Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vrij goed nieuws

Alles omtrent voeding en supplementen
zeiler

Vrij goed nieuws

Bericht door zeiler »

Gisteravond werd in een of ander actualiteitenprogramma gesteld dat er (nog) geen medicijn is tegen ALS en MS. Beide kwalen werden dus in een adem genoemd en dat vind ik erg goed nieuws! Goed nieuws omdat MS eindelijk te boek komt te staan als een serieuze kwaal, maar misschien nog wel meer omdat (eindelijk) gesteld wordt dat er (nog) geen remedie tegen is.

Het is belangrijk omdat daar zelfs hier (nog) geen concensus over is bereikt en sommige denken dat MS, met de huidige beschikbare middelen, valt te genezen, terwijl anderen continu het tegendeel laten zien. Het enige dat daaruit blijkt is dat nog steeds wordt geredeneerd vanuit de eigen situatie. Daar heb je blijkbaar niets aan en ondanks ontelbare (herhaalde) onderzoeken en ondanks vele miljarden aan (verloren) onderzoeksgelden is de mensheid geen klap opgeschoten.

Daarom, vergeet wat er nu op de plank ligt en neurologen; trek samen op met andere disciplines (bijv internisten) en zie de remedie tegen MS als een uitdaging!
Sharon

Bericht door Sharon »

Ik heb het zelf niet gezien. In welk programma werd dit besproken?

Qua gedachten zitten we wel een beetje op dezelfde. Ik heb remmers geprobeerd zonder enig resultaat, nou ja met veel bijwerkingen. Er worden steeds nieuwe remmers op de markt gebracht, maar hoe kan je nu medicijnen maken als je nog steeds niet de oorsprong van de ziekte weet? Hier wringt het bij mij nogal.

Zelf heb ik gelukkig een internist die erg geïnteresseerd is in MS. Hij schreef me jaren terug o.a al vitamine D voor.

Toch doet het onderwerp van deze topic ook wel een beetje pijn. Hoop blijf ik immers wel altijd houden. Mogelijk tegen beter weten in, maar toch!
zeiler

Bericht door zeiler »

Dat weet ik niet Sharon. Maakt ook niet zoveel uit; beide kwalen werden genoemd, niet meer dan dat!
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

Mijn vrouw heeft dit jaar haar 10-jarig MS-jubileum en terugkijkend is er inderdaad in die 10 jaar op MS-gebied niks wezenlijks gebeurd. Alleen de contouren van het virus-verhaal beginnen zich iets duidelijker af te tekenen.

Laatst was er iets op TV over CAR T-cell Therapy. Weliswaar voor behandeling van leukemie, maar zou dat ook niet iets voor MS kunnen zijn en al die andere k...-ziektes?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=zeiler;1087744]Goed nieuws omdat MS eindelijk te boek komt te staan als een serieuze kwaal, ![/QUOTE]
ik denk toch dat de meeste mensen stilaan weten dat ALS, MS redelijk vreselijk zijn. los vh feit of ze twijfelen aan een zenuw- of spierziekte
dit in tegenstelling tot burn-outs, cvs, fibromyalgie ed

genezing?

ku je de beschadigde myeline herstellen en ervoor zorgen dat de zenuwen na dat herstel terug volledig aan 100% functioneren?

of kun je er voor zorgen dat witte bloedcellen geen schade meer aanrichten en er dus stagnatie is?

1e lijkt me voorlopig wensdenken
2e lijkt me haalbaar op middellange termijn
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp