Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gevaren van soja

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

gevaren van soja

Bericht door loesepoes »

Op tv spraken ze over de gevaren van soja, dat dit bij veel gebruik schildklier problemen kan gaan geven
[url]www.praktijk-advance.nl/blog/voeding/de ... n-van-soja[/url]
:( wat moet je nu nog gebruiken? Geitenmelk lust ik niet
joge

Bericht door joge »

plus de kans dat het genetisch gemanipuleerd is. Lust jij dat?
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Loes, heb je al eens rauwe (biologische!) melk geprobeerd?

Ik heb bijna 50 jaar absoluut geen melkprodukten willen drinken, ik werd al misselijk bij het idee. Maar dit valt erg goed, ik drink 's morgens een groot glas, met een rauwe eierdooier en wat honing en kaneel. Hierdoor is het nog gemakkelijker te verteren.

Ik ken mensen die deze melk altijd voor hun kind halen, omdat die dit wel kan verdragen en niet de gepasteuriseerde melk/produkten.
peanuts

Bericht door peanuts »

[QUOTE]Given its harmful effects on the nuclear receptors and sex hormones, soy has an undeserved reputation for being healthy.

It is not unusual for patients with inflammatory diseases to react negatively to substances in soy called phytoestrogens, of which isoflavones are one kind. [/QUOTE]

[QUOTE] imply that only 40mg of isoflavones a day is likely to produce concentrations (about 500 nanomolar) capable of affecting the Vitamin D Receptor [/QUOTE]


[COLOR="Blue"] Gezien de schadelijke effecten op de nucleaire receptoren en geslachtshormonen,heeft soja een onverdiende reputatie als gezond.

Het is niet ongebruikelijk voor patiënten met een inflammatoire ziekten

om negatief te reageren op stoffen in soja zogenaamde fyto-oestrogenen, die isoflavonen in soja zijn daar een soort van.


wees je bewust dat alleen 40 mg isoflavonen per dag waarschijnlijk concentraties kunnen produceren (ongeveer 500 nanomolair) die weer [negatief]van invloed kunnen ,zijn op de vitamine D receptor


[/COLOR]

[url]http://mpkb.org/home/food/soy[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik gebruikte redelijk vaak sojamelk, maar kreeg vooral te horen dat dit extra vermoeidheid kan geven...

In elk geval gebruik ik nu voor bijna alles rijstmelk. Is wel een stuk duurder, maar dan heb je ook wat! :D Voor mij is dit zelfs vervanger aan het worden voor trek in chocola. En dan is een glas rijstmelk uiteindelijk goedkoper dan een reep... :o
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ditte: Rauwe melk moet je denk ik bij de boer halen, dat is voor mij geen optie, dat moet ik laten halen en is niet zo dichtbij. De baas moet al zoveel sjouwen voor me:(

En Leontien waar kan je die rijstemelk kopen en wat kost die?
Billy

Bericht door Billy »

Ik ben dus een week of 2 geleden overgestapt naar Sojamelk. Eet het sowieso al heel mijn leven, bijna 20 jaar vegetariër :cool:.

Maar het doet mij juist goed. Heb flink gegoogled vtv, maar je vind veel sites voor en veel sites tegen.

Ik bedenk me dat het altijd door iemand geschreven is, en dus zijn of haar mening is :ogen:. Ben het gewoon gaan proberen, en het doet mij goed :ja:.

Rijstmelk hebben ze ook bij de AH, zag het langs de sojamelk staan ;). Kost iets meer dan €2 voor een literpak :nerveus:...
ilse

Bericht door ilse »

Het is ook mogelijk om soja- of rijstmelk zelf te maken. :cool:
Ik heb pas amandelmelk gemaakt. Dat ging makkelijker dan ik had verwacht. En was best lekker.

Ik wil het ook een keer met rijst proberen. Op youtube zijn een hoop filmpjes te zien.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Goede tip Ilse!! Rijstemelk staat inderdaad bij de AH voor €2,10 voor 1 liter en bij de Natuurwinkel is €2,29 geloof ik. Ben nog op zoek naar een goedkopere versie!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:) bedankt dames
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp