Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Homosalate and octisalate

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Bericht door Klick »

sinds ik de diagnose heb smeer ik in nl nooit meer en in het zuiden alleen als bij noodzaak (wil niet verbranden). puur om zoveel mogelijk vitamine D te tanken en alle andere stofjes die je lijf nodig heeft.. maar nog niet ontdekt zijn
Marsei

Bericht door Marsei »

Ik smeer ook nooit. Bij mij is het heel vreemd dat ik sinds ik vitamine D neem, ik niet meer verbrand. Mss uiteindelijk wel, maar dan ben ik wel heel veel uren verder. De link heb ik zelf gelegd, het kan ook zijn dat het niets met vitamine D te maken heeft :)
Sara

Bericht door Sara »

Fijn om te horen dit :).

Ik smeer alleen als ik lang buiten ben op een heel zonnige dag, op blote er nog-niet-bruine lichaamsdelen. Eerst lekker even de zon erop, en dan daarna eventueel smeren.

Ik gebruik ook vitamine D, maar ik verbrand nog steeds wél als ik dat smeren helemaal achterwege laat. Proefondervindelijk bewezen dit voorjaar, helaas.

Enne... fijn voor die knaagdieren en hun EAE, maar dat ga ik niet direct op m'n eigen situatie toepassen.
Marsei

Bericht door Marsei »

Tot nu toe heb ik ook nog niet van anderen gehoord die hetzelfde ervaren :) Ik heb een hele lichte huid, dus het is echt bizar. In december ben ik bv naar Ghana geweest, we hebben veel in de zon rond gelopen en alleen m'n neus werd een beetje roze.
Klick

Bericht door Klick »

het lijkt erop dat ik ook niet of veel moeilijker verbrand.. en dat ging vroegeh echt heel makkelijk.

ik gebruik 50000ie D per week.
Het kan ook zijn dat het komt door manesium olie.
gebruiken jullie die ook?
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Marsei;1089172]Tot nu toe heb ik ook nog niet van anderen gehoord die hetzelfde ervaren :) Ik heb een hele lichte huid, dus het is echt bizar. In december ben ik bv naar Ghana geweest, we hebben veel in de zon rond gelopen en alleen m'n neus werd een beetje roze.[/QUOTE]

Klopt, dit is laatst gepubliceerd.
[url]http://www.medicalnewstoday.com/articles/318319.php[/url]

[url]http://www.jidonline.org/article/S0022- ... 1558-0/pdf[/url]
.
Marsei

Bericht door Marsei »

Dank je, interessant. Ik had een paar jaar geleden al eens gekeken of ik er iets over kon vinden, maar toen had ik niets gevonden.
Klick

Bericht door Klick »

cool thnx neuron :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp