Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

gevaren van soja

Alles omtrent voeding en supplementen
Jolande

Bericht door Jolande »

Nee Ditte, moeder natuur heeft geen koeie uiers ontworpen voor jouw mondje.
En dat is gelijk wat mij aan jouw tunnelvisie stoort, je hebt een keuze gemaakt en denkt er niet meer over na welke argumenten er ook langs komen.
En juist jij schermt met jouw amazing denkvermogen. :???:
Stel je open voor anderen en wees bereid je mening bij te stellen als daar aanleiding voor is, dan mag je je van mij een intelligente vrouw noemen, niet als je dwars en blind je eigen koers vaart met aantoonbare onwaarheden :cool: (oh wat druk ik me weer netjes uit ;) )
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=loesepoes;831949][url]www.rauwemelk.net[/url][/QUOTE]

Ik las het onderstaande:

[QUOTE]
Toch ervaren veel mensen dat ze eindelijk weer zuivelproducten kunnen eten en drinken nadat ze op echte melk zijn overgegaan, algemene allergie- of eczeemklachten verdwijnen, of zelfs psychisch beter in hun vel zitten.
[/QUOTE]

Ik vraag me af waarom je niet gewoon stopt met het drinken van melk als je er zo veel last van hebt. Calcium zit ook in groene groenten, dus dat hoeft het argument niet te zijn.
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=leeuwtje-nl;831756]

@ E.R.: je hebt ook soja/rijstmelk met toegevoegd calcium.[/QUOTE]

En welk prijsje zit hieraan?
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=Sylvia1;831954]Ik vraag me af waarom je niet gewoon stopt met het drinken van melk als je er zo veel last van hebt. Calcium zit ook in groene groenten, dus dat hoeft het argument niet te zijn.[/QUOTE]

Kan me voorstellen dat je vaak geconfronteerd wordt met producten waar zuivel in verwerkt is. Altijd maar nadenken of je iets wel of niet mag, wordt ook vervelend.

Maar ik heb makkelijk praten. Ik heb geen intoleranties, behalve voor cafeïne (gelukkig geen theïne) en Ardbeg :D
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=E.R.;831979]En welk prijsje zit hieraan?[/QUOTE]

In de AH bij mij is er zelfs alleen maar rijstmelk met toegevoegd calcium. En volgens mij betaal je dan €2,10 per liter. Is duur, maar net zo duur als de gewone variant. Ik wilde namelijk graag die zonder calcium, maar die was hier dus niet eens te krijgen...
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Sebastiaan;832004]Kan me voorstellen dat je vaak geconfronteerd wordt met producten waar zuivel in verwerkt is. Altijd maar nadenken of je iets wel of niet mag, wordt ook vervelend.
[/QUOTE]

Dat is zeker irritant. Ik ben allergisch voor soja en pinda's. Enig idee in hoe veel producten dat zit? Om gek van te worden. :gek:
Sun

Bericht door Sun »

Inderdaad om gek van te worden, Sylvia. Het is en blijft een kwestie van goed op etiketten te kijken. Er zijn helaas ongelofelijk veel producten die sporen van pinda's bevatten.
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"][/COLOR]Er komen nieuwe melkproducten op de markt (van Alpro):

hazelnootdrink & amandelmelk:
[url]http://missnatural.nl/naast-sojamelk-nu ... andelmelk/[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Bestond dat niet al?? Nou ja, zal wel niet van Alpro zijn dan... Maar amandelmelk en die andere (ben het nu alweer kwijt!) ken ik wel. Vind ze persoonlijk niet zo lekker... ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp