Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

melk

Alles omtrent voeding en supplementen
loesepoes

melk

Bericht door loesepoes »

Morgen (dinsdag) op Ned 2 in TIEN X BETER= MELK NU GOED VOOR JE OF NIET
Billy

Bericht door Billy »

Zie dat het om 19.20 begint tot 19.55 uur ;).
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ik geloof al lang niet meer dat melk zo gezond is. Dit weekend heb ik mijn mening daarover gegeven op het topic "Soja".
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Eet je ook geen kaas/roomboter/slagroom/produkten waar melk in verwerkt is?
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Hoi,

Ik eet zéér beperkt kaas, gebruik geen roomboter, eet geen slagroom. Een enkel keertje wat vruchtenyoghurt, maar dan houdt het ook op. Ik drink ook geen produkten waar zuivel in zit.

Ik voel me hier goed bij :)

Groetjes,

Saskia
Elin

Bericht door Elin »

[url]http://www.nederland2.nl/programmas/392 ... ?gids=true[/url]

Erg de moeite waard om even te kijken :)
heleendr

Bericht door heleendr »

ik had als kind een koe-melk intollerantie
daar ben ik overheen gegroeit zo als dat zo mooi heet
ik kon alleen gekookte melk drinken in het kinderhuis waar ik ben opgegroeit...die kreeg ik ook maar dan met zo'n heerlijk vel er op

maar zodra ik kon zeggen dat ik dat kon weigeren..bij moeders thuis of op school heb ik nooit meer melk gedronken

ik eet wel geitenkaas en drink wel geitenmelk
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Vanavond heb ik op Nederland 2 gekeken naar een uitzending over melk. Het ging niet zozeer over de discussie of melk nu wel of niet gezond is voor je. Dat vond ik jammer.

Toch zou ik wel eens willen proberen hoe verse koemelk bevalt. Ik heb gezocht via google bij welke boer ik dan terecht kan.

Dát werd een fikse tegenvaller! De eerste boer zit 30 km verderop. Wordt dus een duur litertje om uit te proberen.

Ik ga andere wegen zoeken, dichterbij.

En jullie?
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Ik heb gewoon contact gezocht met een biologische boer dichtbij, gebeld en aan de keukentafel gezeten. En daar mogen wij nu zelf de melk tappen, heerlijke rauwe melk. En ik moest 48 jaar lang helemaal niets weten van melkprodukten/boter etc. Ik drink nu iedere dag groot glas rauwe melk, maak zelf kefir en we willen ook zelf yoghurt gaan maken.
Ik ben bij boer Koskamp geweest, en wat hij zegt klopt helemaal, er hangt een bijzonder prettige sfeer op zijn boerderij, ik werd daar echt vrolijk. En ik heb genoten van zijn kalverstraat, allemaal kleine kalfjes, die op je vinger sabbelen.
Ado Bloemendal heb ik afgelopen zaterdag ontmoet, en een tijd mee kunnen kletsen, ik ga een kennisavond organiseren en hij wil dan ook komen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp