit moment doe ik dat niet. Ik loop een beetje te klooien met mn eten. Veel groeten, fruit en oliën zorgen ervoor dat ik in rap tempo afval. Nu dus even weer op gewicht zien te komen.
Ik eet wel niks dierlijks dus qua verzadigde vetten zit ik goed.
Omdat ik zo'n snel metabolisme heb, moet ik dus iets zien te vinden waardoor ik het gewichtsverlies probeer te beperken. Misschien ga ik periodes veel groente, fruit en oliën afwisselen met periodes waarin het dieet voor 95% uit meervoudige koolhydraten bestaat.

Op dit moment ben ik plankgas aan het werken als zzp-er. Maak vaak dagen van 10-12 uur. Ik ben bezig met een bedrijf op te zetten waarin ik wat meer de ruimte krijg om eigen invulling te geven aan 'n dagindeling. Een onderdeel van OMS is ook...en dat hoor je ook veel in de verschillende youtubefilmpjes ...je leven anders vorm geven.
Ik denk dat mediteren een belangrijk onderdeel is. Hoewel ik ook in kan zien dat de patienten van dr Swank hier niet aan deden.
Ik kies er voor om m'n leven volgend jaar dusdanig in te hebben gericht om s'middags echt er even tussenuit te kunnen met een relaxte lunch en een powernap van een half uur, drie kwartier.
Soort van siesta zeg maar. Mediteren is niet mijn ding. Ik wil graag anders vorm kunnen geven aan het inbouwen van voldoende ontspanning. Ik kijk graag naar hoe mensen het vroeger deden en hoe bv dieren dat nu doen...die lagen en liggen nu nog even lekker een uurtje of twee te niksen rond de middag.

Ik wil het graag ook niet te serieus nemen allemaal. Verzadigde vetten ben ik enorm strikt in, suiker enorm geminderd en wil straks als ik mn bedrijf op de rit heb s'middags twee uur kunnen gaan niksen en een beetje eten, maar mediteren gaat te ver voor mij.
[QUOTE=Mobile;1082667]Volg jij reeds OMS Stijn? Want daar hoort toch echt meditatie bij....
Oefening baart kunst![/QUOTE]
trezy † 23-06-2017

Goed in jje vel voelen

Bericht door trezy † 23-06-2017 »

Goed in jje vel voelen

Het goed in je vel voelen is in principe waar het om draait, maar ben je gestopt na overleg met je arts ? Dat zou ik hem zeker meedelen.P.s dit is een reactie op het beriht van Mobile.
Mobile

Bericht door Mobile »

Hallo Trezy, ik ben even "de draad" kwijt. Bedoel je gestopt met medicatie? Als je dat bedoelt, zeker in overleg. Ik zit vermoedelijk in de SPMS fase en slikte medicatie voor RRMS.
Maar als hij geprobeerd had me over te halen, was ik er toch mee gestopt! En dat weet hij ook.....:haha:
trezy † 23-06-2017

Lekker in mijn vel !

Bericht door trezy † 23-06-2017 »

Lekker in mijn vel !

Geweldig , maar daar gaat het toch tenslotte om. Ik heb ook lang geen medicijnen geslikt, maar nu neb ik een afspraak met een neuroloog gemaakt omdat ik denk dat er nu misschien medicijnen zijn die me misschien verder kunnen helpen. Ik ben tenslotte zelf vverantwoordelijk voor mijn eigen lichaam, dat voel je zelf het beste. Groetje Trëzy
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp