Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoek Antwerpen: voorlopers dendritische cellen behandelen met vitamine D

Alles omtrent voeding en supplementen
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=neuron;1091614]1207,

Dank voor dit bericht.

Ik wens je veel sterkte en beterschap!
Houdt ons op de hoogte. Heel erg spannend.

.[/QUOTE]

bedankt maar het is niet nodig, genezen doen we toch niet :)

ik hou jullie op de hoogte.
diorama

Off topic een beetje :)

Bericht door diorama »

Off topic een beetje :)

Het zou de eerste behandeling zijn die de ziekte stopt ...
Dacht dat zo'n behandeling al bestond >>> HSCT

Och, ik ben geweest naar UZA en gesproken met professor Willekens omdat ik HSCT wou laten doen in België.

Ze zei tegen mij: Je werkt nog full-time en je loopt. Je wilt HSCT???
Ja natuurlijk, ik zou die dingen nog willen blijven doen... zucht...

Antwoord was dus nee. Ze stelde wel Lemtrada of Tysabri voor (met de nodige bijwerkingen). Maar daarvoor was ik niet naar daar gegaan.
Marsei

Interview Nathalie Cools

Bericht door Marsei »

Interview Nathalie Cools

[URL="https://atv.be/nieuws/studiogesprek-uza ... zoek-45066"][U]Interview[/U][/URL] Nathalie Cools

1207, jij bent 1 van deze 9 patienten?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Marsei;1091694][URL="https://atv.be/nieuws/studiogesprek-uza ... zoek-45066"][U]Interview[/U][/URL] Nathalie Cools

1207, jij bent 1 van deze 9 patienten?[/QUOTE]

ja, maar ik denk dat het er ondertussen meer zijn. Ik heb de vraag pas aan het begin vd zomervakantie gekregen, een hele tijd na dit interview, en ben pas eind juli onderzocht en toegelaten.

maar goed, na de muizen kom ik, ken ik ineens m'n plaats :)
Marsei

Bericht door Marsei »

:D
Robbie

Bericht door Robbie »

1207,

Nou ja, als je na speedy gonzales, jerry, supermuis en pielemuis bent heb je niets te klagen hoor.:D:haha:
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Marsei;1091694]
1207, jij bent 1 van deze 9 patienten?[/QUOTE]

ja,

volgende week wordt m'n bloed gefilterd, een subgroep vd witte bloedcellen worden er uit gehaald, duurt 4-6 uur.
op die dag ook bloed, ekg en MRI

de bedoeling is dat men de bloedcellen blootstelt aan hoge dosissen vitamine D.

vanaf midden oktober krijg ik de vaccins (m'n bewerkte witte bloedcellen), gaat gepaard met bloedafnames en een MRI.
eerst om de 14 dagen maar die frequentie neemt af.
neuron

Behandeling met hett vitamine D hormoon

Bericht door neuron »

Behandeling met hett vitamine D hormoon

Dank voor de update, heel erg spannend!

Je cellen krijgen een behandeling met vitamine D, niet het huistuin en keuken supplement Vitamine D3, maar met het vitamine D hormoon 1,25(OH)2D3. Dit hormoon kan je niet in een hoge dosis totdienen, dan is het toxisch, maar buiten het lichaam kunnen je cellen wel met een hoge dosis vitamine D hormoon worden behandeld.

Kortom geniaal!

.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=neuron;1092168]Dank voor de update, heel erg spannend!
[/QUOTE]

ik weet niet of het enkel vitamine d is

ik heb me er nooit in verdiept maar geïnteresseerden moeten zelf maar eens op (tolerogene) dentrische cellen googlen

dan wordt snel duidelijk wat het idee is. Een idee dat in het labo toch al moet gelukt zijn anders hadden ze de muizen wel gerust gelaten :)
timojr

Bericht door timojr »

Jammer dat Nederland ook niet mee doet met deze proef
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp